Skip to main content

Ik heb twee toestellen in afbetaling voor 2 jaar. De toestellen heb ik november 2019 aangeschaft. December 2020 ben ik verhuist.

Dan moeten we opeens afscheid nemen van TELE2, want het netwerk gaat uit de lucht.

Nu blijkt dat het netwerk van T-MOBILE  4G bellen niet ondersteund met de Huawei P30. Ik heb op mijn huisadres dagelijks verbindingen die weg vallen (weg is het gesprek). Dat is lastig als je vaak lang moet wachten om iemand aan de telefoon te krijgen en ‘plop’ verbinding weg. Ook spraak vervorming.  Ik loop met het toestel door de woning om het gesprek in de lucht te houden.

Ik ben pissend off want TELE2 wil dat ik de toestellen afbetaal tot november 2021, terwijl ik een andere provider moet zoeken en ‘zelf’ maar moet uitzoeken of het toestel  wel geschikt is voor ‘4G bellen’. Ook moet ik aansluitkosten betalen bij een nieuwe provider.

ik heb een contract met toestel afgesloten bij tele2 om gebruik te kunnen maken van 4G internet en bellen. Want daar maakte tele2 ontzettend veel reclame voor. En nu mag je genoegen nemen met kosteloos vertrekken naar een andere provider, maar wel even het toestel afbetalen. Verder kan je een schop onder je reed krijgen en vertrekken, zo gaat Tele2/Tmobile met haar klanten om. Echt schofterig zooitje. 

Wat een rotbedrijf is tele2

De support van Huawei is tot een minimum gedaald. Verkopen in Nederland is bijna tot stilstand gekomen omdat ze geen Google ondersteuning meer bieden. Certificering van nieuwe netwerken staan ze dus niet meer voor open. Je had het falen van Huawei een beetje kunnen zien aankomen. ZIjn door Trump behoorlijk afgezeken en de deur gewezen voor Amerikaanse technologie. Helaas zijn de kopers van een Huawei door de afwezigheid van updates nu de dupe van. 


Wat moet ik zien aankomen? Ik ben geen specialist, het was een aanbieding van Tele2 om het toestel te nemen met abbo. Dus wat je schrijft is niet helemaal correct.

Het is belachelijk dat TELE2 toestellen in de verkoop doet en een jaar later heb je er niets meer aan op 4G