beantwoord

Klacht 'óver naar glasvezel'

  • 24 August 2022
  • 19 reacties
  • 1405 x bekeken

Reputatie 2

Ik heb inmiddels, net zoals zoveel gebruikers, van Tele2 de mail/sms enz. gekregen dat Kpn toestemming heeft gekregen om te gaan stoppen met de oude koper aansluiting, het telefoonkastje aan de muur. En dat je nu als consument eigenlijk gedwongen wordt om over te stappen naar glasvezel. Ik heb hier nogal wat vragen/opmerkingen over, en zou, buiten dit forum, niet weten waar ik terecht kan of deze kan stellen.

Probeer ze puntsgewijs te vragen/opmerken.

  • Kan dit zomaar? Kpn heeft dus toestemming gekregen (van wie dan?) om het oude koperdraadnetwerk zoals ze dat mooi noemen ‘uit te faseren’. Maar heeft degene die hier toestemming voor heeft gegeven dan ook beseft dat je consumenten dan eigenlijk dwingt om over te stappen naar glasvezel? En mag dit dan: consumenten dwingen? Bij wie zou je deze klacht dan neer kunnen leggen?
  • Hier komt nog bij: toen de glasvezelkabel aangelegd werd (en dit deden ze ook slim: je hoefde ze niet in huis te nemen, maar als je dit later zou willen zou je dat iets van € 500,- gaan kosten) heb ik aangegeven dat ik tevreden was met wat ik toen/nu heb en niet over wilde naar glasvezel. Degene van Kpn die ik aan de deur kreeg heeft mij toen gezegd dat dit zeker niet hoefde, dat hij er dan alvast lag mocht ik ooit over willen enz. Dit was ongeveer een jaar geleden. Maar nu draaien ze het om: mijn moeder (die hier vlakbij woont) heeft een brief van Kpn gekregen dat, omdat ze konden zien dat er glasvezel in de woning lag en omdat de koperen aansluiting verouderd en storingsgevoeliger was, ze dus met de koperen aansluiting gingen stoppen. Indirect zeggen ze hier min of meer mee dat je dus over moet op glasvezel. Het is dus een vooropgezet plan geweest om iedereen van de koperen aansluiting af te krijgen. Maar ons is gezegd dat dit niet hoefde. Kpn heeft ons dus voorgelogen!  
  •  Ik heb jaren geleden met Tele2 afgesproken dat zij, in ruil voor een bepaald bedrag, mij zouden voorzien van internet, t.v. en een vaste telefoonlijn, via de telefoonaansluiting in de muur. Hiervan wordt dus gezegd dat deze aan het eind van het jaar gaat komen vervallen. Maar dat is dan toch niet mijn probleem? Ik heb een contract met Tele2 afgesproken dat zij mij deze diensten leveren. Punt. Dus regel dat. En zo niet: is het dan geen contractbreuk?
  • En dan nog het stukje dat Tele2 zelf geen internet e.d. meer aanbied via glasvezel (ik heb dit een tijd geleden al ergens op facebook geloof ik aangegeven: dat de aandacht van Tele2 meer ligt op het gebied van mobiele telefonie, en dat thuis internet, bellen en t.v. (waar een hoop storingen mee waren) een ondergeschoven kindje was, heb daar dus gelijk in gehad) maar dit dan via T-Mobile gaat doen, want ze zitten tegenwoordig onder 1 dak. Ja, ok, prima, maar daar heb ik niks mee te maken, zie mijn vorige punt. Maar dan ga je toch maar eens kijken welk ‘aanbod’ ze bij T-Mobile hebben: deze is bijna € 10,- duurder in de maand als het gene wat ik nu afneem bij Tele2! Lekker aanbod dan! Ok, ik krijg iets meer t.v. zenders e.d. en wat sneller internet, maar daar heb ik niet om gevraagd. Maar zoals ik eerder al enig zins aangaf: ik ben van mening dat Tele2 dit voor mij moet gaan regelen voor hetzelfde of zelfs voor minder geld. Ik heb hier weinig tot geen keuze in, moet een hoop moeite doen om de boel weer voor elkaar te krijgen: Tele2 moet dit maar op gaan lossen!

Hoop dat iemand mij kan vertellen of en eventueel waar ik hier wat mee kan.

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 2 September 2022, 15:26

Bekijk origineel bericht

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi CeeGee,

Ik snap volkomen dat je het liefst wil blijven genieten van het abonnement dat je al hebt. Echter is dit écht niet mogelijk. Ik heb je bericht direct doorgestuurd naar mijn collega's. Zodra ik reactie van hun heb, kom ik bij je terug.

Ik geef je in de tussentijd alvast iets meer uitleg: de DSL verbinding is eigendom van KPN zelf, zij zijn immers eigenaar van het netwerk. De beslissing komt dan ook vanuit hen, ook met het oog op de toekomst en de verbeterde verbinding van het Glasvezelnetwerk. Bekijk onderstaand artikel voor meer informatie en veelgestelde vragen:
 

 

Ik hoop dat dit alvast meer duidelijkheid schept, maar je ontvangt nog reactie van ons.

Groetjes,

Marciano

Reputatie 7
Badge +12

T-Mobile, die ook het merk Tele2 voert, heeft uitgebreid geprobeert om het KPN koper netwerk langer in de lucht te houden. Zij hebben zelf een rechtzaak gevoerd, maar verloren. Ook in die rechtzaak hebben zij bepleidt dat het tarief van glasvezel hoger ligt dan koper, maar de rechter en vond dat er genoeg marktwerking is. 

Tele2 mag bij het niet meer kunnen leveren van een dienst deze éénzijdig opzeggen. (artikel 9.14 van de algemene voorwaarden: “Indien door wijzigingen in het netwerk de Dienst op jouw postcode niet meer geleverd kan worden, kunnen Partijen, met inachtneming van een redelijke opzegtermijn, de Overeenkomst opzeggen onverminderd hun overige rechten en zonder schadeplichtig te zijn.”

Zij mogen jou uiteraard niet aan een contract/afkoop termijn houden. Maar dat gebeurt hier ook niet! Om te voorkomen dat je zonder basis behoefte als internet komt te zitten is er bij de uitschakeling van het koper netwerk wel bedongen dat dit alleen kan bij adressen waar een glasvezel alternatief is. Het merk Tele2 verkoopt geen internet verbindigen meer, nieuwe aansluitingen worden wel door het T-Mobile merk geleverd. 

 

Reputatie 2

@Marciano van Tele2 Dank voor je uitleg, maar hiermee wordt er wel voorbij gegaan aan mijn vragen/opmerkingen, bij wie ik terecht kan om een vraag/klacht te deponeren etc.

Dat Kpn eigenaar van het DSL-verbinding is (het ‘koperdraad netwerk') is dat is helder. Maar mijn vragen blijven (zie ook boven): van wie Kpn toestemming heeft gekregen om deze beslissing erdoor te drukken/hiermee te mogen stoppen? Dat ze dus geen onderhoud en/of storingen meer op hoeft te lossen omdat dit netwerk er dan toch uit gaat. Het roept bij mij nu meer vragen op: heeft Kpn dan hiermee een monopolypositie over de DSL, en hier in de buurt dus dan ook over glasvezel? Mag dit? En dat ze, vanuit deze min of meer monopolypositie, je dwingen/geen keuze geven: je moet stoppen met je DSL-verbinding en er dat er dan eigenlijk maar 1 optie overblijft: glasvezel. Dat Kpn mensen dus voorgelogen heeft: op termijn moet je dus wel degelijk van de Dsl-verbinding af, en over op het over het algemeen duurdere glasvezel.

Ik snap dat hier niet onmiddellijk een antwoord op is. Maar volgens mij kan het niet zo zijn dan consumenten met hun rug tegen de muur gezet worden, gedwongen worden om meer geld uit te gaan geven voor een product wat ze eerder al afnamen en wat ook werkte.

Reputatie 2

@Eric. Ok, duidelijk antwoord.

Dat de rechter destijds vond dat er genoeg marktwerking is, dat is. Echter wat toen nog niet speelde maar nu wel degelijk is dat alle tarieven behoorlijk toegenomen zijn, dat er nu al zorgen zijn voor de waarschijnlijk binnenkort behoorlijke toename van o.a. de gas- en elektriciteitsprijzen. En dan komt daar ook nog duurder internet bij…

Ik ben helaas niet bij machte om hier een rechtszaak over te gaan voeren. Denk echter wel dat veel particulieren nu hier wel een punt hebben.

Dat Tele2 eenzijdig het contract op mag zeggen naar aanleiding van het artikel dat lees ik er niet in. Er staat dat “indien door wijzigingen in het netwerk de dienst op jouw postcode niet meer geleverd kan worden, kunnen partijen, met inachtneming van een redelijke opzegtermijn, de overeenkomst opzeggen onverminderd hun overige rechten en zonder schadeplichtig te zijn". Er wordt gesproken over partijen die het op kunnen zeggen, meervoud. Zoals ik het lees zouden dan beide partijen een akkoord moeten hebben om de overeenkomst op te zeggen, niet 1 partij. Dus als ik als partij dit niet wil zal Tele2 met mij moeten overleggen of en hoe deze overeenkomst opgezegd wordt. Of er zal mij door Tele2 een andere overeenkomst aangeboden moeten worden.

Ik kan ze dan dus wel aan een contract/afkoop termijn houden. 

Dat er bedongen is dat, omdat internet een basisbehoefte is, dat de koperaansluiting alleen afgesloten kan bij adressen waar een glasvezel alternatief is, leuk. Maar als het dan een basisbehoefte is moet deze niet duurder zijn als hetgeen wat je had. 

Dat Tele2 geen internet verbindingen meer verkoopt, dat wist ik inderdaad. Maar er wordt wel gezegd door Tele2 dat ze onder een dak zitten met T-Mobile. Dat lees ik als 1 organisatie. Dan gaat Tele2 een nieuwe overeenkomst maar via T-Mobile regelen.

En dit gebeurt dus niet: het ‘aanbod’ van T-Mobile is gewoon een aanbod voor nieuwe klanten, niet een leuk aanbod voor bestaande/oude klanten (ik neem in totaal al meer dan 10 jaar diensten van Tele2 af). Als ik alles wat ik nu bij Tele2 afneem bij T-Mobile af ga nemen ben ik € 10,- per maand meer kwijt.

Kijk hier maar eens naar, wat Kpn doet voor hun bestaande/oude klanten: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/verander-glasvezel.htm

Reputatie 6
Badge +7

Zie onderstaand artikel in de algemene voorwaarden:

5.3
Indien een bij of krachtens wettelijke regeling vastgestelde maatregel dan wel een voor de branche relevante gerechtelijke uitspraak Tele2 noodzaakt tot het veranderen van de Overeenkomst en/of de Dienst, kun je hieraan geen recht ontlenen om de Overeenkomst te ontbinden of te beëindigen.

 

Om je vorige vraag te beantwoorden, het ACM (Autoriteit Consument & Markt) is hierin de toezichthouder.

Aangezien T-Mobile hier een rechtzaak over heeft verloren ga ik er van uit dat de zaken juridisch zijn belicht, maar ik ben geen jurist, dus wie weet.

Ik weet wel dat de koper uitfasering al jaren op de planning staat, volgens mij heb ik hier in 2019 al over horen spreken.

Reputatie 2

@Floor109 Dank voor je antwoord.

Als ik dit goed lees moet Tele2 mij dus inderdaad tegemoet komen. Er staat in dat artikel van de algemene voorwaarden dat Tele2 in de genoemde omstandigheden de overeenkomst en/of dienst mag veranderen. Niet beëindigen. En dat ik hieraan geen rechten kan ontlenen om de overeenkomst te ontbinden of te beëindigen. Maar dat wil ik ook niet. Ik wil gewoon de mij toegezegde dienst/overeenkomst ontvangen.

Dat Tele2 de rechtszaak destijds verloren heeft is jammer. Vraag mij af of Tele2 in de huidige omstandigheden deze ook verloren zou hebben.

Dat de DSL/koperen aansluiting uitfaseren al jaren op de planning staat dat kan, denk dat menig particulier dit niet wist of kon weten. En dan heeft Kpn dus overduidelijk bij het aanleggen hier in huis gelogen. Ik heb bij het aanleggen van de glasvezel in huis er duidelijk bij gezegd dat ik geen behoefte had aan het (toen al duurdere) glasvezel. Er werd destijds zo gebracht dat ik daar geen gebruik van hoefde te gaan maken. Nee, toen niet nee. Amper 1 jaar later wordt je gedwongen...

Reputatie 6
Badge +7

Volgens mij wordt het overzetten naar T-Mobile ook gezien als veranderen.

Ik ben het met je eens hoor, dat een reguliere gebruiker hier geen kijk op heeft gehad. Ook het verkeerd informeren van KPN is iets wat ik heel vaak heb gehoord, ik denk alleen niet dat je iets aan deze situatie kunt veranderen.

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

 

Des

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-prijsverlaging-onvoldoende-voor-tmobile-en-nlconnect/

 

KPN prijsverlaging onvoldoende voor T-Mobile en NLconnect

Nu de details van de overeenkomst tussen KPN en ACM over de wholesaletarieven bekend zijn, uiten T-Mobile en NLconnect kritiek.

JARCO KRIEK

27 AUGUSTUS 2022

COMMENTS 0

KPN prijsverlaging onvoldoende voor T-Mobile en NLconnect

Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) en KPN hebben afspraken gemaakt over de wholesaletarieven op de glasvezelnetwerken van KPN en Glaspoort voor de komende acht jaar. De wholesaletarieven zijn hierdoor aanmerkelijk lager geworden. Hierdoor kunnen serviceproviders die gebruikmaken van KPN en Glaspoort glasvezel hun abonnementen voor de vaste diensten tv, internet en bellen tegen een meer concurrerend tarief verkopen. Ook zorgt de overeenkomst voor duidelijkheid over prijsaanpassingen tot 2030.

 

Kritiek

Maar nu marktpartijen de uiteindelijke overeenkomst goed hebben bestudeerd, komen ook de eerste kritiekpunten naar buiten. Zo vindt branchevereniging NLconnect – die diverse serviceproviders vertegenwoordigt die van netwerken van KPN en Glaspoort gebruikmaken – het jammer dat ACM geen marktanalyse heeft uitgevoerd voordat het akkoord ging met het uiteindelijke voorstel van KPN. ACM heeft na het eerste voorstel van KPN wel contact gehad met marktpartijen en aan de hand hiervan bij KPN aangedrongen op verbeteringen. Hierna heeft KPN aanpassingen aangebracht in het voorstel.

 

Rijke mensen

T-Mobile heeft diverse kritiekpunten. Zo vindt dit bedrijf het jammer dat ACM niets heeft gedaan aan de kritiek voor het gefaseerd uitschakelen van het kopernetwerk. Serviceproviders worden hierdoor gedwongen diensten aan te gaan bieden via glasvezel. KPN hanteert hiervoor hogere prijzen die aan abonnees doorberekend worden. Dit betekent dat mensen met een kleinere beurs meer moeten gaan betalen voor internet. T-Mobile stelt dat hierdoor snel internet alleen door de ‘happy few’ gebruikt kan worden.

 

Snelste internet

Ook is T-Mobile verbolgen dat er in de overeenkomst alleen prijsafspraken zijn gemaakt over internet met snelheden tot 1Gbps. In de komende jaren komt op grotere schaal internet met hogere snelheden beschikbaar. Als dit geleverd wordt via de glasvezelnetwerken van KPN en Glaspoort kan KPN volgens T-Mobile zelf bepalen welk wholesaletarief het serviceproviders voor dit ultrasnelle internet berekent.

Reputatie 2

Ik moet iets corrigeren. In mijn originele bericht klopt iets niet.

Ik betaal nu bij Tele2 voor internet, onbeperkt bellen vast, 2 t.v.'s enz. € 61,49 per maand.

Als ik hetzelfde wat ik nu heb bij T-Mobile af wil gaan nemen (het ‘aanbod’) gaat mij dit uiteindelijk met de laagste internetsnelheid € 72,50 per maand kosten. (eerste half jaar krijg je € 15,- korting per maand, daarna 3 maanden € 2,50 korting per maand). Dus € 11,- duurder per maand!

 

Ter vergelijking: dezelfde internetsnelheid is bij Kpn duurder. Maar als ik alles wat ik nu bij Tele2 afneem bij Kpn af ga nemen, betaal ik € 70,99 per maand… En krijg ik nog een paar welkom nieuwe klant aanbieding keuzes: sonos speaker, 2 super wifi punten of een half jaar lang € 35,- korting per maand.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @CeeGee ,

Allereerst bedankt voor je geduld. Ik heb inmiddels reactie gekregen van mijn collega’s en ik geef je graag meer duidelijkheid.

Voor de levering van internet op jouw adres maken we gebruik van het KPN-kopernetwerk. KPN heeft op 21 februari 2020 aangekondigd dat zij per 22 februari 2023 stopt met de dienstverlening op koper op de eerste, ruim, 2 miljoen adressen waar nu ook al glasvezel beschikbaar is. KPN mag dit doen omdat zij eigenaar zijn van het koper netwerk. Hier is verder geen regulering op van toepassing.

Omdat wij afnemer zijn van het koper netwerk van KPN, mogen we in een dergelijke situatie eenzijdig het contract beëindigen. Dit mogen wij doen op voorwaarde dat wij de klant voldoende tijd geven om een alternatief te zoeken. De termijn die wij daarbij hebben gesteld is 3 maanden.

We snappen dat het niet fijn voor je is dat je meer moet betalen dan je gewend was. De kosten van glasvezelverbindingen zijn hoger dan die van de (verouderde) koperverbindingen. Daar staat tegenover dat de snelheid, kwaliteit en stabiliteit van glasvezel veel beter is. Met glasvezel kun je jaren vooruit. Omdat de kosten voor glasvezel hoger zijn dan die van koper, liggen de tarieven voor glasvezelverbindingen ook bij T-Mobile hoger dan die van de koperverbindingen, maar nog wel een stuk onder die van onze grootste concurrenten. Als bedrijf hebben wij ervoor gekozen om momenteel voor om te werken met tijdelijke kortingen op het reguliere glasvezeltarief, in plaats van een vast lager tarief.

Ik hoop je hiermee voldoende duidelijkheid te hebben gegeven. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar!

Groetjes,

Marciano

PS. Bedankt voor de extra info mannen! @eric @Floor109 @Des2000 

Reputatie 3

@Marciano van Tele2

“KPN heeft op 21 februari 2020 aangekondigd dat zij per 22 februari 2023 stopt met de dienstverlening op koper”

Ik heb (zelf) niet met KPN te maken, maar met Tele2.

Daarom verwacht ik dat Tele2 mij (te zijner tijd) informeert over wat Tele2 met mijn internet van plan is.

P.S.: Ik heb wel een mail gehad die mij kietelde om supersnel internet te bestellen, maar dat is niet wat ik bedoel, ben er niet op in gegaan. Ik wil direct in de mail lezen wanneer Tele2 stopt met ADSL.

 

“De kosten van glasvezelverbindingen zijn hoger dan die van de (verouderde) koperverbindingen”

  1.  KPN zegt zelf dat koper duurder is, en dat ze daarom alles op glas willen. Ik heb begrepen dat vooral de stroomvoorziening op koper veel kost. Aan electriciteit en onderhoud.

Daarom zou glasvezel juist goedkoper aangeboden moeten worden.

  1. Bovendien moet de glasvezelconsument een extra kastje van stroom voorzien die optisch signaal in electrisch omzet. Dat kastje heeft een 6Watt voedingsadapter en kost dan 4,4 kWh/mnd.

De prijs voor 1 kWh ligt tegenwoordig tussen €0,45 en €1,15.

De stroombesparing bij KPN betekent een extra stroomkostenpost bij de klant.

Alleen al daarom zou een glasvezelabo juist €2 tot €5 goedkoper moeten zijn dan ADSL

 

 

Vraagje:

Marciano van Tele2 zegt: .

“Voor de levering van internet op jouw adres maken we gebruik van het KPN-kopernetwerk. KPN heeft op 21 februari 2020 aangekondigd dat zij per 22 februari 2023 stopt met de dienstverlening op koper . KPN mag dit doen omdat zij eigenaar zijn van het koper netwerk.”

 

Ik heb KPN gevraagd en zij stoppen helemaal niet met hun kopernetwerk! Tenminste niet in mijn straat.

KPN heeft daarnaast gezegd, dat het koperdraadje doorknippen pas kan, als IEDEREEN in je straat over gestapt is op glasvezel. 

Het is Tele2 die geen gebruik meer wil maken van de koper.

 

Dus nogmaals de vraag, mag Tele2 zomaar een abonnement eenzijdig opzeggen?

Kan Tele2 mij dwingen naar een duurder abonnement. Ik betaal nu € 25 voor internet en ik ben tevreden. 

 

Vraag 2: Volgens Tele2 heb ik een goede glasvezelaansluiting in mijn tuin liggen, maar dat is niet waar. Die mannen hebben een puinzooi gemaakt van de aansluiting en mijn  tuin en de aansluiting is nog niet goed. Dit gemeld bij dat bedrijf, maar zij hebben blijkbaar geen haast. Ik ook niet. Ik kan dus niet over op glasvezel. Maar waar kan ik dat melden, zonder een uur in de wacht te staan.

  

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb KPN gevraagd en zij stoppen helemaal niet met hun kopernetwerk! Tenminste niet in mijn straat.

KPN heeft daarnaast gezegd, dat het koperdraadje doorknippen pas kan, als IEDEREEN in je straat over gestapt is op glasvezel. 

Het is Tele2 die geen gebruik meer wil maken van de koper.

 

Vraag 2: Volgens Tele2 heb ik een goede glasvezelaansluiting in mijn tuin liggen, maar dat is niet waar. Die mannen hebben een puinzooi gemaakt van de aansluiting en mijn  tuin en de aansluiting is nog niet goed. Dit gemeld bij dat bedrijf, maar zij hebben blijkbaar geen haast. Ik ook niet. Ik kan dus niet over op glasvezel. Maar waar kan ik dat melden, zonder een uur in de wacht te staan.

  

 

  1. Zie de algemeen beschikbare informatie over uitfasering van koper: https://www.kpnnetwerk.nl/koper-uit/   De gedachte dat ze dit pas gaan doen als iedereen om is naar glas is onzin. Er wordt ruim de tijd genomen om iedereen te informeren. Eerst zal dit zonder einddatum worden gecommuniceerd, maar verwacht nog meer procesmatige brieven waarin een einddatum van de koper verbinding zal staan en tot slot, als je niet reageert wordt op die datum de verbinding en het abonnement gewoon verbroken. Nogmaals, je krijgt de tijd , maar er wordt echt niet gewacht met het uitfaseren totdat iedereen in de straat om is. De ervaring met ISDN -2 uitfasering was dat er altijd wel eigewijze bedrijven waren die omgaan naar VOIP ook niet nodig vonden, toch is ISDN-2 nergens meer actief in Nederland.
  2. Als je een aansluiting aanvraagt via T-Mobile is de eerste stap dat er een afspraak wordt gemaakt om de glasvezel naar binnen te leggen. De monteur van Guidion, die jij ook niet hoeft te betalen, levert uiteindelijk een werkende verbinding op. Het klopt dat Glas duurder is dan koper, maar dat is helaas een fact of life. Alles wordt duurder… 

Vreemd genoeg lees ik nog steeds nergens of dit wel is toegestaan en waar je je beklag kan doen.

Daarom heb ik uiteindelijk maar aangeklopt bij de ACM evenals diverse media. Niet mijn eerste maar helaas wel mijn enige keus. ; (

Ter info; ik heb al ca 20 jaar internet en vast bellen bij Tele2 (voorheen Alice) incl. belbundel naar vast én mobiel in nl én Europa voor ca €35.- per maand. Dit is precies wat ik nodig heb, niets meer en niets minder. Een dergelijke belbundel blijkt niet meer te bestaan, enige optie was voor mij kpn, alleen dit kost mij zegge en schrijve €62,50 per maand!!! Een kleine 30 euro per maand extra die ik in deze tijd niet eens kan opbrengen.

Omdat Tele2 onlangs zo grappig is geweest om mij bij wijze van waarschuwing af te sluiten (de klacht hiervoor ligt klaar voor zowel Tele2 als ook eerder genoemde instanties) en de definitieve datum 31/12 zou zijn heb ik in mijn wanhoop vorige week maar het veel duurdere abonnement bij kpn afgesloten, waarop ik binnen de bedenktijd van 14 dagen terug moet komen.

Internet is helaas geen luxeproduct waarvoor je kunt kiezen, maar een noodzaak geworden. Juist daarom is het werkelijk S C H A N D A L I G hoe de providers hiermee omgaan, je iets door de strot duwen waar je niet op zit te wachten en niet om hebt gevraagd (nee ik wil geen “beter” of sneller internet want ik had wat ik wilde) maar er wel vanuit gaan dat je in staat bent om maandelijks tientallen (dus jaarlijks honderden) euro's op te hoesten voor iets dat je niet wilt maar verplicht wordt te nemen.

Conclusie; naast wat ik al doe om te besparen (geen verwarming aan, geen TV-abonnement, boodschappen uitsluitend in de aanbieding, geen spullen kopen behalve het werkelijk hoognodige en dan alleen 2e hands, geen uitjes, etentjes of koffiedrinken buitenshuis etc. etc.) om het hoofd boven water te houden kan ik nu niet meer rondkomen en zullen er schulden ontstaan door gebruik te blijven maken van wat inmiddels een eerste levensbehoefte is geworden. Ik weet niet meer hoe we het hier gaan redden, BRAVO!!!

Reputatie 7
Badge +12

Heel vervelend voor je. Je bent nu overgestapt naar KPN en dat is precies het bedrijf wat van de ACM toestemming heeft gekregen om het koper netwerk uit te zetten zodra er een glasvezel alternatief is. T-mobile,  eigenaar van het merk Tele2 heeft nog rechtzaken gevoerd om dit uit te stellen maar hebben deze zaak verloren. Tele2 kan dus niet anders dan het DSL abonnement opzeggen.

Enigste tip, de meeste mensen hebben tegenwoordig whatsapp. Dan hoef je niet meer met 'tikken' uit een dure belbundel te bellen maar gewoon via data. Mocht dit voor jou niet werken, tja, dan heb je toch 20 jaar lang voor een schappelijke prijs deze dienst kunnen gebruiken.  Helaas is niets oneindig, zelfs koper telefonie niet.

Heel vervelend voor je. Je bent nu overgestapt naar KPN en dat is precies het bedrijf wat van de ACM toestemming heeft gekregen om het koper netwerk uit te zetten zodra er een glasvezel alternatief is. T-mobile,  eigenaar van het merk Tele2 heeft nog rechtzaken gevoerd om dit uit te stellen maar hebben deze zaak verloren. Tele2 kan dus niet anders dan het DSL abonnement opzeggen.

Enigste tip, de meeste mensen hebben tegenwoordig whatsapp. Dan hoef je niet meer met 'tikken' uit een dure belbundel te bellen maar gewoon via data. Mocht dit voor jou niet werken, tja, dan heb je toch 20 jaar lang voor een schappelijke prijs deze dienst kunnen gebruiken.  Helaas is niets oneindig, zelfs koper telefonie niet.

Mocht dit voor jou niet werken, tja, dan heb je toch 20 jaar lang voor een schappelijke prijs deze dienst kunnen gebruiken. “????

Spijt me zeer Eric maar als je na het lezen van mijn onderbouwing niets beters kan verzinnen dan een dergelijk kortzichtig en beledigend antwoord dan kan je beter niet reageren. Jij snapt er kennelijk echt helemaal niets van!!

In ieder geval ben ik blij voor je dat jij wel de middelen en mogelijkheden hebt om je zaakjes te regelen ongeacht de kosten maar laat dit soort reacties aub achterwege!

Reputatie 7
Badge +12

Nou, je praat hier gewoon met andere klanten hé..  Geef ik je nog een whatsapp tip en krijg ik zo'n reactie terug? Wat verwacht je dan? Ik kan geen koper kabel regelen, technische producten kennen een end of life stadium. Maar goed, als je dat na 20 jaar niet wilt horen, succes er verder mee.

Reputatie 3

Omdat Tele2 onlangs zo grappig is geweest om mij bij wijze van waarschuwing af te sluiten (de klacht hiervoor ligt klaar voor zowel Tele2 als ook eerder genoemde instanties) en de definitieve datum 31/12 zou zijn heb ik in mijn wanhoop vorige week maar het veel duurdere abonnement bij kpn afgesloten, waarop ik binnen de bedenktijd van 14 dagen terug moet komen.

He, ik ben onlangs óók afgesloten!

Of dat ‘bij wijze van waarschuwing’ was? Daar heb ik niet bij stil gestaan, maar nu je 'tzegt…

 

Het scheen een ‘foutje’. Dom, onverschillig, of brute commerciële lompheid?

In ieder geval ben ik weer opnieuw aangesloten.

Reageer