beantwoord

Vast internet valt een aantal keren per dag kort uit

  • 9 February 2023
  • 6 reacties
  • 125 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Sinds een aantal weken valt internet via de glasvezel meerdere keren per dag voor 1 tot 10 minuten uit. Incidenteel ook 2 - 4 uur.

WiFi werkt dan gewoon stabiel

Via de klantenservice kom ik er niet uit want die kunnen alleen iets doen op het moment van een storing en door die stomme geautomatiseerde procedures duurt het meer dan 10 minuten voordat je een mens aan de telefoon hebt. De storing is dan weer weg dus geen actie.

icon

Beste antwoord door ItsNaud 9 February 2023, 18:11

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 5

Hi Solar,

Wat vervelend zeg! Welke lampjes branden op het glasvezel kastje wel en welke niet ten tijde van de storing? En heb je de mogelijkheid om tijdens de storing met een bekabelde aansluiting te testen, zodoende sluit je uit of het aan je WiFi ligt of echt aan de aansluiting. Met deze informatie kan de Thuis afdeling waarschijnlijk alsnog verder onderzoek doen.

Reputatie 5

Aanvullend lees ik dat er de afgelopen dagen wel problemen waren in Amsterdam die vergelijkbaar zijn aan jouw klachten. Woon je toevallig in dezelfde regio?

Zie:

 

Ik woon in Eindhoven. Ik heb nog niet naar de lampjes gekeken tijdens een storing, ik merk de storing niet altijd op dat moment maar later omdat één van de applikaties die internet gebruiken gestopt is en handmatig weer opgestart moet worden. Ook krijg ik af en toe meldingen van Synology dat de verbinding gestopt en later dat die weer verbonden is. Applikaties die lokaal wifi cq lan nodig hebben blijven werken. Als wifi er uit ligt moet ik één daarvan ook handmatig weer opstarten. Een paar weken geleden was de TV kompleet dood en heb ik een nieuwe settopbox gekregen. De modem is even oud…….

Op dit moment knipperen alle lampjes groen, power is uit en telefoon stabiel aan. WiFi van de modem is uit want die gebruik ik niet (uitgezet) Daarvoor in de plaats heb ik een paar deco's.

Overigens: De synology is bekabeld en geeft toch een melding bij storingen langer dan een half uur

Reputatie 5

Duidelijk, dan ligt het OF aan je modem OF aan het punt waarop de aansluiting binnen komt (NTU = glasvezel kastje die glas omzet naar ethernet, waarna de ethernet kabel je modem weer van internet voorziet).

 

Wat je kunt proberen is je modem gewoon uit zetten en dan bellen en zeggen dat geen enkel lampje op het modem het meer doet. Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een nieuw modem opgestuurd. Blijft het probleem dan nog van toepassing, dan zit het dieper in het glasvezel domein en kun je er zelf niet veel meer aan doen buiten de klantenservice stalken met de melding dat er issues zijn 👍🏻

Hallo Naud,

Bedankt. Dit is een geraffineerde truc, dat ik daar zelf niet opgekomen ben.

Zodra ik nieuws heb meld ik me weer.

Reageer