beantwoord

Kopie contract onvindbaar

  • 17 November 2020
  • 10 reacties
  • 295 x bekeken

Ik zou graag een kopie van mijn contract/overeenkomst ontvangen. Volgens de virtuele assistent op de website zou er een digitale kopie van mijn contract te vinden zijn onder Mijn Producten in de MijnTele2 omgeving. Maar als ik hier ga kijken dan zie ik enkel één zinnetje staan met een samenvatting van het product wat ik heb afgesloten, in plaats van het hele contract. Zou een moderater dit kunnen oppakken en mij een kopie van mijn contract/overeenkomst kunnen mailen? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 24 November 2020, 16:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je bij www.Tele2.nl hebt besteld is er geen echt document. Je hebt gegevens op de site ingevuld en dat is in de mijn.tele2.nl omgeving terug te zien. Als je het abonnement bij een retailer hebt besteld zorgen zij voor de invoer in het Tele2 systeem. Daar komen ook geen pdf formulieren aan te pas.

Reputatie 3

Als je bij www.Tele2.nl hebt besteld is er geen echt document. Je hebt gegevens op de site ingevuld en dat is in de mijn.tele2.nl omgeving terug te zien. Als je het abonnement bij een retailer hebt besteld zorgen zij voor de invoer in het Tele2 systeem. Daar komen ook geen pdf formulieren aan te pas.

Ehm, natuurlijk is er een contract aanwezig. Mocht er echt niets schriftelijk vastliggen, dan heeft de klant geen enkele betalingsverplichting. Dus ja, Tele2 zal de TS zeker van een kopie contract kunnen voorzien.

Reputatie 7
Badge +12

Een contract komt tegenwoordig tot stand zonder handtekening, maar b.v. met het pinnen van een cent bij de retailer of de koerier. Wat is overeengekomen wordt bevestigd aan de klant, die heeft 14 dagen zichttermijn en de afspraken van het abonnement staan dan in de mijn.xxx omgeving. Ook energie en andere utiliteit wordt op die manier contractueel geborgd.

Als je bij www.Tele2.nl hebt besteld is er geen echt document. Je hebt gegevens op de site ingevuld en dat is in de mijn.tele2.nl omgeving terug te zien. Als je het abonnement bij een retailer hebt besteld zorgen zij voor de invoer in het Tele2 systeem. Daar komen ook geen pdf formulieren aan te pas.

Ehm, natuurlijk is er een contract aanwezig. Mocht er echt niets schriftelijk vastliggen, dan heeft de klant geen enkele betalingsverplichting. Dus ja, Tele2 zal de TS zeker van een kopie contract kunnen voorzien.

Dat lijkt mij ook. In de algemene voorwaarden wordt maar liefst 88 keer verwezen naar "de Overeenkomst", dus het lijkt me logisch dat de klant op de een of andere manier inzage kan krijgen in de afgesloten overeenkomst. Ik citeer hierbij even artikel 9.11 uit de algemene voorwaarden "Tele2 Thuis" d.d. 28 mei 2019:

9.11
Bij het sluiten van de Overeenkomst voor de Breedband Verbinding tussen jou en Tele2, maken we afspraken over de te verwachten snelheden. Hierbij geldt dat de Maximale Download- en Uploadsnelheid de snelheid is die we met je afspreken in de Overeenkomst op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in de Overeenkomst van de afgenomen Dienst, wanneer je niet voor de hoogst beschikbare snelheid hebt gekozen. De geadverteerde Download- en Uploadsnelheid is gelijk aan de Maximale Download- en Uploadsnelheid. De Minimale Downloadsnelheid is tenminste 75% van de Maximale Downloadsnelheid. De Minimale Uploadsnelheid is 256 Kb/s. De Normaliter Beschikbare Download- en Uploadsnelheid is gelijk aan 80% van de Maximale Download- en Uploadsnelheid.


Waar vind ik mijn overeenkomst (inclusief afspraken m.b.t. internetsnelheden) terug?

Reputatie 3

Een contract komt tegenwoordig tot stand zonder handtekening, maar b.v. met het pinnen van een cent bij de retailer of de koerier. Wat is overeengekomen wordt bevestigd aan de klant, die heeft 14 dagen zichttermijn en de afspraken van het abonnement staan dan in de mijn.xxx omgeving. Ook energie en andere utiliteit wordt op die manier contractueel geborgd.

Klopt. En iedere aanbieder van een dienst of product moet een dergelijk contract kunnen ophoesten als er om gevraagd wordt. Een logging van verlenen van toestemming geldt dan inderdaad als ondertekening (die cent pinnen etc.). Ook de voorwaarden van zo'n contract zijn opvraagbaar. Deze gegevens moet Tele2 de klant desgevraagd kunnen overleggen. Kunnen ze dat niet, dan wordt zo'n contract geacht nooit te zijn gesloten. Dus de klant kan erom vragen, Tele2 moet het tonen. Simple as that.

Reputatie 7
Badge +12

Als je de postcode checker invuld zie je de maximale snelheid die op jouw adres mogelijk is. Zie hier een voorbeeld.

 

Reputatie 3

Als je de postcode checker invuld zie je de maximale snelheid die op jouw adres mogelijk is. Zie hier een voorbeeld.

 

Dit is geen contract of overeenkomst... Je maakt het onnodig ingewikkeld door een echt antwoord op de vraag te omzeilen.

Bedankt voor de reacties. Ik zou een moderator willen vragen om mij per e-mail van mijn contract/overeenkomst te voorzien. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +12

Dit is een klantenforum. Directe klantenservice is er alleen telefonisch.  Maar voor contracten verwijzen medewerkers altijd naar de mijn.tele2.nl omgeving, dus ook moderators. 

Hetaanmaken van een topic over hetzelfde onderwerp is vanwege forum vervuiling niet de bedoeling. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @elfje.,

Welkom op de Community! Ik ga er alles aan doen om jou te helpen met jouw contract.

Toen jij jouw abonnement hebt afgesloten kreeg jij van ons een bevestiging per mail met daarin jouw bestelde producten. Het klopt dat het niet in MijnTele2 staat, ik ga uitzoeken wat de virtuele assistent daarmee bedoelt. Mijn excuses voor het ongemak!

Als je de bevestigingsmail niet meer kan vinden geef dan een seintje. Dan zoek ik die erbij en zorg ik dat jij alle infomatie ontvangt die je nodig hebt. Ik ben er voor je! :thumbsup: