De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over je abonnement, Tele2-omgeving en facturen
Recent actief
Je bent hier terecht gekomen omdat jouw factuur van januari 2023 iets hoger is. Dit komt door de inflatiecorrectie. Benieuwd naar wat dit inhoudt en welke gevolgen dit heeft voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben hier de meest voorkomende vragen voor je beantwoord. Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Door deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij op 1 januari 2023 een inflatiecorrectie van 8,6% toe op de Tele2 Thuis abonnementen. De wijziging zie je in januari 2023 op je factuur. Inflatiecorrectie: Waarom?Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022. De inflatiecorrecti
Je bent hier terecht gekomen omdat jouw factuur van januari 2025 iets hoger is. Dit komt door de inflatiecorrectie. Benieuwd naar wat dit inhoudt en welke gevolgen dit heeft voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben hier de meest voorkomende vragen voor je beantwoord. Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Door deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij op 1 januari 2025 een inflatiecorrectie van 3,2% toe op de Tele2 Thuis abonnementen. De wijziging zie je in januari 2025 op je factuur. Inflatiecorrectie: Waarom?Als de prijzen in Nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.Hoe hoog is de inflatiecorrectie?De inflatiecorrectie die Tele2 dit jaar (2025) doorvoert, is door het CBS vastgesteld op 3,2%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je vaste maandelijkse
Waarom moet ik 67 Euro aansluitkosten betalen als ik bijv. van ADSL( van Tele2) naar glasvezel over wil? Enorm fors bedrag 😮. Dat doet mij zelfs twijfelen om naar glasvezel van Tele2 te gaan. Want uiteindelijk moet ik die 67 euro toch bij de maandlasten rekenen.
Morning, Is het mogelijk om het pakket te installeren met uitsluitend de aanwezigheid van de kabels op de foto (foto 1). Ter info, de meterkast ligt buiten de woning. (Twee verdiepingen lager hangt een kpn-kastje - foto 2) Ik woon in een recent volledig gerenoveerde jaren ‘50 woning. Indien installatie niet mogelijk is, bestaat er dan een converter die uitkomst biedt? Duifje.
Heb sinds een paar weken last van een sloom internet, o.a. YouTube,marktplaats is niet meer leuk. Ik heb 50mb abbonement op mijn adres,kijk ik op de tele2 internet abbo’s dan zit dit pakket er niet meer bij teminste op mijn adres dan.50 mb kan wel geleverd worden via glaskabel lees ik dan.alleen ik betaal dus ±30 euro voor 20 mb en dat is geen afspraak ...toch? krijg net vandaag de folder binnen dat mijn modum is verouderd en dat ik een nieuwe krijg en dat is leuk….alleen ik wil mijn 50mb abbonement terughebben en dat van 30 euro en geen 20mb! En de aanvoerlijn is ook minder soms krijg ik kortstondig geen signaal.
per 14 september heb ik internet/tv geleverd gekregen. besteld rond 1 augustus. de bedenktermijn tot opzegging zonder opgave van reden is 14 dagen vanaf moment van ontvangst. dat is aldus 14 september. vandaag aangegeven te willen opzeggen, immers: binnen de opzegtermijn (25 september 2020 voor 0:00 uur). tele2 geeft aan dat de bedenktermijn loopt vanaf datum overeenkomst. dat is echter onjuist. de telefoniste kon verder niets met mijn verweer. ik mag 2 dingen: of afkopen EUR 170 of een duurder T-mobile-abonnement aangaan. De reden van opzegging, juridisch niet relevant, is overigens dat er 4mbit wordt geleverd (tvsignaal is daardoor zelfs zwak). Dit heeft de telefoniste ook erkend, die kon dat zien. In de overeenkomst stond 20mbit en in de bevestigende e-mail 14mbit. 4 mbit komt aldus niet in de buurt. In die zin is er tevens sprake van misleiding, maar dat terzijde. what to do, is er een jurist waarmee kan worden overlegd? De telefoniste legt de wet verkeerd uit. Zie de wet, maar ook
Beste Tele2, Ik woon in een appartement wat in een huis zit met nog twee andere appartementen, 16B, 16B1 en 16B2. Nou krijg ik van de huisbaas te horen dat al het internet geregistreerd staat onder 16B. Daarom hebben wij bij online.nl internet afgesloten onder 16B en niet ons eigen huisnummer (16B1). Alleen nu hebben de nieuwe onderburen die op 16B wonen internet bij jullie afgesloten, waardoor jullie online hebben gecontacteerd om ons internet de annuleren. Als het goed is moet er gewoon een vrije lijn zijn en hoeft het internet niet geannuleerd te worden. Wat is nu de beste volgende stap die wij of onze buren moeten ondernemen om te zorgen dat we allebei ons internet kunnen krijgen? Vriendelijke groet, Thomas van der Burg
Hallo iedereen, ik had 4 maanden geleden Tele2 Thuis opgezegd via de website en heb ik ook gebeld om na te vragen of dit gelukt was en dit was ook bevestigd, ik kreeg ook thuis een brief om de modem op te sturen en toen dacht ik dat het klaar was. Maar niet dus het blijkt dus dat ze elke maand nog dezelfde bedrag afschrijven. tele2’s telefoon nummer neemt ook niet op en wanneer dat wel gebeurt hangen ze op. echt jammer van de gang van zaken
Ik word er onderhand echt geïrriteerd over en blijkbaar kan het alleen worden opgelost als ik de publiciteit opzoek. Het onderstaande is er aan de hand:In april dit jaar is mijn zoon overleden In de weken daarna hebben we zijn abonnement beëindigd Er is toen toch nog een maand abonnement door jullie afgeschreven wat ook door jullie zelf is geconstateerd. Jullie hebben het bedrag terug naar ons overgemaakt maar omdat zijn bankrekening was opgeheven ging dit niet Jullie hebben toen zelf een email gestuurd met de vraag wat te doen Heb toen contact met jullie gehad en mijn bankrekeningnummer is bij jullie in het systeem gezet. En jullie raden het al …….. het is nu midden november en ik heb nog steeds geen geld gezien Heb hier meerdere keren over gebeld en meerdere toezeggingen gehad maar helaas Ik weet niet meer hoe ik het voor elkaar kan krijgen om het geld waar ik gewoon recht op heb te krijgen???????
Hoi,Ik wil overstappen van Tele2 naar T-mobile omdat Tele2 mij geen hogere snelheid aan kan bieden.Is er een speciale regeling voor mensen die 10+ jaar bij Tele2 zijn geweest en willen overstappen naar T-mobile?Ze werken immers onder dezelfde paraplu. Of hebben ze daar geen boodschap aan?
Geachte heer, mevrouw,Vandaag ontving ik TEN ONRECHTE van u een email, waarin u aangeeft mijn Tele2 Thuis internet abonnement op 19 april 2022 te beëindigen: “Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. We beëindigen je abonnement op 19 april 2022. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incassokosten.” IK HEB Tele2 HIER GEEN OPDRACHT OF TOESTEMMING VOOR GEGEVEN! Gelieve dit terug te draaien. Tele2 heeft in de afgelopen jaren reeds 3x ONTERECHT en zonder mijn toestemming mijn Tele2 internet Thuis aansluiting beëindigd. Ik hoop, dat dit niet nogmaals zal gebeuren, anders zie ik mij genoodzaakt stappen te nemen. Tele2 is op de hoogte van de situatie op mijn adres en ik verwacht, dat Tele2 zich aan onze overeenkomst houdt. Ik ben in afwachting van uw onmiddellijke bevestiging, dat ik mijn Tele2 Thuis internet abonnement zal behouden. Bij voorbaat dank, Met vriendelijke groet,Deefeij
He sinds een paar weken nog maar 50% van de snelheid die ik normaal heb.(modem traint wel in met 100Mb ik krijg rond de 54.2 uren bellen (5x moeten bellen) met tele2 klanten service.De klanten service van tele2 documenteert totaal niets zo dat je elke keer als je belt het hele verhaal opnieuw moet opdreunen.En elke keer gaan ze je modem op afstand resetten etc etc … ja we willen alles uitsluiten zeggen ze dan. Mijn antwoord was dat hebben ze al 4x daarvoor ook al gedaan.Heb je je laptop met utp rechtstreeks aan je modem zitten , andere utp kabel geprobeerd , andere laptop geprobeerd ja , ja ,ja …. ELKE KEER het zelfde liedje.Als de eerste *** van de klanten service van Tele2 netjes alles had gedocumenteerd na alle testen was dit niet nodig geweest.Vervolgens sturen ze een monteur van Guidion, die heeft alleen een laptop en een utp kabel bij zich verder NIETS.Die gaat ook de snelheid meten en vertrekt weer , ruilt het modem niet uit en test etc etc niets van dit alles. omdat die nie
Beste Tele2-medewerker, Ik heb gereageerd op uw email met daarin de factuur, maar ik betwijfel of u emails gericht aan 'klantenservice@tele2.nl' wel leest. Vandaar dat ik mijn reactie nu ook via deze weg naar u toestuur. --------- Ik zie dat u het bedrag van ingesloten factuur met nummer NL191******** d.d. 1 augustus 2019 (ontvangen op 20 augustus 2019) op 26 augustus 2019 van mijn bankrekening hebt geïncasseerd met transactie-referentie ARNL************. Zoals in mijn mail van 20 augustus aangegeven ben ik niet eens met deze factuur. Ik heb deze factuur dus bij deze betaald onder protest en onder voorbehoud van alle rechten. Hieronder herhaal ik mijn bezwaren tegen deze factuur, zoals eerder vermeld in mijn e-mail van 20 augustus 2019: ———- Ik ben het niet eens met deze rekening. De kosten kloppen niet, omdat: Er staan abonnementskosten voor de periode 24-07-2019 t/m 02-08-2019 voor ‘Internet Extra’. Deze abonnementskosten zijn onterecht: U heeft het abonnement niet geleverd, ik
Goedenavond, tot vorige week waren we bij Tele2 (internet, TV en vast bellen), nu overgestapt. Welke apparatuur moeten we terugsturen en waarheen? En wanneer wordt het teveel betaalde abonnementsgeld teruggestort? Alvast dank voor uw antwoorden. Paul en Robert van Gennep
Beste Tele2, Geachte heer, mevrouw, Hopelijk wordt met deze e-mail mijn situatie duidelijker. Ik heb van jullie op 12-02-2021 een e-mail gekregen. In jullie e-mail stellen jullie dat ik mijn abonnement heb opgezegd of een andere provider heb aangevraagd. Dit is onjuist. Ik woon niet op de Gedempte Burgwal 43 R maar op de Gedempte Burgwal 43 toevoeging P (P van Pieter). Die toevoeging is in het verleden veranderd maar dit heb ik afgelopen jaar al aan jullie doorgegeven. En dit zou in jullie systeem aangepast moeten zijn maar blijkbaar is dat niet volledig gebeurd. Omdat jullie mijn internet op 12-02-2021 buiten mij om hebben gedeactiveerd heb ik navraag gedaan bij mijn buurman op de 43 R. Deze heeft afgelopen week wel een nieuwe provider aangevraagd. Blijkbaar sta ik in jullie systeem nog steeds ergens op 43 R geregistreerd, waardoor het opzeggen van mijn buurman ertoe heeft geleid dat jullie ten onrechte mijn verbinding hebben verbroken. Dit terwijl ik in juli 2020 een nieuwe reuter
Goedemorgen allemaal :) Even ter introductie; Ik ben een voormalig zonnet klant, ik heb internet bij tele2 (product: internet tot 20Mb/s) telefoon bij kpn (internet en telefoon dus gedeeld over 2 providers op dezelfde lijn) en tv van ziggo. Nu mijn zoontje ouder wordt en steeds meer internet begint te gebruiken wou ik mijn internet upgraden. Ik zag in de postcode checker dat ik ook internet basis beschikbaar heb op mijn adres, dus ik heb (inmiddels vorig jaar alweer) 3 keer contact gehad met de afdeling verkoop. Elke keer kreeg ik iets anders te horen over hoe en of te upgraden, en uiteindelijk heb ik gewoon geen upgrade aangevraagd. Dit wil ik echter wel, ik ben echter in complete verwarring hoe en of dit kan.... Hier eerst de beschrijvingen van mijn 3 telefoontjes met de afdeling verkoop: Telefoontje 1: Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis. Verkoop: dat kan alleen als je er ook telefoon bij doet, basis is namelijk alleen beschikbaar sa
De helpdesk van Tele2 is vriendelijk, snel en behulpvaardig. Helaas kan dat niet worden gezegd van Guidion, een externe partij die monteurs moet leveren voor onderhoud! M'n glasvezelaansluiting is kapot (het knettert zelfs in dat kastje!), dus via Tele2 snel geholpen aan een automatische afspraak met Guidion. Ik hoopte op dezelfde avond nog, of anders de volgende dag…. 19 juli, dus 11 dagen later !? Mijn vrouw en ik werken veel thuis, kinderen hebben internet nodig… Twee keer met Guidion gebeld (gisteravond en vanochtend). Vriendelijke mensen, maar die net niet hardop zeggen dat ze niet gaan helpen. Met Tele2 gebeld, nu val ik onder spoed… krijg ik een afspraak voor woensdag, dus over 6 dagen… Dit zijn toch totaal onacceptabele wachttijden? Dat zou iedereen na een jaar thuis werken toch moeten begrijpen. Tele2, graag actie! En uitzien naar een volwaardig onderhoudsbedrijf!
Wie heeft dit nog meer? Ik heb abo op alleen internet light. Abo kost 25 euro per maand inclusief BTW. Op de factuur van januari staat een bedrag van 25,68 en dit gaat ook geïncasseerd worden volgens de bank. Er is geen abonnementsverhoging geweest. Ik denk dat de overgang naar T-mobile problemen oplevert, want ook de optelling IN de factuur bevat een afrondingsfout (bedrag excl. BTW + BTW is één cent minder dan totaalbedrag). Wie heeft dit nog meer?
Ik zou graag willen weten hoelang ik zonder internet en tv moet zitten voor ik kosteloos en zonder afkoopsom het abonnement kan opzeggen. Mijn abonnement zou op 5 augustus ingaan maar bleek na installatie niet te werken, op 6 augustus kreeg ik een mail dat alles zou moeten werken maar nog steeds niet, gisteren zou er een monteur langskomen maar die is niet komen opdagen. Ik doe niets anders dan bellen maar dat heeft weinig nut. Zelf kan ik geen nieuwe afspraak maken ik moet maar wachten tot iemand van Tele2 dat doet, ik heb er weinig vertrouwen in dat dat op korte termijn zal gebeuren. Ik heb nog nooit zon klantonvriendelijk bedrijf met zon slechte service meegemaakt. De bereikbaarheid laat ook te wensen over, mailen blijkt niet te kunnen, een klachtenformulier is ook nergens te vinden. Mijn bundel slinkt snel door al het bellen en internetgebruik.
Beste, Per 6 augustus heb ik mijn thuisabbonement van Tele2 ivm een verhuizing opgezegd. Ik krijg echter van een nieuwe huurder de mededeling dat zij geen nieuw internet kunnen aanvragen omdat er nog een abonnement door zou lopen op mijn naam. Ook kreeg ik een factuur tot 31 augustus. Verder heb ik mijn apparatuur al op 2 augustus teruggestuurd, echter nooit een bevestiging van gekregen. Ik begin te twijfelen of de opzegging wel goed is doorgekomen. Zou dat voor mij nagekeken en bevestigd kunnen worden? Avast bedankt!
Goedemorgen, Hierbij mijn eigen topic om hopelijk tot een oplossing te komen. Ik wilde eind augustus slechts een verhuizing doorgeven. Hierop werd aangegeven dat er een nieuw internetabonnement gestart zou worden op mijn nieuwe adres. Toen ik aangaf dat ik dit niet wilde omdat ik eerst wilde kijken of het internet beter zou zijn dan afgelopen 5 jaar als klant bij Tele2 werd mij beloofd dat ik maandelijks kon opzeggen. Op 6 september heb ik het abonnement aangeschaft, op 17 september ging het in en in de dagen erna bleek het niet beter te zijn waardoor ik op 20 september heb opgezegd. Voor de opzegging wordt nu €133 gerekend, omdat ik ‘binnen de contractduur opzeg’. Dit terwijl ik tijdens de bedenktijd heb geannuleerd en daar per mail een bevestiging van heb. Er wordt door de telefonische klantenservice ontkend dat mijn annulering binnen de bedenktijd is geweest. Daarnaast is mij dus beloofd dat het abonnement maandelijks opzegbaar was. Ik hoor graag wat een passende oplossing zou
Beste Tele2, Ik heb via de consumentenbond mij aangemeld voor tv en internet op 5 juli 2019. Nu kom ik erachter dat de snelheid van 100mb die jullie aanbieden te laag is voor mij, dus zou ik me abonnement stop willen zetten. Dit krijg ik binnen van de consumentebond: " Je aanvraag is succesvol in behandeling genomen en je ontvangt binnen 2 weken een bevestiging van Tele2. In deze bevestiging zal Tele2 je informeren wat de geplande startdatum van je nieuwe contract is. Mocht er onverhoopt vertraging ontstaan dan zal Tele2 of de Consumentenbond je dit laten weten. Na ontvangst van de bevestiging heb je een bedenktijd van 14 kalenderdagen waarbinnen je de overeenkomst zonder opgaaf van reden mag herroepen (ontbinden). " Ik ben al lid bij tele2 dus krijg al mijn mailverkeer van hun binnen in mijn gewone postvak(Postvak IN). 15 juli 2019 krijg ik mijn eerste mail binnen in mijn postvak IN dus denk ik, oke dan heb ik nog 14 dagen om eventueel op te zeggen als ik niet tevreden ben. Nu
Ik krijg om de haverklap een mail dat ik een betalings achterstand heb van de maand Februari.zoals te zien is op mijn tele2 is alles betaald met uitzondering van de de laaste maand (September). deze factuur verwacht ik nog.Ik ga dan dus ook niet dubbel betalen voor Februari.Ook op mijn bankrekening zijn alle maanden netjes automatisch afgeschreven.En is er niks terug geboekt.via een chat alles uit proberen te leggen, maar de persoon achter de chat bleef erbij dat er een factuur op stond en betaald dient te worden.zoals te zien is op mijn tele2 is alles in netjes betaald.Nogmaals ga ik duis niet dubbel betalen.Na dreigen om over te stappen vond de persoon achter de chat dat prima, mits ik de factuur van Februari wel ging betalen. maar goed,,,, nogmaals deze is betaald, en ga deze dus niet dubbel betalen. Er was wel iets met een handmatige overboeking door een mederwerker toendertijd omdat ze wat problemen hadden met hun betalings systeem. (tja das niet mijn fout)mischien dat de refer
Ik zou graag een kopie van mijn contract/overeenkomst ontvangen. Volgens de virtuele assistent op de website zou er een digitale kopie van mijn contract te vinden zijn onder Mijn Producten in de MijnTele2 omgeving. Maar als ik hier ga kijken dan zie ik enkel één zinnetje staan met een samenvatting van het product wat ik heb afgesloten, in plaats van het hele contract. Zou een moderater dit kunnen oppakken en mij een kopie van mijn contract/overeenkomst kunnen mailen? Alvast bedankt!
Waarom werd mijn verzoek om een telefoon abonoment te nemen geweigerd? Ik heb nu al via een andere site mijn telefoon genomen. Maar ik wil wel gewoon internet van tele2 hebben dit heb ik vandaag aangevraagd, maar waarschijnlijk zal hier weer een weigering of blockade of whatever uitkomen maar waarom? Ik ben clean bij bkr, nooit schulden gehad etc. Laat me gewoon betalen en geef me internet zo moelijk hoeft t niet te zijn toch.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.