Goedendag,
Het internet bij mij thuis is vrij traag (maximaal 4Mb/s waar 10Mb/s via de postcodecheck beloofd was). Het modum is met de bijgeleverde kabel aangesloten aan een wandcontactdoos, aangezien de meterkast geen aansluitpunt bevat.
Ik vroeg mij af of hier een oplossing voor te vinden is. Alvast hartelijk bedankt!
mvg,
Thomas
beantwoord
Internet trager dan aangegeven
Beste antwoord door Kevin van Tele2
Hé Thomas, welkom op het forum!
Jammer dat je snelheid nog niet is wat het zou moeten zijn, laten we kijken of er een oplossing voor is. Ten eerste zal ik een paar punten opnoemen waar je rekening mee moet houden tijdens een speedtest:
Herstart als laatste je modem nog even en doe vervolgens een speedtest van Tele2 via je bekabelde PC of laptop.
Laat je weten wat het resultaat is na deze stappen?
Groet, Kevin
Bekijk origineel berichtJammer dat je snelheid nog niet is wat het zou moeten zijn, laten we kijken of er een oplossing voor is. Ten eerste zal ik een paar punten opnoemen waar je rekening mee moet houden tijdens een speedtest:
- Het belangrijkste is dat je het modem op het hoofdaansluitpunt aangesloten met hebben moet een korte kabel (<2 meter, rond). Uit je verhaal begrijp ik dat dit ook zo is.
- Zorg dat je 1 apparaat bekabeld verbonden hebt (dus geen wifi) en zet andere apparaten en ook eventuele eigen routers e.d. uit.
- Zorg dat je alle programma's, games e.d. die met internet te maken hebben sluit.
- Als je TV in je pakket hebt zet dan je decoder dan ook uit of op standby, deze gebruikt anders een deel van je internetsnelheid.
Herstart als laatste je modem nog even en doe vervolgens een speedtest van Tele2 via je bekabelde PC of laptop.
Laat je weten wat het resultaat is na deze stappen?
Groet, Kevin
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.