beantwoord

Geen wifi stations te zien via Technicolor modem

  • 2 January 2023
  • 6 reacties
  • 372 x bekeken

Reputatie 3

Hoi, ik heb dus geen internet meer. Heb ADSL met een Techincolor modem.

Heb brandend DSL lampje, maar internet ‘komt niet door'. Wel kan ik inloggen op het modem, ik krijg bij ‘Check connectivity’ geen internet.

Contact gehad met 020-7544444, modem lijkt stuk, ik krijg een nieuw modem toegestuurd.

1.Hoe kan ik de zending volgen? (want ik wil weten of het proces loopt)

[Deze vraag geldt even niet meer: ik kreeg zojuist een mail ‘Je pakket is onderweg']

 

Om toch te kunnen internetten heb ik USB tethering via Samsung telefoon ingesteld.

Om dat werkend te krijgen heb ik Windows probleemoplosser moeten draaien, maar nu zie ik helemaal geen WiFi van mijn eigen modem of stations uit de buurt meer op de betreffende Windows laptop.

2.Hoe krijg ik weer WiFi stations te zien?

icon

Beste antwoord door Des2000 5 January 2023, 15:10

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi Spog, allereerst nog de beste wensen voor 2023! Goed om te horen dat je pakket onderweg is en dat je hiervan de mail hebt ontvangen. Ik heb zelf geen inzicht in onze Thuis-systemen, dus ik kan je zelf niet volledig helpen. Echter hebben we wel toppers hier op de Community. Wellicht dat zij een idee hebben @eric @ItsNaud. Zij zitten vrijwillig op de Community, dus het kan even duren voordat ze reageren. Mocht je geen tijd hebben om te wachten, dan wil ik je vragen even te bellen met mijn collega’s van de klantenservice. Zij kunnen je hier direct bij helpen. Je kunt ze bereiken op 020-7544444.

Laat je het me weten als je ze hebt gesproken?

Reputatie 3

Ja, ik heb ze gesproken (want ik kreeg een nieuw modem toegestuurd).

Dat modem is gekomen, maar het was zo’n witte Comtrend. Ik had een vervangende zwarte Technicolor verwacht.

Maar goed, heb hem aangesloten. Probleem niet opgelost.

Gisteren opnieuw gebeld om dat door te geven. Weer ½ uur aan de telefoon met overigens sympathieke dame. Onder haar begeleiding oorspronkelijk Technicolor teruggeplaatst.  Uiteindelijk maar afspraak gemaakt dat er hier en/of in de centrale een monteur aan gaat werken. Die moet ik vandaag zien.

Het telefoongesprek werd vervolgens verbroken.

Heb onmiddellijk opnieuw gebeld, maar kreeg een andere servicedame. Zij bevestigde mij dat de afspraak in het systeem staat en mijn contactgegevens (telefoon/email) kloppen.

 

De Technicolor bleek kort na het afgebroken gesprek ineens weer te werken. Vermoedelijk ontbraken de DNS’n, die iemand van de ICT daar vergeten was.

Ben heel de nacht bezig geweest om de verdwenen WiFi (het pictogram in Windows was weg, zodat ik geen stations zie) weer aan de praat te krijgen. Lukte uiteindelijk door terug te gaan naar eerder herstelpunt.

 

Vanmorgen te vroeg moeten opstaan omdat ik die monteur aan de deur verwacht.

Maar eigenlijk werkt alles weer als vanouds, die monteur komt voor niks.

Ik heb dus nu 4e keer de 020-7544444 gebeld met de bedoeling om dat door te geven.

Echter, de babbelautomaat daar liep in het honderd, waarschijnlijk geen personeel.

Ik geef het nu op, ze zoeken het maar uit.

Het Comtrend modem gaat terug in de doos. Retour afzender, anders kost me dat ook nog €99.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Spog, bedankt voor de uitgebreide reactie! Niet fijn om te horen dat je mijn collega's niet meer kon bereiken om de monteur te annuleren. Is er nog iemand langsgekomen? En werkt alles nog steeds helemaal goed? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

Als je op dit moment een technicolor modem hebt en de klanten service gaat deze vervangen dan hadden ze een technicolor moeten opsturen en geen comtrent2 modem. Dat was dus een foutje van de medewerker.

 

De comtrent2 modem had zo wie zo niet gewerkt op je verbinding omdat je een technicolor geregistreerd hebt staan. 

Ik ben wel blij om te lezen dat je verbinding weer werkt zoals het hoort.

 

Des 

Reputatie 3

Hi Spog, bedankt voor de uitgebreide reactie! Niet fijn om te horen dat je mijn collega's niet meer kon bereiken om de monteur te annuleren. Is er nog iemand langsgekomen? En werkt alles nog steeds helemaal goed? Ik hoor het graag van je! 

Bedankt voor je medeleven.

Er is geen monteur geweest, geen reactie. Ik heb er op 6januari wel SMM’jes over gehad maar die kwamen dus 2 dagen na jullie verzendtijdstempel bij mij binnen, als mosterd na de maaltijd...

 

Wat volgens mij gebeurd is: ik ben op 30 december om 23:00 botweg afgesloten.

Reden? Geen enkele. Misschien dat Tele2 de administratie niet op orde had, en/of dat ze een reactie van mij wilden.

Het is hier Ziggo-territorium, buiten mij zag ik tot voor kort 1 Tele2 WiFi in de buurt.

Die is nu verdwenen. Het betreffende huis had de modem voor het raam staan. Het pand wordt nu zwaar verbouwd, zij zullen dus opgezegd hebben.

Het ‘foutje’ lijkt op een chirurg die het gezonde been afzet.

 

Problemen met tetheren (jullie adviseren Probleemoplossers te draaien), WiFi verdwenen. Bijna had ik mijn hele computer (=administratie, alles) opnieuw moeten installeren.

 

Je vriendelijke woorden ten spijt denk ik dat jij of je collega’s boter op hun hoofd hebben.

Goed fatsoen vereist een serieus excuus.

Ik heb 1 week angst en veel werk gehad om de boel op orde te krijgen. Hoeveel uren a €50 zijn dat?

Doe mij 1 maand abo retour.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Spog, wat apart dat de SMS'jes ook later binnenkwamen. Ik vind het niet leuk om te horen dat er meerdere dingen verkeerd gingen en dat dit zich opstapelde. Mijn welgemeende excuses hiervoor. Ik snap dat dit, simpel gezegd, niet fijn is geweest. Zoals ik zei ben ik niet helemaal thuis in onze Thuis-systemen, omdat ik hier helemaal geen toegang tot heb. Ik wist dan ook niet dat er een verkeerd modem is opgestuurd. (Bedankt @Des2000 voor de duidelijkheid!) Als ik het kon had ik absoluut gekeken naar een passende tegemoetkoming voor het ongemak. Echter moet ik je hiervoor vragen toch even te bellen met mijn collega's van de klantenservice (020-7544444) of via de Chat. Zij kunnen hier wel iets voor je betekenen.

Groetjes,

Marciano

Reageer