beantwoord

Geen 5g

  • 24 January 2023
  • 5 reacties
  • 266 x bekeken

Hi,

 

Ik heb een galaxy s21 ultra en ik woon in Centrum Leiden. Ik heb een 5G abbonement maar hij wilt niet verbinden met 5G. Alleen als ik het toestel opnieuw opstart verbind die met 5G voor 3 seconden en daarna gaat hij terug naar 4g+. Wat doe ik verkeerd?

 

Mvg,

 

EJ

icon

Beste antwoord door ErikJanuari 25 January 2023, 21:02

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ErikJanuari, ik snap dat je gebruik wil maken van supersnel 5G en daar help ik je graag bij. Ik kan je account niet vinden op het 06-nummer en klantnummer dat je in je profiel hebt gezet. Wil je deze even controleren en de juiste invullen, dan kijk ik direct met je mee! 😄

Groetjes,

Marciano

Hey @ErikJanuari, ik snap dat je gebruik wil maken van supersnel 5G en daar help ik je graag bij. Ik kan je account niet vinden op het 06-nummer en klantnummer dat je in je profiel hebt gezet. Wil je deze even controleren en de juiste invullen, dan kijk ik direct met je mee! 😄

Groetjes,

Marciano

 

Hi @Marciano van Tele2 , zojuist gedaan!

Reputatie 7
Badge +12

Hi Eric, super, thanks voor het invullen. Ik loop graag een paar stappen met je door om te kijken of alle instellingen goed staan en of je toestel 5G ondersteunt. Het toestel heb je niet bij ons gekocht als ik het goed heb?

  1. Controleer even via deze pagina of je toestel geschikt is voor 5G. Je hebt hiervoor het IMEI-nummer van je toestel nodig.
  2. Als het goed is staat dit wel aan, aangezien je eerst wel even met 5G verbindt, maar dubbelcheck even of je 5G aanstaat in je netwerkinstellingen.
  3. Heb je ook de meest recente software van je toestel geïnstalleerd staan?

Ik heb alvast e.e.a. gecheckt en je hebt in ieder geval de juiste 5G add-on in je abonnement en in Leiden zijn er geen problemen bekend, dus de 5G dekking zou goed moeten zijn. Ik hoor graag van je of bovenstaande allemaal klopt. Dan gaan we door naar de volgende stappen! 😊

Klopt, ik heb alleen sim only. Ik heb 5g, dat ondersteunt mijn toestel sowieso. Ook geüpdatet en instellingen aangepast etc. @Marciano van Tele2 Helaas nog hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het controleren! Ik ga snel door met de volgende stappen, ik zie namelijk in de instellingen dat er iets mist en dit zou opgelost moeten worden door het opnieuw opstarten van je toestel. Wil je dit direct even proberen? Daarnaast nog een vraag: Merk je dat je alleen op je adres in Leiden geen 5G hebt, op meerdere plekken, of nergens?

Reageer