beantwoord

geen of traag internet met 'nieuw' 2e hands modem

  • 26 September 2019
  • 7 reacties
  • 417 x bekeken

Hallo, vorige maand zou ik ter vervanging van mijn oude haperende modem (Davolink DV-2020) een nieuw modem toegestuurd krijgen. Dit bleek echter een 2e hands Comtrend modem te zijn. Met dit modem heb ik nog veel vaker problemen dan met mijn oude modem. Internet is vaak erg traag, ook via UTP-kabel en valt regelmatig helemaal uit. Graag jullie hulp. Maar waarom krijg ik als trouwe klant na 15 jaar niet een echt nieuw modem toegestuurd?
icon

Beste antwoord door Malamute 26 September 2019, 21:34

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Hallo Flappie,

Als je zowel problemen met het oude en het vervangende modem hebt zou het probleem ook ergens anders aan kunnen liggen.
Heb je b.v. de kabel tussen het DSL aansluitpunt en het ISRA punt al een keer vervangen om te kijken of dat enig verschil geeft?
Het beste is om daar een ronde kabel van maximaal 2 meter voor te gebruiken, langere of platte kabels geven kans op storing of vertraging.
Dat zou ook kunnen natuurlijk. Ik heb het modem aangesloten op de telefoonaansluiting in de huiskamer. Ik ga stekker en kabeltje (2 m) vervangen, kijken of dat scheelt. Bedankt voor de tip!
Reputatie 3
Hoi Flappie,

Is het probleem met de tips van @Malamute opgelost?

Groet, Michiel
Hoi Michiel,
Daar lijkt het inderdaad op. We hebben tot nu toe stabiel internet. Wat ik heb gedaan is het telefoonsnoertje omwikkeld met aluminiumfolie. Deze loopt nml. tussen een hoop andere draden door, dus kans op interferentie. Hoop dat het goed blijft gaan, anders laat ik het weten. Hartelijk dank voor jullie tip!
groeten, Flappie
Helaas toch te vroeg gejuicht. Wel verbinding, geen internet, modem opnieuw opstarten helpt niet. Graag jullie hulp.
Reputatie 3
Ik controleer de verbinding graag voor je. Kun je je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht doorsturen? Privébericht naar Michiel
Reputatie 3
Bedankt voor het doorgeven van de gevraagde gegevens. Vanuit de metingen die wij hebben gedaan zien wij dat het specifiek om wifi problemen gaat. Je wifi kanaal stond ingesteld op kanaal 1, aangezien dit kanaal ook door andere mensen in de straat wordt gebruikt geeft dit niet een optimale verbinding. Ik heb de wifi aangepast naar een leeg kanaal. Meer informatie over het verbeteren van de wifi verbinding kun je vinden via de volgende link.