De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het mobiele netwerk van Tele2
Recent actief
Beste leden, Ik heb momenteel een Tele2 abonnement maar ga op zeer korte termijn een simonly uitkiezen ergens. Verbinding in Nederland was prima maar in het buitenland was ik zeer teleurgesteld over het onbreken van een 4G verbinding, waardoor oa Ingress spelen daar vrijwel onmogelijk was. In Belgie en Frankrijk had ik ook regelmatig last van spotify dat werd onderbroken tijdens het autorijden. Nu zit ik sinds 6 januari op een nieuw tele2 netwerk (t-mobile denk ik) en ik vroeg mij af of het daarmee wel mogelijk is om 4g te krijgen in het buitenland. Met name 4g in Belgie en Duitsland vind ik toch wel belangrijk. Helaas door Corona kan ik nu niet uitgebreid mijn verbinding in het buitenland gaan testen, maar in de (nabije) toekomst ben ik wel van plan om weer de grens over te gaan dus vandaar dat ik hier kom informeren. Alvast bedankt
Hopelijk leest tele2 hier ook zelf mee.Maar sinds 1 januari echt super slecht bereik, krijg 10 keer per dag de melding dat het netwerk niet beschikbaar is, en ik zit nog zo ver van België af dat er alleen maar andere Nederlandse providers beschikbaar zijn, die ik niet kan selecteren..
Ik gebruik op het moment een Samsung Galaxy s10Mijn mobiel internet werkt niet in Australië. ik heb de APN al nagekeken, dit klopt allemaal.Mijn telefoon verbind automatisch met het Vodafone netwerk, dit lijkt volgens de app niet de juiste te zijn voor 3g of 4g internet. als ik vervolgens handmatig probeer te verbinden met een van de andere netwerken die in de app worden aangegeven krijg ik de foutmelding: Uw SIM-kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe. Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?
Hoi, Sinds jullie update naar 5G netwerk, werkt mijn bereik qua bellen en het mobiel internet slecht. Ik gebruik tevens nog steeds 4G. Heb de telefoon al in en uit geschakeld, de SIM kaart werkt ook niet in een andere telefoon. Verder heb ik in mijn telefoon ook handmatig het netwerk ingevuld. Dit mocht allemaal niet baten. De klantenservice is, tot grote ergernis, niet bereikbaar op zondag, maar ik heb nu een oplossing nodig. Hoor het graag.
Hallo! Ik ben op 12 oktober 2020 overgestapt (met nummerbehoud) van KPN naar Tele2, een sim-only abonnement. Sinds het moment van overstappen heb ik problemen met mijn verbinding in Duitsland. Ik ben op 19 december voor 3 dagen in Duitsland geweest, ik heb gedurende deze 3 dagen geen internet gehad en kon niet bellen en sms-en (en niet gebeld worden en geen sms-jes ontvangen). Ik heb mijn telefoon enkele malen opnieuw opgestart, handmatig providers proberen te kiezen, automatisch laten kiezen. Niets werkte. Ik heb het stappenplan nauwkeurig opgevolgd met het instellen van de APN instellingen (internet.tele2.nl en smartsites.t-mobile), geen verschil. Vervolgens heb ik met Tele2 gebeld en heb ik de situatie uitgelegd. Alles werd genoteerd en een case werd aangemaakt. Enkele dagen later werd ik opgebeld en mij medegedeeld dat de eerste 2 maanden de functionaliteit van sim-only abbonementen in het buitenland wordt uitgeschakeld om fraude te voorkomen. Ik heb het even opgezocht: ik kwam erg
Hi, ik heb pas mijn abonnement met 5G verlengd, maar heb geen 5G bereik thuis op mijn Samsung Galaxy Z Flip 5G. Op sommige plekken buitenshuis heb ik wel 5G. Ik vind dit best wel vreemd want thuis heeft mijn vrouw 5G van T-Mobile op haar Note 20 Ultra en mijn zoon 5G op zijn iPhone. Ik heb mijn simkaart in zijn iPhone gestopt en heb via de iPhone wel 5G en volop bereik. Ik wil hier graag wel een oplossing voor, want ik betaal voor een service die ik thuis niet eens kan gebruiken. Mvg
hallo, ik heb recent ( ongeveer een week geleden) mijn abonnement gewijzigd en ik ben overgestapt naar 5g. er was hierbij vermeld dat het per direct in zou gaan. ik dacht misschien duurt het nog een paar werkdagen alleen heb echter nog niks gezien. ik heb ook mijn telefoon uit aan gezet maar nogsteeds niks. ik betaal nu al een week voor 5G die ik niet gebruikt heb. hoe kan ik dit oplossen of moet ik bellen ? ik heb op dit moment iphone 11 unlimited data bel sms
I have successfully activated my new simcard in Tele2 last night but the phone still indicates ‘no service’ since the first time I put my simcard in. I talked to the chatbot and did everything she told me to (check my location, restart my phone, allow all the blockages settings and pay all my bills), however the chatbot indicated that I have to call the customer service. Now, how can i ever call the customer service if my simcard is not working and I have no other phone nor do I speak fluent Dutch? I would really appreciate any help. Thanks in advance.
Had eerst Simyo gehad veel veel beter nu al paar maanden tele 2 niks waard zit er lekker nu 2 jaar aan vast zou zo graag terug naar simyo willen tele 2 ik heb maar 1 streep bereik op de telefoon internet werkt voor geen meter in buitenland nooit meer tele 2 schlechte wat ik ooit heb meegemaakt!!!!
Ik heb twee toestellen in afbetaling voor 2 jaar. De toestellen heb ik november 2019 aangeschaft. December 2020 ben ik verhuist.Dan moeten we opeens afscheid nemen van TELE2, want het netwerk gaat uit de lucht.Nu blijkt dat het netwerk van T-MOBILE 4G bellen niet ondersteund met de Huawei P30. Ik heb op mijn huisadres dagelijks verbindingen die weg vallen (weg is het gesprek). Dat is lastig als je vaak lang moet wachten om iemand aan de telefoon te krijgen en ‘plop’ verbinding weg. Ook spraak vervorming. Ik loop met het toestel door de woning om het gesprek in de lucht te houden.Ik ben pissend off want TELE2 wil dat ik de toestellen afbetaal tot november 2021, terwijl ik een andere provider moet zoeken en ‘zelf’ maar moet uitzoeken of het toestel wel geschikt is voor ‘4G bellen’. Ook moet ik aansluitkosten betalen bij een nieuwe provider.ik heb een contract met toestel afgesloten bij tele2 om gebruik te kunnen maken van 4G internet en bellen. Want daar maakte tele2 ontzettend veel r
Beste Ik heb al vanaf 26 oktober 2020 bericht gehad ik overgezet zou worden naar een nieuw netwerk.6 November 2020 kreeg ik bericht dat dit later zou worden 16 December 2020 kreeg ik weer een email ik overgezet zou worden27 Januari 2021 kreeg ik een bericht dat ik een nieuwe SIM Kaart zou krijgen welke ik tot op heden nog niet ontvangen heb28 Januari 2021 zou ik weer overgezet worden1 Februari 2021 kreeg ik weer het bericht een nieuwe abonnement zou krijgen tot op heden nog steeds geen SIM kaart ontvangenVandaag 2 Februari 2021 bericht de bestelling is geannuleerd ik heb niks besteld. dus reden voor contact Heb vandaag contact met de klantenservice hierover opgenomen om te vragen hoe het nou zit. Ze ging het uitzoeken maar had niet een antwoord. Ik zou terug gebeld worden ik ben dus niet terug gebeld Ik vind het allemaal een beetje vreemd worden. Heb op 27 januari ook contact gehad via de Chat van Tele2 de medewerker vertelde mij dat voor 5 februari iedereen uit het oude systeem moet.
Sms in kwestieIk leef de afgelopen 4 maanden in Frankrijk en ik kan op het moment niet terug naar nederland vanwege persoonlijke redenen. Maar ik hoop naar nederland terug te keren als eenmaal de Covid crisis gekalmeert is. Ik heb nu deze SMS ontvangen, maar sinds het van T-mobile komt weet ik niet of ik het serieus moet nemen of niet.
Hi!I recently came back to Netherlands after 8 months and can’t get any service. I updated my constract and keep paying for my subscription. I have asked for a new SIM card but it still doesn’t work. I can’t activate it neither the old SIM cause I can’t receive any SMS due to no services.
I am currently abroad and need to be able to receive text messages on my sim card for verification purposes. However, it seems that for some reason I am not able to connect to any mobile network abroad. Everything on my Tele2 app is enabled including roaming. Roaming is turned on on my phone. Everything should be working fine. I know my phone isn’t the problem as with my other sim which is with Vodafone, I am able to access the internet without any problem. Of course the only way to contact Tele2 is by calling which, big surprise, I can’t do since my sim card won’t work. So here I am asking if anyone has any idea what to do about this. It is very important that I am able to receive text messages on my SIM so that I can verify my number.
Ik kwam er pas geleden achter dat 5G al beschikbaar is, en heb het aangezet in mijn abonnement, en in mijn telefoon. Ook dekking gechecked, was prima, maar mijn telefoon ging niet over op 5G. Dekking op mijn locatie is prima, maar bij dekking per toestel staat mijn telefoon niet. Dit vind ik eigenaardig, want de Note 20 Ultra heeft wel degelijk 5G mogelijkheden en is inmiddels toch ook al een redelijk aantal maanden oud. De S20 staat er wel tussen, en op een paar hardware en software verschillen zijn de S20 en de Note 20 bijna dezelfde telefoon. Dus ligt het nu aan mijn toestel dat ik geen 5G krijg, of is er iets anders aan de hand?
It all started longer than a month ago. I had received various emails informing me about the new Tele2 app, and how my account would be migrated seamlessly and all I’d need to do would be to sign into the new app. This is how it went:Migration started Old Tele2 app stopped working, new Tele2 app always redirected me to old app. MijnTele2 login works, but as soon as my account loads I get an error message and can’t interact in any way Within a week (more or less, hard for me to know), I stopped being able to receive calls. People would just land on my voice mail instantly, and I would not receive any missed calls notifications. When I eventually noticed this, I reached out to customer service. They said I just had to wait 2 days for the migration to complete. Hmmm, sure. Over the course of the 3 following days, my internet (4G) stopped working Within another day or two, I was unable to receive text messages.Every time I noticed some further degradation of service, I got in touch with cu
Since two days ago my SIM seems to not be able to connect to any network. I tried with other devices but had the same issue. I’m currently outside the Netherlands due to covid (but inside EU) since July and it has been working fine so far. I’m attaching a screenshot of what I see when I go to the ‘Network’ settings. Please let me know what is the issue. Thanks!
Hi! I recently returned to the Netherlands after about 6 months and noticed that I wasn't getting any service. I wanted to activate my new SIM card but because I don't have any service I can't get the verification code to activate it. Any help is appreciated!
Beste Tele2 Forum! Ik heb net 5g diensten toegevoegd aan mijn abonnement. Ik zette mijn wifi uit voor een snelheidstest, en voor het eerst zag it het 5g icoon staan. Dat was ook de laatste keer dat ik dit icoon zag staan. Ik heb sinds dat moment geen 5g verbinding meer kunnen maken. Welke factoren kunnen er voor zorgen dat mijn telefoon terug valt op 4g+ i.p.v. 5g? Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.
Sinds een week of twee wordt mijn verbinding verbroken zodra ik een bundelboost activeer, zowel via een sms of via de app. Dit gebeurt zelfs als ik net na middernacht de eenmaal daagse "gratis" bundelboost activeer, wanneer de 5gb bundel dus vrijwel onaangetast is. Mijn vader heeft hetzelfde probleem.Dit gebeurde voorheen niet wanneer ik de "gratis" bundelbooster aanvroeg en daarna ook niet als deze bundel leeg was en ik dan weer een bundelbooster aanvroeg. Maar dit gebeurde wel als ik eerst de 5gb bundel leeg trok en dan een bundelbooster activeerde. Tot een week of twee geleden werdt de eerste gratis dagelijkse boost leeggetrokken voordat de dagelijkse 5gb bundel werdt verbruikt. En nu heb ik ALTIJD het probleem dat mijn verbinding verbreekt bij het (tijdig) activeren van een bundelbooster.Als ik mijn mobiel even in de vliegtuig modus zet dan krijg ik vrijwel direct weer verbinding maar dat is natuurlijk geen goede oplossing op lange termijn.Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken op he
Afgelopen week kreeg ik een mail van Tele2 dat mijn sim kaart niet op het nieuwe/verbeterde netwerk kon worden overgezet (mogelijk defect) en de sim kaart niet meer kon gebruiken. Tele 2 heeft een nieuwe opgestuurd (een hele week zonder netwerk gezeten), nadat ik de nieuwe simkaart in mijn toestel hebt geplaatst en heb laten activeren door de klantenservice (toestel herstart) viel mij direct op dat ik bijna geen netwerk heb en de snelheid van het netwerk nog langzamer is dan een Citroën 2cv. Een speedtest uitvoeren lukt niet.Ipv van een verbeterd netwerk is het verslechterd, mijn huis is niet overdreven geïsoleerd en had voorheen een betere snelheid. Buitenshuis is de snelheid iets beter, maar bellen via whatsapp gaat niet zonder slag of stoot. Het zou fijn zijn als Tele 2 met een gepaste oplossing komt. Ik begrijp dat full speed niet altijd haalbaar is, maar 50Mbps zou toch wel haalbaar moeten zijn, of hebben ze met de vernieuwing in mijn wijk gewoon te weinig zend vermogen geplaats.
Ik krijg heel veel telefoontjes van malafide (criminele) organisaties. Deze neem ik niet aan en worden ook mooi stilgehouden om mijn telefoon omdat ik dat ingeschakeld heb voor onbekende bellers.Nu krijg ik wel van elke “gemiste” oproep een SMS. Dit is bloed irritant en ik kan nergens vinden bij TELE2 hoe ik dat uit kan zetten.Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Vanwege de overstap naar een nieuw netwerk moet ik dus een nieuwe simkaart ontvangen. Prima te doen als je in Nederland bent natuurlijk. Nu is het alleen zo dat ik nog 2 maanden in het buitenland verblijf en die nieuwe simkaart dus niet gebruikt kan worden.Beetje jammer dat de communicatie omtrent het overstappen minimaal is en ik wakker word zonder bereik en zonder werkende simkaart. Is het mogelijk om nog van het oude netwerk gebruik te maken met mijn oude simkaart? Wordt de data waarvoor ik de aankomende weken betaal maar niet kan gebruiken vergoedt? Is er een andere oplossing waarbij ik zo snel mogelijk weer gebruik kan maken van 4g en kan bellen?
3 dagen geleden kreeg ik te zien dat er “geen service” boven in me scherm stond. Ik kan geen berichten krijgen en ook niet gebeld worden. Ik heb vandaag een nieuwe simkaart ontvangen dus ik probeerde die te activeren maar het lukt niet omdat er geen berichten binnenkomen. Heeft iemand een oplossing dan hoor ik het graag.
Damn tele2... Wtf maken jullie me nou dan? Net mn abbo verlengt met 2 jaar.. Kan ik niet meer netflixen zoals ik gewend ben! Echt een slechte keus om met T-Mobile in zee te gaan.. Had zelf 7 jaar geleden na 3x ellende t-mobile voor altijd afgezworen.. Heb jullie altijd aangeraden aan vrienden (beste keus zowiezo), Maar nu raad ik jullie af!! Zit je dan met je abbo die in maart in gaat en je sinds begin 2021 alleen maar ellende hebt ervaren.. Ben ik nu &(€+-"+#7 verplicht om internet-thuis aan te schaffen?! Niet iedereen heeft deze mogelijkheid... Jullie krijgen een halve ster van me. Slechtste keus éver!! En dat zeg ik niet snel!!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.