Onterechte BKR, Tele-2 geeft geen thuis
Omstreeks april 2022 werd ineens mijn creditcard geblokkeerd. Uit navraag bleek dat dit was wegens een negatieve BKR-registratie. Aangezien ik nergens op achterliep heb ik ingelogd bij het BKR en kwam er zo achter dat het om een toestelkrediet van Tele-2/T-Mobile ging. Ik heb daar zelf geen abonnement maar mijn ex wel. Omdat ik daar geen duidelijk antwoord van kreeg, Tele-2 gebeld. Bleek dat mijn ex de facturen januari t/m maart niet had betaald, totaal zo'n 770 euro. Situatie uitgelegd, maar ik werd simpelweg aansprakelijk gehouden omdat het op mijn naam zou lopen. Advies was om op bericht van BOS Incasso te wachten. De openstaande vordering + resterende abo gelden en aflossingen t/m december zou daaraan worden overgedragen. Splitsen van het krediet en het abonnementsgeld was volgens hen niet mogelijk. In eerste instantie dacht ik nog als brug tussen m'n ex en BOS te gaan handelen, maar dit leek me niet verstandig. De relatie was hierdoor al aardig bekoeld en qua geldzaken schort er d