beantwoord

Onmogelijk om abonnement op te zeggen?

  • 22 July 2019
  • 10 reacties
  • 686 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb via de consumentenbond mij aangemeld voor tv en internet op 5 juli 2019.
Nu kom ik erachter dat de snelheid van 100mb die jullie aanbieden te laag is voor mij, dus zou ik me abonnement stop willen zetten.

Dit krijg ik binnen van de consumentebond:
" Je aanvraag is succesvol in behandeling genomen en je ontvangt binnen 2 weken een bevestiging van Tele2. In deze bevestiging zal Tele2 je informeren wat de geplande startdatum van je nieuwe contract is.

Mocht er onverhoopt vertraging ontstaan dan zal Tele2 of de Consumentenbond je dit laten weten. Na ontvangst van de bevestiging heb je een bedenktijd van 14 kalenderdagen waarbinnen je de overeenkomst zonder opgaaf van reden mag herroepen (ontbinden). "

Ik ben al lid bij tele2 dus krijg al mijn mailverkeer van hun binnen in mijn gewone postvak(Postvak IN).
15 juli 2019 krijg ik mijn eerste mail binnen in mijn postvak IN dus denk ik, oke dan heb ik nog 14 dagen om eventueel op te zeggen als ik niet tevreden ben.

Nu wil ik mijn abonnement vandaag (22-07-2019) stopzetten, en kom ik erachter dat jullie bevestigingsmail als ENIGE van alle mails die jullie versturen "Toevallig" in mijn ongewenste(spam) mailbox komt, en die was op 5 Juli 2019 verzonden. Dus dan zou ik tot de 19e hebben om mijn abonnement stop te zetten.

Na bijna 1,5 uur met jullie aan de telefoon te hebben gezeten kunnen jullie het niet voor elkaar krijgen om mijn abonnement te beeïndigen, de enige mogelijkheid was het abonnement afkopen voor het hele jaar?

Als vaste klant van Tele2 via mobiele telefoon hoop ik graag voor een oplossing, anders ben ik hierna zeker geen vaste klant meer.

icon

Beste antwoord door eric 22 July 2019, 14:42

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je kunt de provider niet kwalijk nemen dat jouw mailprogramma hun bevestiging als SPAM heeft aangemerkt en je daardoor de bevestiging niet gezien hebt. Wettelijk heb je een bedenktijd van 14 dagen nadat je de order hebt gegeven. (via de verkoper "de consumentenbond"). Na de bedenktijd is gaat het echte leverproces in werking en dan kun je er niet meer kosteloos onderuit.
Wordt die 100 Mbit via DSL (koper) geleverd, of via glasvezel? In dat laatste geval kun je nog een upgrade naar hogere snelheden krijgen. Via DSL is 100 Mbit het hoogst wat Tele2 levert.
Via dsl, echter is het een slechte service dat ik 3 dagen na het opzeg termijn het niet meer op kan zeggen. De opleverdatum was 17 juli (24 op de planning) en heb geen tijd gehad om het voor de 19e aan te sluiten en te testen. Anders had ik dit al lang gedaan.
Reputatie 7
Badge +12
Het gaat er bij internetverbindingen niet om dat je kan testen en dan alsnog kan opzeggen. Het is namelijk een dienst. Dus je kan tot 14 dagen na bestellen kosteloos annuleren en daarna start dan pas het interne bestelproces van apparatuur en de lijnbestelling naar KPN. Dat ze nu al zo snel zijn is mooi meegenomen, maar al die kosten en ook de bestelling naar KPN voor het koperpaar is ook voor een jaar vastgelegd.
Eric als vaste klant verwacht ik wel dat ze wat vriendelijker om kunnen gaan met de situatie en mij kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +12
Vriendelijkheid is zeker belangrijk, maar een vriendelijk nee is ook een antwoord. Je kunt wel 1.5 uur lang proberen een JA te krijgen, maar dan zou als ik aan de andere kant van de lijn zou zitten er ook wel een beetje klaar mee zijn. De oplossing is geboden om het abonnement af te kopen, aan jou de keus om het te doen met 100 Mbit voor een jaar of niet.
Reputatie 4
Hallo Randy,

Neem eens contact op met het Juridisch Loket of Consuwijzer hoe dit nu precies zit.
Normaal heb je bij levering van een dienst en product (modem en TV-ontvanger?) recht op bedenktijd na ontvangst van het product, maar in dit geval gaat het om bruikleen van de producten (die je overigens wel moet betalen als je ze niet terugstuurt) dus geldt dat dan ook?
Reputatie 5
Hé Randy,

Het is erg jammer dat je e-mail bevestiging in je spambox terecht is gekomen, zoals eric heeft aangegeven is dat iets waar wij helaas niets aan kunnen doen.

De wettelijke respijtperiode van 14 dagen na ontvangst van de bevestigingsmail is iets waar we niet vanaf kunnen wijken en ik kan je daarom ook niet verder helpen met het (kosteloos) opzeggen van je abonnement.

Mag ik je vragen waarom je van gedachte veranderd bent?
Reputatie 7
Badge +8
Maar heb je 100 MBit op je lijn getest? En is dat nog te langzaam? Over de telefoonlijn kan het niet sneller, hoogstens met pair bounding van KPN, maar dat wordt ook duur. Verder blijft alleen glasvezel over. Maakt het ook niet goedkoper. Had je dan eerst glasvezel?
Idd pair bonding van KPN (tot 400/60Mbps)
Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten