Geen 4G in buitenland

  • 4 February 2021
  • 8 reacties
  • 2774 x bekeken

Had eerst Simyo gehad veel veel beter nu al paar maanden tele 2 niks waard zit er lekker nu 2 jaar aan  vast zou zo graag terug naar simyo willen tele 2 ik heb maar 1 streep bereik op de telefoon internet werkt voor geen meter in buitenland nooit meer tele 2 schlechte wat ik ooit heb meegemaakt!!!!


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je ook dekking gekregen van het best geteste netwerk in Nederland maar ook de 4g roaming overeenkomsten van t-mobile met buitenlandse netwerken. Het oude Tele2 netwerk had dat alleen met 2g en 3g in het buitenland.

Oke maar ik vind het een slecht service en het moet met 4g ook werken vind ik ben er helaas niet tevreden mee en heb echt spijt gekregen om naar  tele 2 te gaan nu hang ik hier nog 1 1/5 vast en zit me te ergeren :/

Reputatie 7

Begint je klantnummer in Mijn Tele2 met 1.1? Dan zit je reeds in de T-Mobile systemen en heb je 4G in het buitenland. Net zoals bij elke provider is het natuurlijk van belang waar je woont/het abonnement gebruikt en in welke landen/plaatsen je verblijft. Overigens zegt 1 streep op de telefoon niet zoveel, het gaat erom of je kunt bellen en sms berichten versturen. De frequenties die de provider gebruikt is ook van belang. Als je echt op meerdere plaatsen geen bereik hebt, dan lijkt er iets aan de hand wat onderzocht kan worden.

Ja dat klopt ik moet 4g hebben maar helaas werkt het niet heb alles al probeert of ik moet de roaming (let op er kunnen kosten met zich mee dragen)  aanzetten wat ik eerder nooit heb aan moeten zetten zoveel ik weet bij simyo

Reputatie 7

Ik weet niet welk toestel je gebruikt, maar als je roaming niet aan hebt staan dan lukt het inderdaad niet in het buitenland, ongeacht welke provider je hebt.

Ik heb een Samsung s20 toestel  :)

Reputatie 7
Badge +12

Je moet inderdaad in je toestel data roaming op AAN zetten als je in het buitenland data wilt gebruiken. Binnen de EU gaat de verbruikte data uit je NL bundels, daar zitten dus geen andere kosten dan binnen Nederland aan vast. Bijna alle klanten zijn nu wel overgezet, dus kun je gewoon in de hele EU en veel landen daarbuiten) ook van 2G/3G en 4G roaming gebruik maken met je Tele2 simkaart.

 

Oke dan ga ik het uitproberen bedankt !