beantwoord

Slecht bereik in huis en omgeving

  • 22 January 2021
  • 3 reacties
  • 243 x bekeken

Afgelopen week kreeg ik een mail van Tele2 dat mijn sim kaart niet op het nieuwe/verbeterde netwerk kon worden overgezet (mogelijk defect) en de sim kaart niet meer kon gebruiken. Tele 2 heeft een nieuwe opgestuurd (een hele week zonder netwerk gezeten), nadat ik de nieuwe simkaart in mijn toestel hebt geplaatst en heb laten activeren door de klantenservice (toestel herstart) viel mij direct op dat ik bijna geen netwerk heb en de snelheid van het netwerk nog langzamer is dan een Citroën 2cv. Een speedtest uitvoeren lukt niet.

Ipv van een verbeterd netwerk is het verslechterd, mijn huis is niet overdreven geïsoleerd en had voorheen een betere snelheid. Buitenshuis is de snelheid iets beter, maar bellen via whatsapp gaat niet zonder slag of stoot. 

Het zou fijn zijn als Tele 2 met een gepaste oplossing komt. Ik begrijp dat full speed niet altijd haalbaar is, maar 50Mbps zou toch wel haalbaar moeten zijn, of hebben ze met de vernieuwing in mijn wijk gewoon te weinig zend vermogen geplaats. 

 

icon

Beste antwoord door eric 22 January 2021, 18:41

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Oja en de upload snelheid testen lukt niet eens. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Je maakte met je Tele2 sim ook al verbinding met het T-Mobile. Nu met de nieuwe T-Mobile sim, met Tele2 logo, is dat niet anders.

Indoor dekking is inderdaad niet te garanderen. Daarom hebben ze ook voice over wifi uitgevonden. Dan ben je in huis, via je wifi verbinding toch gewoon telefonisch bereikbaar.

Reputatie 7

Met alleen je postcode (geen huisnummer of andere privé gegevens hier plaatsen) kunnen we je tonen waar de antennes bij jou in de buurt staan.

Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat er werkzaamheden of 5G upgrades plaatsvinden en het opeens weer wel snel werkt.