beantwoord

Internet trager dan aangegeven

  • 6 August 2019
  • 8 reacties
  • 453 x bekeken

Goedendag,

Het internet bij mij thuis is vrij traag (maximaal 4Mb/s waar 10Mb/s via de postcodecheck beloofd was). Het modum is met de bijgeleverde kabel aangesloten aan een wandcontactdoos, aangezien de meterkast geen aansluitpunt bevat.
Ik vroeg mij af of hier een oplossing voor te vinden is. Alvast hartelijk bedankt!

mvg,
Thomas
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 7 August 2019, 09:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 5
Hé Thomas, welkom op het forum!

Jammer dat je snelheid nog niet is wat het zou moeten zijn, laten we kijken of er een oplossing voor is. Ten eerste zal ik een paar punten opnoemen waar je rekening mee moet houden tijdens een speedtest:

  • Het belangrijkste is dat je het modem op het hoofdaansluitpunt aangesloten met hebben moet een korte kabel (<2 meter, rond). Uit je verhaal begrijp ik dat dit ook zo is.
  • Zorg dat je 1 apparaat bekabeld verbonden hebt (dus geen wifi) en zet andere apparaten en ook eventuele eigen routers e.d. uit.
  • Zorg dat je alle programma's, games e.d. die met internet te maken hebben sluit.
  • Als je TV in je pakket hebt zet dan je decoder dan ook uit of op standby, deze gebruikt anders een deel van je internetsnelheid.

Herstart als laatste je modem nog even en doe vervolgens een speedtest van Tele2 via je bekabelde PC of laptop.

Laat je weten wat het resultaat is na deze stappen?

Groet, Kevin
Ha Kevin,

Dank voor je antwoord! Ik heb de speedtest nogmaals gedaan met de door jou voorgestelde veranderingen en kom uiteindelijk uit op 7Mb/s. Wel al een stuk sneller dan eerst, maar toch pas 70% van de verwachte snelheid.
Zijn er wellicht nog andere aandachtspunten die ik aan kan pakken?

mvg,
Thomas
Reputatie 4
Hallo Thomas,

Je zou nog kunnen kijken hoe je wandcontactdoos er van binnen uitziet.
Als er aanslag of corrosie op de contacten zit dan kan dat ook vertraging/verstoring geven.
Even open gemaakt en gekeken, ziet er allemaal nog netjes en relatief nieuw uit, dus dat zal het (helaas) niet zijn..
Reputatie 4
Dan is dat alvast uitgesloten.
Je zal dan even moeten wachten tot Kevin of een andere Tele2 medewerker reageert maar dat zal niet eerder dan maandag zijn, je kan ook de klantenservice morgen bellen om te kijken of die een lijnmeting kunnen doen of aanvragen.
Reputatie 7
Meestal kun je in je modem kijken met welke snelheid deze verbindt met de wijk kast. Als die wel goed is, dan ligt het mogelijk aan je bekabeling.
Reputatie 5
Hé Thomas,

Dat is al beter maar we kunnen er hopelijk nog meer van maken.

Mocht je zelf nog niet in je modem ingelogd hebben om de snelheid te bekijken dan kan ik dit ook voor je nakijken.
Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Omdat ik geen bericht heb ontvangen sluit ik het topic