De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het mobiele netwerk van Tele2
Recent actief
Wat is Wangiri fraude? Bij Wangiri fraude hopen de fraudeurs dat mensen gaan terugbellen naar gemiste frauduleuze telefoonnummers. Het gaat hier vaak om nummers uit het buitenland. Bij de terugbelpoging naar deze nummers lijkt het voor de beller alsof er geen verbinding tot stand komt doordat de andere kant van de lijn compleet stil is. In werkelijkheid is er dan al wel een gesprek opgezet, tegen enorm hoge tarieven.Hoe kun jij voorkomen dat je slachtoffer wordt van wangiri-fraude? Word je gebeld door een onbekend buitenlands nummer? - Neem niet op en bel zeker NIET terug!Wat doet Tele2 om klanten hiervoor te behoeden? Tele2 heeft net als andere providers de nodige maatregelen genomen: Voorlichting geven: via onze website, de telefonische klantenservice en het forum. Afbreken van telefoongesprekken die langer dan 2 uur duren Nader onderzoek naar vermoedens van fraude (door monitoring aantal inkomende nationale gesprekken). Het terugbellen naar deze buitenlandse nummers die bij ons beke
Minder dan een ster kan ik niet geven. Internet en bellen buitenland werkt gewoon niet, extra bundel voor Zwitserland gekocht: werkt niet. Alles gecheckt: instellingen, geen open rekeningen, roaming aan, tel opnieuw opgestart: niks. Tip van Odido: bel met de klantenservice: afgezien van de kosten, hoe dan? Ik heb zo’n spijt ervan dat ik een abonnement bij Odido heb. Elke keer shit in het buitenland. Dochter met budgetmobiel heeft nooit problemen. Wat een slechte provider en klantendienst!Datum van ervaring: 03 augustus 2024BewerkAntwoord van Odido4 dagen geledenHallo Marijke, het spijt me enorm om te lezen van deze ontevredenheid. Het is natuurlijk de bedoeling dat je gemakkelijk en zonder zorgen gebruik kunt maken van onze diensten in binnen- en buitenland. Ik vind het persoonlijk erg jammer om te lezen dat je zo'n spijt hebt dat je voor ons gekozen hebt. Ik wil dat gevoel graag omdraaien en je overtuigen dat hoewel je een slechte ervaring hebt gehad, wij dit wél adequaat en naar tevr
Hi,I have a two year subscription of tele2 and I found that I don’t have any signals/connections in EU outside the Netherlands!!! Please remove the blockage for me!!! I have suffered a lot from this. I have been to France, Belgium, Irelands, no signals at all!!! Please solve this for me. Best regards,Man
Ik zit in het buitenland en nu is mijn simkaart geblokeerd. Dat houd dus in dat ik niet kan bellen! Toch stuurt die *** robot me elke keer door naar het telefoonnummer van de klantenservice en niet naar een medewerker. Is hier geen andere oplossing voor?
Ik zit nu bijna 2,5 week in het buitenland, waarvan de afgelopen week in Frankrijk. Nu heb ik sinds een paar dagen ineens geen internet meer. In het huis waar ik verblijf (en onderweg in hotels) heb ik steeds wifi gebruikt. Wat kan ik doen om weer internet te krijgen op mijn telefoon?
HalloIk was aan het kijken hoe ik mijn poort kon forwarden maar ik zie nergens deze optie, nu zag ik op google dat het onder het kopje 'beveiliging’ was maar ook hier kon ik hem nergens vinden. Is dit uitgezet? En zo ja, hoe zet ik het aan?
Hoi allemaal, Wie kan mij helpen? Ik ben gister gearriveerd in Spanje, maar heb geen bereik, dus geen data en geen sms/bellen.Na 3 uur wachten op de chat (want bellen lukt niet zonder bereik!!) geef ik het op. Wat heb ik geprobeerd:In mijn tele2 alle beperkingen op toestaan gezet (buitenland beperkingen) Roaming aan gezet, roaming uit gezet, toestel opnieuw opgestart, en elke mogelijke combinatie hiervan. Iemand anders contact met tele2 laten hebben om te checken of een buitenland beperking geactiveerd is vanuit tele2, was niet het geval. Gelijk is toen mijn abonnement gereset. handmatig naar nieuwe netwerken gezocht, maar krijg met geen 1 verbinding (staat achter dat het verboden is hiermee verbinding te maken) Alle netwerk verbindingen gereset in het Android menuIk heb een Oneplus Nord 2 en al meer dan een jaar een abonnement, ook zijn alle facturen netjes voldaan. Help!😔
Hallo, dear workers. I have a problem with connection and internet when I cross a border of the Netherlands. Nothing works. I traveled to Belgium, Luxemburg, Italy and Spain and workers at service point told me that it would work inside the EU. It was the same story in every country. Then I went to the service point in NL again, and one of the workers took my phone to see the Settings. But everything was ok, roaming was turned on, and he told that it would work next time. But no. It was nothing again and I got some troubles because I really needed internet in some situations. I’m going to my next trip very soon, and I would like to ask you to solve this problem.
Ik heb iets langer dan een maand geleden mijn telefoonabonnement vernieuwd. Deze stond eerst op een van de ouders hun naam, sindsdien ben ik achttien en heb ik op m’n eigen naam een nieuw abonnement aangemaakt, met nummerbehoud. 3 dagen geleden kreeg ik een sms’je dat mijn nummerbehoud geactiveerd zou worden. Dat merkte ik snel genoeg, aangezien mijn service ineens compleet gestopt was. Ik heb toen mijn nieuwe simkaart in mijn telefoon gedaan en nog steeds, geen service.Nou is de enige contact optie voor Tele2 bellen. Ik heb geen service, dus word ik dan geforceerd een prepaid te kopen?
Ik ben op het moment in Maleisië en ik kan al een aantal weken niet bellen/gebeld worden. Wanneer iemand mij heeft gebeld krijg ik achteraf wel een sms van 1233 dat ik een voicemailbericht heb, maar ik krijg zelf nergens een pop up van het telefoontje. Aan het begin van mijn reis kon ik wel gewoon bellen met mijn eigen simkaart en nu sinds een aantal weken dus opeens niet meer.
Ik ben mijn vorige simkaart verloren en ik kan daarom mijn nieuwe simkaart niet activeren
Hi, ik heb een nieuwe simkaart maar ben de vorige helaas verloren. Ik kan niet bellen om de nieuwe te activeren. Ik hoop dat u mij verder kan helpen. Mvg
Hoimijn aansluiting voor bellen en internet in buitenland is geblokkeerd omdat ik een betalingsaanvraag deed om in 3 termijnen te betalen.als ik het wist had ik het niet gedaan maar goed. Ik wil die blokkade graag eraf want ik zit nog een paar dagen in spanje. Ik weet niet of je de betalingsregeling kan intrekken of een betaling klaar kan zetten zodat ik die gelijk betaal. Ik zou graag zo snel mogelijk gebruik willen maken van mijn abonnement. Alvast bedankt. Groetjes Niereshma
Hallo, Een waarschuwing: Op veerboten naar Engeland/Ierland (in ieder geval op die van Stena Line) zijn de kosten buiten je bundel, ondanks de SMS van Tele2 “Welkom in Noorwegen, Je kunt hier bellen, sms’en en data verbruiken uit je normale bundel ...”.Voor de internetverbinding (in mijn geval met Noorwegen via de satelliet) wordt een maritiem tarief gerekend. Vanaf Noorwegen vasteland gebruik je inderdaad je normale bundel maar niet voor de satellietverbinding!In mijn geval was de schade beperkt door de limiet die Tele2 op de buitenbundelkosten heeft gezet, 9 euro. Dit is mogelijk niet voor iedereen zo geconfigureerd, er zijn genoeg horrorverhalen op internet te vinden hierover. Dit probleem speelt mogelijk ook op andere veerdiensten.Zodra je telefoon verbinding maakt met de “zendmast” op de boot gaat dit probleem spelen, dat kan zijn als je nog op de kade staat. Stena Line waarschuwt wel voor deze situatie maar ik heb maar 1 onduidelijk en klein bordje gevonden op het hele schip. Ste
Heb sinds gister een kraak tijdens videobellen in whatsapp. Alleen ik hoor het Soort van radio gekraak zoals vroeger
Hey community! I’m traveling to Paris from the Netherlands.A round 4 months ago, I Made a contract and a couple of days ago I asked the store that mad a contract for telle 2 and they replied that I will have internet in all Europe but my phone doesn’t get any reception at all. I have tried all range of things from checking the APN is internet.tele2.nl, resetting the device, airplane mode on/off, automatic and manual network selection, roaming is on, reinserting the sim, etc.Nothing seems to helpUnfortunately, I can’t check my tele2 account since it requires verification via sms-code which I can’t receive due to connectioncould you please somebody help me? Thank you in advance
Hi there,I recently got a new subscription with Tele2. When I signed up, I was assured that my new plan subscription included data and roaming when outside of the Netherlands. Recently, I was in Italy and Spain and I had no service. I had no roaming, and could not even connect to a network to receive a text or call. It was a full block on my sim card. It was definitely the sim card and not my phone, as the week earlier I was in UK and Portugal with my previous Prepaid Vodafone sim card and had no issues. Could you please assist? I am travelling in two weeks time and I need my mobile phone to work, which is why I took out the new subscription. ThanksKelsey
Hi, Gisteren heb ik 7 minuten gebeld met een medewerker van de klantenservice. Ik heb daar rustig uitgelegd dat ik geen smsje heb ontvangen dat ik al door 80% van mijn internetverbruik zat. Hij zou 2GB activeren ter compensatie. Als dit niet zichtbaar was in mijn account zou ik na 45 minuutjes even de mobiel aan- en uit moeten zetten. Meerdere keren gedaan gisteravond, maar nog steeds geen internet. Daarom vanochtend telefonisch contact opgenomen wederom met de klantenservice. Hij kon geen gespreksgeschiedenis vinden, en vond het vreemd dat dit was toegezegd. Heeft aangegeven dat hij met zijn leidinggevende wou overleggen, en na een gesprek van 15 minuten kwam het erop neer dat ik niks kreeg. Hij erkende dat er een SMS-storing was geweest, maar trok mijn conclusie dat ik gisteren contact heb gehad met de klantenservice en 2 gb toegezegd zou krijgen in twijfel. Vandaar deze post. 1: kan ik 2GB compensatie krijgen? 1 is ook al genoeg, maar ik zou graag iets van compensatie willen zien
My SIM show emergency call only, which means both call and internet don't work.I also checked the APN setting and it is correct.Then I found the others also have the problem with roam in other countries because of the first period blockage. But I had already use this SIM for more than 3 months and paid 3 invoice.Does anyone can help to remove the blockage?
Mijn dochter is vanaf 7 maart in Italië voor een doorreis. Ze meld mij nu dat ze geen extra bundel kan aanschaffen die ze kan gebruiken, en alleen internet zou moeten gebruiken via de WiFi. Voor wat ik van mijn dochter begreep uit een telefoongesprek met Tele2, is haar verblijf in Italië al zo lang, en te lang afwezig uit Nederland, dat ze geen mogelijheid meer heeft om een extra of aanvullende bundel aan te kunnen schaffen. Ze zou haar hoeveelheid MB aan roaming al hebben gebruikt.Mijn vraag is of er toch een (andere) mogelijkheid is voor mijn dochter om toch een extra of aanvullende bundel aan te kunnen schaffen om gebruik te maken van het internet, zonder alleen gebruik te hoeven maken van een WiFi verbinding.
Hello, I'm currently in Portugal and I have no service with my mobile subscription. The same happened previously in Italy, I had to get a local SIM card. On the app, everything is set to allowed, no blocks are on. I restarted my phone also. Additionally, i can't make international calls from the Netherlands (from my dutch number to Portuguese number), I hear automatic voice saying call not allowed.I want access for roaming/international use. Thanks in advance.
Hallo, ik probeer een SMS te versturen naar iemand in de Verenigde Staten, maar ik krijg steeds een error terug met “Kan bericht niet versturen met Tele2 NL - error 0”. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt!
Mijn abonnement is verlopen en heb Sim Only aangevraagd. Sim kaart binnen maar door verhuizing deze kwijt geraakt. Wel is vandaag de boel afgesloten dus kan niks. Ook niet bellen. Wat moet ik nu? De link via de chatbot voor n nieuwe Sim kaart bestellen werkt niet….
Hallo Tele2, Zit momenteel in het buitenland (buiten EU), twee vraagjes m.b.t. mijn abonnement hierover:Stel ik raak mijn telefoon (en dus simkaart) hier kwijt. Kan ik dan een e-simkaart krijgen waarmee ik weer mijn nummer kan gebruiken hier? Ik heb een abonnement met onbeperkt bellen maar kan daar hier buiten de EU niets mee. Voor mijn werk is werktelefoon gekoppeld aan Microsoft Teams, hiermee kan ik vanuit het buitenland via internet met het nummer van de werktelefoon bellen binnen Nederland. Is zo'n oplossing ook beschikbaar voor Tele2? Dus dat ik via internet (bijv. Teams, of iets anders als dat er is) lokaal Nederlands kan bellen met mijn Tele2 06-nummer?Hoor graag of dit mogelijk is. Groeten,Auke
I have a monthly contract (unlimited data) starting from March, and was surprised that I could not get on the internet. I only received (and paid) one bill, maybe that is the reason. Is there any way I can solve this issue? To make matters worse, I turned on two-factor verification. Since I cannot roam in Germany, it is impossible for me to get on mijntele2 to check what else might be the issue.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.