beantwoord

Internet installeren lukt niet

  • 14 August 2019
  • 10 reacties
  • 525 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Beste Tele2,

Onlangs ben ik verhuisd en ben ik klant geworden van Tele2. 12 augustus kreeg ik een mailtje dat het internet geïnstalleerd kon worden. Helaas is dit mij nog niet gelukt. Bij mijn modem brandt alleen een rood lampje bij 'power' en er knippert een groen lampje bij 'tv'. De DSL verbinding werkt niet. Ik kan wel verbinding maken met het wifi-netwerk, alleen krijg ik dan de melding dat het netwerk geen internettoegang heeft. Ik heb een type 2 aansluiting en alles aangesloten zoals vermeld stond in de gebruiksaanwijzing. Naast de aansluiting voor de telefoonstekker zijn er nog 2 kastjes, ik weet niet of ik daar misschien iets mee moet doen. Zie bijlage voor foto's. Het zou fijn zijn als ik geholpen kan worden om mijn internet werkend te krijgen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
A-P Bragt

icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 22 August 2019, 11:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 4
Hallo A-P Bragt,

Die ronde stekkerdoos lijkt mij iets wat later geplaatst is en niet een originele type2 aansluiting, ik denk zelfs dat hij niet meer aangesloten is en nu dat vierkante kastje wat op de vloer ligt op die kabel is aangesloten.
Je zou hem even moeten openschroeven om te kijken of hij nog aangesloten is of niet.

Als je de kleine RJ11 stekker uit die grote stekker haalt zou je die in dat vierkante kastje moeten kunnen stoppen.
Wellicht dat het dan wel werkt, maar je kan beter eerst kijken of je niet ergens in huis (meestal meterkast of woonkamer) een origineel ISRA aansluitpunt hebt, het is namelijk veel beter om het rechtstreeks daarop aan te sluiten omdat je anders kans op haperingen / snelheidsverlies hebt.

De aansluiting met die grote ronde pluggen is voor kabel TV/internet, daar hoef je niets mee te doen.
Helaas is het nog niet gelukt. Ik heb overal gezocht naar een ISRA aansluitpunt, maar niet kunnen vinden. Het snoer van het vierkante kastje verdwijnt in de meterkast in de muur. Ik woon in een benedenwoning gebouwd in 1929. Ik heb de kleine RJ11 stekker verbonden met het kleine vierkante kastje, maar ook dit levert niets op helaas. Vorige bewoners hadden een Experia Box, die naast DSL verbonden was met een netwerkkabel naar een HDD recorder bij een televisie. Misschien dat het daardoor bij de vorige bewoners wel werkte? Ik heb zelf geen televisie dus dat is niet echt een oplossing voor mij.

Bedankt!
Reputatie 4
Als de vorige bewoners een experiabox hadden moeten ze die ook via die aansluiting gebruikt hebben.
Dat de vorige bewonder wat via een netwerkkabel hadden aangesloten op de experiabox maakt niets uit voor wel of geen internet, zonder werkt het ook prima.

Hoe lang heb je het modem aangesloten gehad op dat vierkante kastje en aan laten staan, de 1ste keer kan het namelijk tot een half uur duren voordat het gaat werken.
Zie je ook dat het Internet en/of DSL lampje gaat knipperen na het aanzetten?

Als het daarna nog niet werkt kan het zijn dat of die kabel die dat vierkant kastje in gaat gebroken/losgeraakt is, want zoals hij daar los ligt is niet echt ideaal.
Het kan ook zijn dat je verbinding niet goed opgeleverd is, verkeerde patch gemaakt in de wijkkast b.v..
Reputatie 3
Badge +5
@apd

Heb je de tips van Malamute al geprobeerd of nog niet? Heb je ook al telefonisch contact met ons opgenomen, want het kan inderdaad zijn dat het signaal nog niet helemaal aankomt en dat er problemen buitenshuis zijn. Daar moet een monteur voor ingepland worden.

Ik hoor het graag.

Groeten Anton
Helaas is het nog steeds niet gelukt. Ik heb de modem een aantal uur aangesloten gehad op het kastje, maar het werkte nog steeds niet. Na het aanzetten branden alle lampjes een paar seconde, daarna alleen het 'power' lampje. De komende dagen ben ik niet thuis dus kan ik even niets nieuws proberen. Ik heb nog geen telefonisch contact opgenomen.

Bedankt voor de hulp!

Groeten,
Aart-Pieter
Reputatie 3
Badge +5
Jammer dat het nog niet is gelukt. Het lijkt me dat er dan een probleem buitenshuis ligt. Wij kunnen daar vanuit hier een monteur voor aansturen. Wanneer ben je weer thuis? Het kan zijn dat de monteur namelijk langs moet komen om thuis het signaal door te meten.

Groeten Anton
Monteur zou fijn zijn! Ik ben vanaf woensdagmiddag 28 aug weer thuis.

Groet,
Aart-Pieter
Reputatie 3
Badge +5
Dat is goed. Kun je me dan de volgende gegevens sturen in een privébericht?

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Alvast bedankt.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor alle gegevens. Ik heb geconstateerd dat het signaal niet aan komt bij de woning. Het signaal stopt op 1246 meter en je woont op 1766 meter van de centrale. Er moet daarom een monteur van KPN de lijn onderzoeken. Wanneer ze een afspraak willen maken krijg je een SMS met een link. Je kunt dan zelf online een afspraak maken.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb niks meer van je gehoord en zie dat je internet verbinding goed werkt. Ik heb het topic gesloten.