De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Per juli wil ik mijn internet abonnement opzeggen. Zojuist heb ik het online formulier voor opzeggen ingevuld en verzonden. Ik had verwacht dat er nog een moment zou kunnen waar je kon aangeven per wanneer je het abonnement wilt opzeggen. Dit bleef echter uit en ik kreeg na verzenden alleen dat Tele2 aan de slag gaat met het beëindigen van het contract. Iemand enig idee per wanneer het nu opgezegd zal worden/wat de vervolg stappen gaan zijn?
Beste, Al meer dan 10 jaar heb ik dezelfde modem: de Davolink DV-2020. Nu is mijn internet steeds erg traag, ook al heb ik de modem al in de woonkamer geplaatst op enkele meters van mijn computer af. Een ander kanaal instellen helpt ook niet. Ik denk dat dit zou kunnen liggen aan de oude modem. Nu vraag ik me af of het mogelijk om deze om te wisselen voor een nieuwer model? Alvast bedankt!
Jaren geleden heb ik de vakantiemelding aan kunnen zetten, volgens mij via de webmail. Nu lees ik dat ‘er aan gewerkt wordt’ (discussie van paar jaar geleden). Kan het in middels weer? En zo ja hoe?.
Door een crash op mijn computer weet ik mijn zonnet paswoord niet meer Bij telefonische navraag blijkt dat dit niet meer gereset kan worden. Hoe kan ik nu opnieuw mijn mail installeren op mijn pc of via het web benaderen? Gr. Loet Polak
Goeiemorgen, Al vele jaren klant van Tele2 en nog veel langer gebruiker van een Zonnet e-mailadres een vraag. In verband met verandering van ons pakket wordt ons geadviseerd om over te stappen naar T Mobile. Ik wil graag de zekerheid dat het versturen van mijn Zonnet e-mail vanuit Outlook blijft werken (en dit niet geblokkeerd wordt op de SMTP server zoals dit bij een aantal providers wel gebeurt). Ik heb hierover gisteren met Tele2 gebeld, er is bevestigd dat het kan en blijft werken. Dit zou via de e-mail naar mij bevestigd worden. Helaas heb ik deze e-mail niet ontvangen. Vanmorgen nogmaals gebeld, de medewerker wilde mij niet meer via de e-mail bevestigen dat het blijft werken en verwees mij door naar T Mobile. Er ontstond een vervelend gesprek waarna de medewerker zonder enige aankondiging de verbinding verbrak. Ik hoop via deze weg alsnog duidelijkheid te krijgen. Kan ik mijn zonnet e-mail versturen vanuit Outlook op het moment dat ik hier een T Mobile SMTP server in stel?
Sinds vanmiddag opeens geen internet meer. Alles geprobeerd om het zelf aan de praat te krijgen. Toch uiteindelijk na twee uur met TELE2 gebeld. Bleek er een algemene storing te zijn bij mij in de buurt. Die zou verholpen worden, maar dat is nog steeds niet gebeurt. Ondertussen blijft het internet op het rood staan, terwijl de DSL verbinding het al wel weer doet. Wie weet er hoe dit zo snel mogelijk op te lossen is?
Hallo Sinds vanochtend werkt internet niet (rode lampje brandt). Reset geeft geen resultaat.
Beste Tele2, graag zou ik de wifi bereik in huis willen vergroten door twee modems te koppelen in LAN-LAN configuratie met een ethernet/UTP kabel. We hebben drie verdiepingen en op de bovenste verdieping staat een Tele2 Comtrend VI-3223u modem. Graag zou ik een Tele2 Davolink DV-201AMR op beganegrond willen plaatsen. Is dit mogelijk? Ik begrijp dat ik het IP-adres van het slave-model iets aan moet passen en dat ik de DHCP van de slave uit moet zetten. Het lukt mij niet om DHCP van de Davolink uit te zetten omdat er geen vakje met een vinkje ernaast staat. Is er een workaround? Bij voorbaat bedankt voor uw hulp!
Ik zie, voor mij onverklaarbaar, UDP verkeer voorbij komen in mijn netwerk. Als ik met Wireshark kijk zie ik UDP verkeer met als bron IP 217.166.226.126 en als doel IP 224.0.252.126. In Windows zie ik dat het voor mijn PC als inkomend verkeer wordt gezien en ruim 7 MBit bedraagt wat best fors is. Ik heb alle andere devices (telefoons, tablets, laptop) uit gezet maar verkeer verdwijnt niet. Mijn PC gescand met malwarebytes en bitdefender maar geen gekke dingen. Heeft iemand hier misschien een idee wat dit kan zijn?
Goedemiddag, Ik heb zonnet mail en krijg geen mail meer binnen.Ik ben de inloggegevens kwijt en kan dus mijn mail account niet meer benaderen. Is het mogelijk dat de inloggevens gereset worden ? Saalda
beste, sinds gisteravond lukt het niet meer met de afstandbediening zenders op te zoeken. Tv start op met NPO 1 en is niet te wijzigen. TV schakelt wel in met de afstandsbediening en volume werkt via afstandsbediening, verder niets. Batterijen vervangen, reset procedures van afstandsbediening en ontvanger uitgevoerd, opnieuw gekoppeld maar geen effect. Lampje van afstandsbediening werkt wel. Afstandsbediening kan wel de tv in -en uitschakelen, maar niet de ontvanger. Wat is hier aan te doen? Alvast bedankt. mvg. Chris
hoi, Wij hadden al een tijdje slechte internetverbinding, maar vanochtend is die helemaal weg! İk kan nu niet meer werken en ook mijn kind geen onderwijs meer geven! kan iemand ons helpen? Kan dit zsm opgelost worden? Heb de modem al aan en uit gezet. SOS werkende en onderwijzende moeder:(
Ik heb al sinds enige tijd hele slechte wifi. Ik heb van alles geprobeerd resetten en ook via jullie site de kanalen nagekeken. Het probleem is dat het dan weer even goed is maar korte tijd daarna weer het zelfde zeer slechte wifi. Mijn vraag is kan ik een nieuwe modem krijgen? Ik ben al jaren klant en heb nog steeds de zelfde modem. Ik vind dat ik wel recht heb op een nieuwe. Ik heb eerder al met jullie gebeld. En kreeg toen geen nieuwe. Is toch raar terwijl ik al jaren klant ben. en zal de wifi-snelheid verbeteren? Het is toch moeilijke tijden voor mensen, we moeten toch thuis blijfen dus het is erg ongemakkelijk dat het internet slecht is
Ik wil mijn zonnet mailadres graag verwijderen. Maar uit andere vragen begrijp ik dat ik dat niet zelf kan doen. Zou iemand van Tele2 ervoor kunnen zorgen dat mijn oude Zonnet-mailadres verwijderd wordt?
Dit probleem lijkt al vaker te zijn opgelost. Echter, er wordt voor oplossingen verwezen en gelinkt naar forumpagina's die (om wat voor reden dan ook) voor mij zijn afgesloten. Ik wil portforwarden om mijn nat type aan te passen en online te kunnen spelen met mijn switch. Ik krijg echter de melding dat het ip adress al in gebruik is (terwijl dat niet zo is). Hoe kan ik mijn NAT type aanpassen voor mijn Switch, zonder over te stappen naar een andere provider?
Wij hebben de laatste paar dagen storing met onze internet en wifi. Vandaag is de hele dag onze wifi/internet niet beschikbaar
Het lijkt erop dat ik altijd rond de 70 blijf hangen. Maar de afgelopen weken is dit zelfs nog verder omlaag gegaan. Nu haal ik echt met moeite de 30 mb/s. Dat is niet waar ik voor betaal natuurlijk.
Hi, Na enig grommen en omsteken van kabels was het eindelijk zo ver. Mijn andere router kreeg netjes een vast IP en dat was heel fijn! Tot mijn verbazing worden alle poorten nog wel geblokkeerd van buitenaf door het modem… Is dit een probleem in de implementatie of is het de bedoeling dat ik naast de dmz ook nog portforwarding in ga stellen in het tele2 modem/router kastje? En ja, het is niet ondersteund dat weet ik. Gezien het gebrek aan andere opties (bridge mode of eigen modem) wil ik dit toch wel graag werkend krijgen eigenlijk.
Hallo, Als Plume gebruiker lukt het me niet om de TV decoder aan de praat te krijgen als ik hem aansluit op een Plume pod. Rechtstreeks aangesloten op het Tele2 modem doet ie het wel. De Plume pod herkent de tv/decoder wel, maar er is geen dataverkeer, dus ook geen beeld/geluid. (herkenning zie ik in de Plume app) Ik lees dat de pods gebruikt kunnen worden in combinatie met VDSL. En ik lees ook dat dit niet meer geleverd wordt door Tele2. Maar werkt dit alleen met VDSL of ook met ADSL? Ik heb speciaal mijn zinnen gezet op de Plume pods aangezien het gelijk het wifi signaal verbeterd in het huis. Maar helaas werkt het niet met de tv decoder. Of doe ik iets verkeerd? Hoor graag of dit op te lossen valt.
Hi ik heb eem moden technicolor regelmatig valt het internet weg en komt deze terug kan deze modem worden vervangen
sinds een paar dagen krijg ik niet meer de naam van mijn router in beeld wanneer ik de wifi aanzet en waarmee al mijn apparaten automatisch verbinding maakten, Nu staat er ipv routernaam mijn tele 2 in het scherm van overzicht routers in de buurt. Wanneer ik daarop klik krijg ik de mogelijkheid om id en wachtwoord in te voeren maar dat lukt niet.
Hello all, I recently subscribed to TV from Tele2. I connected the TV receiver with the Tele2 modem with wire and the TV works fine. However, I wanted to move my TV to a different room, so I configured a wireless router in the room. The wireless router works fine, if i connect my mobile(wireless) or laptop(with wire) however if i connect the tv receiver to the router it doesn’t work. I only see the message ‘Bezig met opstarten’ but nothing happens. It would be great if anyone can please help! Many Thanks in advance. Regards Anirban
Webmail tele2 werkt niet meer via de browser; noch op mijn laptop noch op mijn telefoon. Noch met google noch met duckduck
Gisteren heb ik tijdens een zoom call een agressief virus binnen gekregen genaamd VSEARCH' en 'Linkery zogenaamde clop ransomware. Ik heb twee virus programma's gerund en vraag me nu twee dingen af: Hoe weet ik of mijn verbinding beveiligd genoeg is? Hoe weet ik of mijn portals goed genoeg gesloten zijn? hoe weet ik hoe ik het gekregen heb en zorg ik dat ik het niet nog een keer krijg?
Beste, Sinds een klein uur probeer ik telefonisch of via de chat jullie klantenservice te bereiken. De telefoon gaat niet over en de chat is vol. Nu snap ik dat het op het moment mogelijk druk is. Toch is het ook erg vervelend dat ik op het moment geen internet heb thuis. Hoe kan ik jullie wel bereiken? Met vriendelijke groet, Anne ten Berge
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.