beantwoord

Slecht tot geen bereik

  • 14 February 2021
  • 6 reacties
  • 4466 x bekeken

Hoi, 

Sinds jullie update naar 5G netwerk, werkt mijn bereik qua bellen en het mobiel internet slecht. Ik gebruik tevens nog steeds 4G. 
 

Heb de telefoon al in en uit geschakeld, de SIM kaart werkt ook niet in een andere telefoon. 
 

Verder heb ik in mijn telefoon ook handmatig het netwerk ingevuld. Dit mocht allemaal niet baten. 
 

De klantenservice is, tot grote ergernis, niet bereikbaar op zondag, maar ik heb nu een oplossing nodig. 
 

Hoor het graag. 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 15 February 2021, 10:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat voor toestel gebruik je? Dat moet wel voor 5g van Tele2 gecertificeerd zijn. Ook moet je in een gebied zijn waar 5g al werkt.

Wat is dan het daadwerkelijke probleem?  Je geeft aan dat 4g wel werkt.…

Op zondag is er inderdaad geen klantenservice, maar die kan ook op maandag niet op jouw locatie 5g aanzetten..

Ik bedoel te zeggen dat ik nog steeds op het 4G netwerk zit. Dit werkt slecht, het bereik valt vaak weg. Schakelt over naar 1 streepje, 3G of Edge. 
 

Geen idee of de 5G update er iets mee te maken heeft, maar sinds ik de e-mails etc ontvangen heb over de updates; Is ook het probleem ontstaan. (Rond die tijd) Het loste zich dan wel weer op of ik nam er even genoegen mee, maar het houd nu al de hele dag aan. 

Reputatie 7
Badge +12

Iedereen zit nu op het netwerk van T-Mobile. Als je spontaan opeens minder dekking hebt kan er een mast in storing staan. Dat komt weer goed zodra dat is opgelost. Als je al langer mindere dekking hebt kun je een dekkingsonderzoek aanvragen.

Voor dat geeltje in de maand verwacht ik dat het gewoon knap werkt. Stap wel over, bedankt voor je tijd. 

Reputatie 7

Overstappen duurt minimaal een maand en dan heb je nog geen zekerheid, maar uiteraard is het aan jou. Ik ben erg benieuwd of je het ook op andere plaatsen/in andere steden ervaart, daaruit kan blijken of het alleen lokaal in jouw buurt is of generiek. Het kan ook aan de simkaart liggen. Je geeft aan dat de simkaart in een andere telefoon niet werkt, is dat helemaal niet of hetzelfde als in je eigen toestel? Sinds wanneer ervaar je problemen en wat voor toestel gebruik je?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Aidalaunspach,

Welkom op de Community! Ik ga er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je weer goed bereik hebt.

Een goed werkende verbinding is natuurlijk wel zo handig, zeker in deze tijd. Het kan zijn dat je je in een gebied bevindt waar de dekking niet optimaal is of waar er misschien onderhoud gedaan wordt. Op onze dekkingskaart kan je zien hoe de verbinding in jouw omgeving is: https://bit.ly/39iRB3O. Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat de dekking in jouw omgeving minder goed is op het moment. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost! Mijn excuses voor het ongemak.

Als de werkzaamheden zijn opgelost en je hebt dan nog steeds geen goed 4G? Dan raad ik je aan om je telefoon helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten, en te kijken of je de laatste updates geïnstalleerd hebt. In de meeste gevallen helpen deze stappen! Als dit voor jou niet werkt, hebben we nog meer handige stappen in dit topic gezet: https://bit.ly/2WxKWh6. Mocht je er niet uitkomen of mochten al deze stappen niet werken, dan kan ik een dekkingsonderzoek starten in samenwerking met de technische dienst.

Ik hoor graag van je als de werkaamheden zijn afgerond en jouw verbinding het niet goed doet. De Community staat voor je klaar!