De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Je hebt een bericht van ons ontvangen, met daarin de datum waarop je internetverbinding stopt. Geen zorgen, je bent nog op tijd en wij staan in de startblokken om je te helpen. Alles bij jou in de straat is klaar om je aan te sluiten op glasvezelinternet. Jij kiest welke snelheid je wil hebben, wij regelen de rest! In dit topic vertellen we je alles over wat te doen wanneer je huidige internetverbinding wordt overgezet op Glasvezel van T-Mobile. Geen zorgen - we helpen je er graag bij! Wat is er aan de hand?Je huidige internetverbinding loopt nog via een koperaansluiting van KPN. Zij houden de komende jaren op met deze verouderde techniek. Als er Glasvezel ligt, zet KPN na een tijdje de koperaansluiting uit. Dit gaat binnenkort bij jou gebeuren.Als je niks doet, stopt je internetverbinding op de datum die je vindt in onze e-mail en brief. En heb je een abonnement op TV + Vast Bellen, dan stopt dat ook. Maar voor die tijd gaan we je helpen met omschakelen naar Glasvezel van T-Mobile. A
Een aantal weken geleden ben ik overgestapt op Odido glasvezel.Er zou een retourdoos opgestuurd worden om de Tele2 modem terug te sturen maar die heb ik niet ontvangen, kan ik deze alsnog krijgen?Mijn klantnummer is B0008086841
WiFi lamp groen maar internet niet.
Ik heb geen tv en internet meer, de lampjes zijn ook steeds uit, en knipperend en dan weer rood. En al snel weer uit
Beste medewerker van Tele2,In oktober zijn we overgestapt naar ziggo en hebben we netjes binnen een aantal dagen door gekregen dat de overstap in orde was. Er werd gezegd dat er contact zou worden opgenomen met ons, dit is niet gebeurd. Er stond dat we binnenkort een doos zouden krijgen via de post, dit is niet gebeurd.Nu bijna 4 maanden (!!) later krijgen we een brief waarin staat dat we binnen 14 dagen de apparatuur moeten terug sturen anders komt er 99 euro in rekening. Er staat een verwijzing in naar een bijgesloten brief, maar het is maar een enkele brief, dus welke bijgesloten brief?..We hebben de oude spullen in een tas in de berging gedaan en zijn dit door de feestdagen volledig vergeten. En zijn ze nu natuurlijk nergens meer te vinden. Dus ik ben nu bang dat het per abuis is weg gegooid.Ik vind het enorm jammer dat er vanuit jullie kant nalatig is omgegaan met communicatie naar ons toe, maar wil toch wel graag een oplossing vinden.Gezien de enorme wachttijd bij de klantenservi
Ter vervanging van het Davolink modem een ZTE modem ontvangen. Helaas zit er geen standaard (voet) bij. Het modem kan nu alleen plat worden geplaatst. Er zit ook maar één telefoonkabel (RJ11) bij. Voor en na de splitter zou ik er twee in totaal nodig zijn. Is het noodzakelijk of aan te bevelen om de oude telefoonkabels te vervangen? De telefoonkabel, die bij het nieuwe modem zit, ziet er uit alsof deze van hogere kwaliteit is.Graag zou ik nog een standaard voor het ZTE modem willen ontvang. Als het aan te bevelen of noodzakelijk is, ook graag nog een telefoonkabel.Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groet,Harrit
Geachte Tele2, moderators,mijn Fritzbox 7590 heeft meer dan een half jaar helemaal perfect gewerkt. Rond de 50 MB zoals VDSL ook aangeeft, maar gisteren was het internet ronduit slecht. Steeds maar werd de verbinding verbroken. Ik kreeg af en toe snelheden terug van 20MB, 18MB en vannacht opeens ging het weer richting 50MB, maar het blijf beetje instabiel. Mijn vraag is kan een moderator nakijken of er iets aan de hand is bij ons in de buurt of is er iets mis met de overgang (is ongeveer 11-12-2023 begonnen).1. Is er in de wijk iets aan de hand? Hebben meerdere mensen last van falend internet?2. Is de login (voor de verbinding) veranderd? (lijkt mij niet want krijg af en toe verbinding) maar toch vraag ik het ivm de log van fritzbox.3. Is er storing geweest? Is die opgelost?4. Zijn er anderen met problemen? Heeft dit te maken met de overgang op Odido? check aub ook mijn contract want uiteindelijk wil ik glasvezel en heb iets afgesproken over overgang daar weer op. Misschien gaat daarme
Enkele weken geleden heb ik een nieuwe modem ontvangen, model ZTE. Sinds ik de oude (Comtrend) heb vervangen, is de internet verbinding op alle apparaten, via WIFI of via vaste kabel aanzienlijk verslechterd. Websites blijven vaak hangen bij het downloaden, of laden helemaal niet. Ik heb internet snelheidstests uitgevoerd op verschillende momenten, de download is 5 tot 8 Mb/s, maar de upload is 0.15 Mb/s. Zou het komen door die trage upload? Hoe kan dit worden opgelost? Ik heb ook geprobeerd weer de Comtrend aan te sluiten, maar die wil geen verbinding meer maken helaas. Is die nu permanent afgesloten sinds ik de ZTE heb gebruikt? Ik zou veel liever de oude weer gebruiken, daar had ik geen problemen mee.
Kreeg maandag 20-11-2023 een email dat er een nieuw modem onderweg is. Ik heb mijn nieuwe modem ontvangen.Alleen de standaard om het modem in te zetten ontbreekt, Graag een reactie. (Zou makkelijk zijn als ik gelijk via de betreffende email kon reageren op het ontbreken van de standaard)
Good morning. I got a new ZTE modem. The package does not include a stand. This is not a big problem, but will there be a problem in the future when returning the equipment after the end of the contract? Alternatively, can I get the missing stand?
Ik ben hierheen verwezen vanaf de Odido-Community, i.v.m. installatieprobleem van mijn ZTE-modem.
Hallo, mijn adapter van het modem is stuk. Kunt u kosteloos een nieuwe sturen?
Modem en/of adapter is sinds gisteren 'dood' Reageert nergens meer op.Gelieve een nieuwe toe te sturen.Bvd
Afgelopen week heb ik 1 dag de stekker uit de Tele2-modem getrokken. Vervolgens heb ik sinds 5 dagen geen internet verbinding. Het DSL lampje brand aan/uit, de WLAN en POWER lampjes branden wel normaal.Ik heb eerst allerlei informatie opgezocht over het probleem,maar geen van de oplossingen werkt. Af en toe hebben we dit,maar naar enkele dagen hebben we weer verbinding, nu alleen niet.Op mijn mobiel krijg ik de melding 'Verbonden met apparaat. Kan geen internet bieden'.' Ik heb al gebeld en e-mails gestuurd,maar heb vooralsnog geen antwoord of internet (waar ik wel voor betaal).Vanmorgen heb ik het Odido platform geprobeert,maar aangezien het om thuis internet gaat met een Tele2 modem , werdt ik terugverwezen naar dit platform.Moet ik een nieuwe modem aanvragen of is er iets misgegaan tijdens de overgang van Tele2 naar Odido?Welke nummer moet ik nu bellen Odido of wat anders?
Via de mail kregen we te horen dat we een nieuw modem zouden krijgen, prima daar zijn we wel aan toe want hij moet nog wel eens opnieuw opgestart worden.Afgelopen donderdag 7 september is ons internet eraf gegaan van ons huidige modem. Het DSL 1 en het Internet lampje branden niet meer. Ook na het opnieuw opstarten, resetten en het controleren van alle kabels. De mail dat ons nieuwe modem onderweg was kwam kort daarna, dus wij dachten dat die inmiddels (zondag 10 september) wel binnen zou zijn. Maar helaas staat het pakket nog steeds op ‘niet gevonden’ in PostNL. Naar verwachting kan dat dus nog wel tot halverwege komende week duren. Kan het internet van ons oude modem weer aangesloten worden? Of is ons abonnement al aangesloten op het nieuwe nog te ontvangen modem? Enkele dagen zonder internet vonden wij geen probleem maar als het een week (of langer) gaat duren dan zouden we graag een vergoeding of enige compensatie krijgen. Alvast bedankt.(postcode 2211ER)
Ik wil de ingebouwde WiFi op ZTE modem uitschakelen. Weet iemand hoe ik dit doe?
Heb vandaag mijn andere modem ontvangen, alleen het lampje van de tv knippert, powerlampje is rood en blijf rood Ik heb alleen telefonie en internet. Alles stekkertjes zitten op de juiste plaats, maar wat doe ik fout. Verwacht toch wel werkend materiaal niks doet het
Hallo,3 weken geleden hield mijn internet er opeens mee op, na bellen met Tele 2 werd er een nieuw modem opgestuurd, omdat ik nog een oude Davolink had, ik denk dat die zo'n 10 jaar geleden geïnstalleerd is door een monteur van Tele2.Na installatie van het nieuwe modem had ik weer signaal, maar de upload is zo'n 500 kb, en de upload varieert tussen de 1 en 6 mb. Toen weer gebeld en kwam er een monteur langs die eigenlijk alleen het internet heeft gemeten en kwam uit op zo'n 6,7 mb. Hij had een werkbon gemaakt dat het ISRA punt nagekeken moet worden.Het geval wil dat wij op de 1e etage wonen en er een adsl kabel uit onze muur komt (zonder lasdoos of telefoon doos) Volens mij is die destijds door de monteur verwijderd.Nu heb ik weer gebeld maar er word mij verteld dat ik zelf op zoek moet gaan naar het ISRA punt bij de onderbuurman en het modem rechtreeks daar aan te koppelen, nu lijkt dat mij iets voor een monteur van KPN aangezien het oude kpn lijnen zijn. Kortom na 3 weken ben ik nog
Ik heb een ZTE modem van Tele2 en heb een eigen modem aangeschaft. Net contact gehad met de klantenservice voor de PPP en SIP username/password. De PPP inloggegevens heb ik gekregen maar de SIP gegevens kunnen niet gegeven worden indien het gaat om een ZTE369 modem. 8 maanden nadat een eigen modem wettelijk is toegestaan blijkt Tele2 niet in staat om de SIP gegevens te geven. Enige indicatie over wanneer dit wel mogelijk is kon de klantenservice ook niet geven. Dit terwijl alle andere grote providers deze gegevens allang beschikbaar hebben gesteld aan de gebruiker. Mijn eigen modem kan ik dus nu niet gebruiken want anders kan ik niet meer bellen. Wie kan mij alsnog helpen aan de SIP username en password ???
Ik wil mijn fritzbox aansluiten op de ADSL 2+ lijn van Tele2 (geen vdsl dus).Ik krijg hem niet werkend. Wel de DSL verbinding maar geen internet toegang.VPI/VCI: 0/32 , PPPoE en geen Vlan. Gebruikers naam en paswoord heb ik van tele2. (dubbel gecontroleerd. dus neem aan dat die goed zijn. iemand een fritzbox aan adsl hangen zonder probleem?
In het modem Tele2 Contrend2, zit achterin een zeer klein gaatje. Door daar iets in te drukken, kun je het modem resetten tot de fabrieksinstellingen. Gaat net met een tandenstoker, maar die breekt af. vraag: kan dat ook met iets van metaal? Of krijg je dan kortsluiting?
Kan ineens met de app niet meer streamen naar tv met google chromecast. Symbool verschijnt niet meer. Hebben meer mensen dit?
Met de Tele2-medewerker heb ik in december 2022 afgesproken dat ik in maart 2023 de modem retour zend omdat ik nu in het buitenland ben. Nu is er toch een brief bezorgd dat ik binnen 2 weken de spullen moet terugzenden om een boete te voorkomen. Dat klopt niet met onze afspraak over uitstel van de retourzending ivm afwezigheid.Had dit juist van te voren afgesproken om dit soort stress te voorkomen. Ook aan haar gevraagd hiervan een notitie te maken.Ben zeer verbaasd en ongerust. Wil graag de bevestiging van Tele2 dat in in maart de spullen retour kan zenden, zonder boete. Dus de bevestiging van wat we eerder hebben afgesproken.
Mijn nieuwe CCV android pinapparaat A920 moet regelmatig geupdate worden via door leveranciers vastgelstelde IP adressen en poortnummers. De pinautomaat moet gebruik kunnen maken van de IP-adressen 185.114.184.1 t/m 185.114.187.254 en de portrange is van 15500 t/m 15599. Daarnaast moet DNS1 en DNS2 beschikbaar moet zijn. Volgens CCV is de netwerkbeheerder verantwoordelijk voor deze aanpassingen. Tele2 beweerd dat ze niets hiermee te maken hebben. Dus ik moet het doen, maar ik weet niet hoe (modem instellingen?). Wie zou mij willen helpen om deze netwerkinstellingen te wijzigen/aanpassen om een nieuwe wifi pinapparaat probleemloos te blijven gebruiken?Alvast bedankt, A. ÇAKIR
Hoi, ik heb dus geen internet meer. Heb ADSL met een Techincolor modem.Heb brandend DSL lampje, maar internet ‘komt niet door'. Wel kan ik inloggen op het modem, ik krijg bij ‘Check connectivity’ geen internet.Contact gehad met 020-7544444, modem lijkt stuk, ik krijg een nieuw modem toegestuurd.1.Hoe kan ik de zending volgen? (want ik wil weten of het proces loopt)[Deze vraag geldt even niet meer: ik kreeg zojuist een mail ‘Je pakket is onderweg'] Om toch te kunnen internetten heb ik USB tethering via Samsung telefoon ingesteld.Om dat werkend te krijgen heb ik Windows probleemoplosser moeten draaien, maar nu zie ik helemaal geen WiFi van mijn eigen modem of stations uit de buurt meer op de betreffende Windows laptop.2.Hoe krijg ik weer WiFi stations te zien?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.