De Tele2 community stopt op dit domein
Vind hier alles over je vaste internetverbinding
Recent actief
Hallo, vorige maand zou ik ter vervanging van mijn oude haperende modem (Davolink DV-2020) een nieuw modem toegestuurd krijgen. Dit bleek echter een 2e hands Comtrend modem te zijn. Met dit modem heb ik nog veel vaker problemen dan met mijn oude modem. Internet is vaak erg traag, ook via UTP-kabel en valt regelmatig helemaal uit. Graag jullie hulp. Maar waarom krijg ik als trouwe klant na 15 jaar niet een echt nieuw modem toegestuurd?
We hebben bellen/internet abonnement. Via interactieve tv kijken we programma's terug; elke dag moet echter de router gereset worden; elke dag zelfde probleem dat er geen verbinding is met internet, wel met de router. Wat is dat voor gedoe; hoe kan dat stabieler? Ik hoor graag, bedankt. Groet Martin
Hallo, net ons Tele2 internet pakket binnen en nu aan het worstelen met de aansluiting... Nou heb ik totaal geen verstand van ISRA punten en aansluitingen, kan iemand mij op weg helpen? Heb een paar foto's uit de meterkast bijgevoegd. Alvast dank voor de hulp! Groet Kai
Hallo Ik heb geen stabiele internet thuis ik heb daarover een aantal keren telefonisch contact gehad met de klantenservice heb als oplossing gekregen om van kanaal te veranderen en of te resetten dat heeft helaas niet geholpen weer gebeld met de klantenservice moest ik via de kabel of versterker proberen ook beide geprobeerd ook niet gelukt. Wat kan ik hieraan nog doen? De klantenservice kan mij niet meer helpen .
Ik heb precies hetzelfde probleem als hier: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/adsl-blijft-gelimiteerd-op-originele-snelheid-67303 Blijkbaar is er bij de klantenservice nog geen workaround voor. Mijn enige optie is om mijn bestaande abonnement op te zeggen, 3 weken zonder internet te zitten en dan weer hetzelfde abonnement nemen. Kan ik ook gebruik maken van het aanbod dat in het gelinkte topic wordt gedaan? Lijkt me wel net zo chique. Ik betaal al 2.5 jaar voor 60 Mbit en nu kan ik het eindelijk krijgen door een upgrade van de wijkkast en dan kan het administratief niet.
Goedenavond, ik heb sinds 26 augustus mijn installatiepakket ontvangen en de verwachting was dat ik per 3 augustus mijn pakket kon installeren. Zojuist de modem aangesloten, echter werkt wifi niet. Internet lampje brand niet, wifi signaal wordt wel gevonden maar werkt niet. groet, chabel
Internet en bellen werk niet meer sinds zaterdag in 2624 LT Erg vervelend omdat de zorg afhankelijk is van de wifi aldaar. De telefoon geeft aan dat er "geen lijn" is. Op de modem is er geen lampje dat gaat branden. Op de modem brand het ADL lampje groen en internet rood. Na enige tijd gaat het rode uit en begint de ADL te knipperen. Vermoedelijk een lijn zoeken. Na enige tijd gaat de internet weer op rood. Resetten, spanning er af voor 2 minuten . . . niets lijkt te helpen. Wie komt met een oplossing. Vanmorgen, als zoon, mijn bundel leeg gebeld in de wacht ! ! ! ! Kan niet hoor. Fatsoenlijk zou zijn dat er na 10 minuten wachten een terugbel boodschap komt en je het nummer kunt achterlaten . . .
Hallo, Ik heb een paar uur geleden bericht gekregen dat mijn apparatuur geïnstalleerd kan worden. Echter lukt dat niet. Mijn modem (technicolor) start op, echter bij de lampen test blijft het lampje van dsl-1 uit. Vervolgens knippert het powerlampje rood en na een tijd blijft die branden. Vervolgens gaat het tv symbool knipperen. (zie foto 1) Vervolgens is bij de tv ontvanger de volgende tekst te lezen: De modem zit aangesloten op een type 2 aansluiting in de studeerkamer: De vorige eigenaar van het appartement had zijn internet en tv via ziggo en gebruikte onderstaande aansluiting in de woonkamer: Kunt u mij verder helpen? Groetjes, Caspar
Geachte Heer/Mevrouw, Kunt u aangeven hoevaak er storingen zijn in het postcodegebied 2807DR. Zowel gisteren als nu hebben we wederom geen internet. 7 september hadden we ook al een dag geen internet. Pas 2 weken nadat het abonnement van tele2 in was gegaan hadden we pas werkend internet, inmiddels zijn we er wel een beetje klaar mee. Ik hoor graag van u, Mvg Kelvin kaptein
Gistermiddag rood lampje bij mijn internetverbinding, meerdere malen gereset mocht niet helpen. Gisteravond laat was het rode lampje weg heb nu wel weer verbinding met laptop via de kabel maar ik heb nog geen Wifi lampje brand niet en ik ben ook niet terug te vinden. Vanmorgen ook al weer opnieuw gereset maar werkt nog niet. Zijn jullie ergens mee bezig geweest geweest gisteren las ook een ander topic van iemand uit omgeving Sliedrecht die gisteren dezelfde klacht had en ik zit in dezelfde regio.
Hallo, ik heb al 1 uur een internet storing. Ik reset hem, doe hem aan en uit echter blijft lampje op rood staan. Graag jullie hulp
Om 8 uur vanavond hoorde ik vanaf mijn router een tik. Dat ik me omdraaide omdat youtube er mee stopte zag ik dat het lampje voor internet rood is geworden. Ik heb de router gereset, zowel via de sateprikker in de reset als door de stroom er even af te halen, maar dit heeft alleen veroorzaakt dat het lampje voor bellen (wat ik toch al niet had) nu ook uit is. De plaatsen waar onderhoud zou zijn zijn naar mijn weten niet bepaald in de buurt. Ook zou ik niet verwachten dat er nu nog werkzaamheden gaande zijn. Iemamd een idee wat ik zou kunnen doen om mijn internet weer aan de praat te krijgen?
Beste Tele2, ik heb sinds vanavond 20:00 uur geen internet. Het lampje op de modem brandt rood. Modem resetten helpt ook niet. Wanneer gaan jullie dit fixen? En wordt ik gecompenseerd op mijn factuur, want dit is nu al de 2e keer dit jaar dat ik geen internet heb. De vorige keer duurde het 3 dagen voordat het opgelost was. Geen goede reclame lijkt mij. Gelukkig loopt mijn contract af in december dus dan stap ik waarschijnlijk over. mvg, een ontevreden klant
Op de tv staat 'er is iets fout gegaan bij het afspelen van dit kanaal. Probeer het later nog eens' en op het modem brandt het internet-lampje rood. Ze zijn in aparte kamers aangesloten - is er iets van een storing aan de hand? Resetten (30sec stopcontact eruit) werkt bij allebei niet.
ik krijg binnenkort een glasvezelaansluiting. ik heb gekeken of tele2 glasvezel aanbied maar het is maar een ingewikkeld verhaal. ja ze bieden glasvezel aan, maar niet zelf. je word doorverwezen naar de tmobile website. wat moet ik doen als bestaande tele2 klant. heb ik de mogelijkheid om te upgraden naar glasvezel van tmobile aangezien jullie toch gefuseerd zijn? of moet ik echt mij contract opzeggen en een nieuwe beginnen? dat gaat lastig worden aangezien ik nog aan het jaarcontract vast zit
Heb geprobeerd een SIP Trunk werkend te krijgen met Tele2, heb een Technicolor TG789bvn modem/router van Tele2. Uitgaande gesprekken werkte niet, de modem/router blokkeert VOIP/SIP. Vervolgens de telefooncentrale in DMZ gezet, wat gedoe, het werkt niet onmiddellijk, je moet een aantal keren een en ander opnieuw opstarten. Toen de DMZ werkte wel uitgaande gesprekken mogelijk. Inkomende gesprekken werken echter niet, ook niet met DMZ. Vermoedelijk is port forwarding van poort 5060 nodig, maar dat kun je niet instellen: foutmelding dat port forwarding voor poort 5060 al actief is. Blijkbaar gebruikt Tele2 dat voor hun VOIP aansluiting. Iemand die een SIP Trunk op een of andere manier toch werkend heeft gekregen? Het is jammer dat Tele2 geen admin rechten op het modem/router geeft zodat je instellingen kunt aanpassen. Dat Tele2 enige controle over het modem wil houden begrijp ik, maar lever dan een modem dat in bridge mode te zetten is zodat klanten hun eigen router kunnen gebruiken en ku
Geen internet verbinding waardoor ook geen tv. Alles opnieuw opgestart, helpt niet. Hoe kan je tele2 op dit tijdstip bereiken en navraag doen over een eventuele storing
Sinds vandaag 18 september rond 20.30 uur heb ik geen internet meer. Op de modem brandt er nu een rood lichtje bij internet. Wat ik heb geprobeerd: Soft reset, knop op de modem uitgezet 1 minuut gewacht en waar aangezet. Harde reset, stekker eruit 5 minuten gewacht Alle internet kabels eruit en in andere volgorde in de modem geplaatst. Help!
Internet doet het niet
Mijn isra punt hangt er verloren bij en stond vol water nu heb ik geen tv internet en tv meer. Heb zaterdag al gebeld met tele2 en ze zouden een monteur sturen een uur later deed internet het weer even dus monteur afgebeld, daarna viel alles weer weg, vandaag weer gebeld, maar telefoniste wist het beter,ik moest de splitter er maar tussenuit halen toen heeft mijn vrouw maar opgehangen (viel niet mee te praten) ik heb een type 3 isra en die is verrot. Wat nu?
Goedendag, Het internet bij mij thuis is vrij traag (maximaal 4Mb/s waar 10Mb/s via de postcodecheck beloofd was). Het modum is met de bijgeleverde kabel aangesloten aan een wandcontactdoos, aangezien de meterkast geen aansluitpunt bevat. Ik vroeg mij af of hier een oplossing voor te vinden is. Alvast hartelijk bedankt! mvg, Thomas
Beste Tele2, Onlangs ben ik verhuisd en ben ik klant geworden van Tele2. 12 augustus kreeg ik een mailtje dat het internet geïnstalleerd kon worden. Helaas is dit mij nog niet gelukt. Bij mijn modem brandt alleen een rood lampje bij 'power' en er knippert een groen lampje bij 'tv'. De DSL verbinding werkt niet. Ik kan wel verbinding maken met het wifi-netwerk, alleen krijg ik dan de melding dat het netwerk geen internettoegang heeft. Ik heb een type 2 aansluiting en alles aangesloten zoals vermeld stond in de gebruiksaanwijzing. Naast de aansluiting voor de telefoonstekker zijn er nog 2 kastjes, ik weet niet of ik daar misschien iets mee moet doen. Zie bijlage voor foto's. Het zou fijn zijn als ik geholpen kan worden om mijn internet werkend te krijgen. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, A-P Bragt
Hoi! ik heb op dit moment geen internet verbinding. Niet op mijn smart tv en niet op mijn mobiel. Heb de apparaten zelf al herstart en ook de modem. Het lampje voor WiFi brandt groen, maar voor internet brandt die rood. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?? groetjes
Ik kreeg een paar dagen geleden bericht van Tele2 dat de dienst eerder is opgeleverd dan verwacht en dat ik het installatiepakket kan aansluiten. Zodoende vandaag alles juist aangesloten (heb internet type 1 aansluiting). Echter blijft het modem lampje rood en brandt het DSL lampje niet. Ook al gereset en beide poortjes van ISRA aansluiting geprobeerd. Ik kan wel op me telefoon de wifi naam zien en inloggen, maar niet internetten. Wat to do? Help
Beste heer/mevrouw, ik ben sinds ruim een maand klant bij Tele2 en nou is het zo dat sinds ik klant ben meerdere malen per dag de wifi verbinding wegvalt. Op mijn laptop komt dan een driehoekje te staan bij het wifisignaal met de tekst 'verbonden, geen internet'. Bij verder kijken is er inderdaad wel verbinding met het tele2 signaal en zijn alle streepjes aanwezig. Het is vrij simpel op te lossen door óf een minuut of 10 geduld te hebben, óf wifi uit te zetten, paar seconde laten weer aanzetten en voila alles doet het weer. Alleen is het ondanks dat toch wel een beetje irritant: de pagina waar je op bezig was moet je weer opnieuw zoeken, of de tekst die je wilde sturen is verdwenen, enz. Het gebeurd niet alleen op mijn laptop maar ook op mijn telefoon en tablet. Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.