Installeren internet en interactieve TV

  • 27 September 2019
  • 9 reacties
  • 603 x bekeken

Hallo,

Ik heb een paar uur geleden bericht gekregen dat mijn apparatuur geïnstalleerd kan worden. Echter lukt dat niet. Mijn modem (technicolor) start op, echter bij de lampen test blijft het lampje van dsl-1 uit. Vervolgens knippert het powerlampje rood en na een tijd blijft die branden. Vervolgens gaat het tv symbool knipperen. (zie foto 1)



Vervolgens is bij de tv ontvanger de volgende tekst te lezen:



De modem zit aangesloten op een type 2 aansluiting in de studeerkamer:



De vorige eigenaar van het appartement had zijn internet en tv via ziggo en gebruikte onderstaande aansluiting in de woonkamer:



Kunt u mij verder helpen?

Groetjes,

Caspar

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Op zich is de telefoon contactdoos het type aansluiting wat je zoekt. Maar als dit in de studeerkamer uitkomt lijkt het niet het ISRA punt. Begin eens in de meterkast.
Op zich is de telefoon contactdoos het type aansluiting wat je zoekt. Maar als dit in de studeerkamer uitkomt lijkt het niet het ISRA punt. Begin eens in de meterkast.

In de meterkast zit geen dergelijke aansluiting. Alleen de aansluiting voor elektra en gas.
Reputatie 4
Je zou de afdekking er eens af kunnen schroeven en kijken of die aansluitdoos wel bedraad is.
En als dat zo is of de contacten gecorrodeerd of aangeslagen zijn omdat de aansluiting een tijd ongebruikt is, die corrosie/aanslag kan je er meestal met een kleine schroevedraaier of fijn ronde vijltje wel afkrijgen.
Het DSL signaal gaat via de bovenste 2 contacten dus de onderste 2 kan je laten zoals ze zijn.
Je zou de afdekking er eens af kunnen schroeven en kijken of die aansluitdoos wel bedraad is.
En als dat zo is of de contacten gecorrodeerd of aangeslagen zijn omdat de aansluiting een tijd ongebruikt is, die corrosie/aanslag kan je er meestal met een kleine schroevedraaier of fijn ronde vijltje wel afkrijgen.
Het DSL signaal gaat via de bovenste 2 contacten dus de onderste 2 kan je laten zoals ze zijn.


Ik heb de contacten losgehaald, opnieuw aangesloten en nog een keer geprobeerd. Maar het werkt nog steeds niet. Daarna de kabeltjes direct aan de stekker van Tele2, maar dat hielp ook niet.

Eric en malamute dank voor het mee denken.
Op zich is de telefoon contactdoos het type aansluiting wat je zoekt. Maar als dit in de studeerkamer uitkomt lijkt het niet het ISRA punt. Begin eens in de meterkast.

Ik heb iets verkeerds aangeklikt, het is nog niet opgelost😁
Reputatie 3
Hoi Caspar,

Ik heb je bericht weer onbeantwoord gezet. Er zijn 4 verschillende aansluitpunten, het kan dus zijn dat je in de meterkast niet een soortgelijk aansluitpunt ziet zitten maar dat wel een van de andere aansluitpunten in de meterkast zit. Als je de installatie handleiding nakijkt kun je de 4 verschillende aansluitpunten zien. Mocht het ook hiermee niet lukken om het modem werkend te krijgen dan ontvang ik graag je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht. Privébericht naar Michiel

Groet, Michiel
Hoi Caspar,

Ik heb je bericht weer onbeantwoord gezet. Er zijn 4 verschillende aansluitpunten, het kan dus zijn dat je in de meterkast niet een soortgelijk aansluitpunt ziet zitten maar dat wel een van de andere aansluitpunten in de meterkast zit. Als je de installatie handleiding nakijkt kun je de 4 verschillende aansluitpunten zien. Mocht het ook hiermee niet lukken om het modem werkend te krijgen dan ontvang ik graag je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht. Privébericht naar Michiel
Groet, Michiel


In de meterkast zit na gas en elektra geen andere aansluitingen

Mijn gegevens stuur ik
Ik heb toch even met de klantenservice gebeld, die hebben een melding aangemaakt en sturen een monteur naar de wijk centrale.
Ik heb toch even met de klantenservice gebeld, die hebben een melding aangemaakt en sturen een monteur naar de wijk centrale.

Gisteren opnieuw moeten bellen omdat ik geen bericht had gekregen dat ze een monteur gingen aansturen. De melding bleek niet goed doorgezet te zijn, dus de hele meting etc. moest opnieuw. Dit keer zou het echter aan de configuratie liggen. De storing is doorgezet naar een andere afdeling en hopelijk wordt het nu snel herstelt, want het duurt al eventjes.