per 14 september heb ik internet/tv geleverd gekregen. besteld rond 1 augustus. de bedenktermijn tot opzegging zonder opgave van reden is 14 dagen vanaf moment van ontvangst. dat is aldus 14 september. vandaag aangegeven te willen opzeggen, immers: binnen de opzegtermijn (25 september 2020 voor 0:00 uur).
tele2 geeft aan dat de bedenktermijn loopt vanaf datum overeenkomst. dat is echter onjuist. de telefoniste kon verder niets met mijn verweer. ik mag 2 dingen: of afkopen EUR 170 of een duurder T-mobile-abonnement aangaan. De reden van opzegging, juridisch niet relevant, is overigens dat er 4mbit wordt geleverd (tvsignaal is daardoor zelfs zwak). Dit heeft de telefoniste ook erkend, die kon dat zien. In de overeenkomst stond 20mbit en in de bevestigende e-mail 14mbit. 4 mbit komt aldus niet in de buurt. In die zin is er tevens sprake van misleiding, maar dat terzijde.
what to do, is er een jurist waarmee kan worden overlegd? De telefoniste legt de wet verkeerd uit. Zie de wet, maar ook bijv https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd. De ratio van de bedenktijd is immers dat je eerst ervaart wat je hebt, gelet op de afstand (je neemt niet je pc mee naar de winkel om de internetsnelheid te checken).