De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Beste mensen,Ik had gisteren van 12:00 tot en met ongeveer 16:30 geen internet waardoor het voor mij onmogelijk was om te werken. Dit was voor mij storend, omdat ik niet kantoor kon gaan gezien de huidige coronamaatregelen. Ik vroeg me af of ik daarom een compensatie kan krijgen en bij wie ik terecht moet daarvoor.
Goedemiddag,mijn probleem is het volgende : ik kan wel inloggen op mijn tele2 mail. Maar wil ik echter inloggen op “Mijn tele2 thuis “ om mijn gegevens in te zien dan lukt dit op géén enkele keer. Eerst dacht ik aan een storing en heb ik een aantal dagen gewacht . Maar vanaf vorige week probeer ik iedere dag in te loggen en lukt dit niet. chat geprobeerd maar hier kom ik niet verder mee. Heeft iemand hier tips, ik hoor het graag, alvast bedankt, Mieke
.
Ik was vandaag bij mijn moeder om haar emails te archiveren en ik zag dat de laatste mail van eind maart was. Ik ging dus proberen alles maar op te halen. Wie schets mijn verbazing dat er niets binnen kwam.Ik weet toch zeker dat er mails zouden moeten zijn omdat de zorgfacturen ook op haar tele2 account binnen komen. Ik krijg dan wel een CC zodat ze betaald worden maar haar inbox was leeg.Ik heb nog even via de webmail gekeken maar ook daar was alles leeg.Terug thuis geprobeerd wat testjes te doen met versturen van andere accounts die wel mijn SMTP van tele2 gebruiken, maar alleen Gmail komt binnen. Ook als ik van mijn eigen tele2 of zonnet account stuur komt er niets aan.Omgekeerd van mijn zonnet/tele2 account naar Gmail komt pas na 19 minuten aan.Is Tele2 nu zijn eigen uitgaande server aan het blokkeren voor eigen klanten?Het wordt wel vervelend omdat men steeds afhankelijker wordt van deze media.Als iemand een idee heeft hoor ik het wel.Oh ja . . alle instellingen staan goed!
Mijn modem, ZTE, had laatst de geest gegeven. Ik zou een "nieuw" modem krijgen. Wat schetste mijn verbazing, ik kreeg een modem met nogal aardig wat gebruikssporen. Gezien ik aan mijn verplichtingen moet voldoen verwacht ik dat van Tele2 ook en niet een modem, dat nog vies is ook te krijgen. Ben dan ook van plan dit modem terug te sturen. Overweeg ook om mijn abonnement op te zeggen. Dit is op z'n minst zeer ongezond in deze tijd!!!Goran
Hey iedereen,Wij lopen hier al een aardige tijd met internet problemen, we maken nu gebruik van het Entree internet abonnement als ik het mij goed herinner wat zo een 10 MPBS download zou moeten hebben (geen idee over upload). Zelfs als ik alleen thuis ben met maar 1 apperaat verbonden op de router via kabel ontvang ik nooit een snelheid die hierbij in de buurt komt. Volgens Tele2 hebben wij recht op 80% van de internet snelheid van ons abonnement maar wij ontvangen nu maar 6020 kbps wat negen van de tien keer lager is en zelfs deze snelheid zie ik nooit op mijn apperaten, Nu heeft een van de Tele2 mensen gezegt dat de interactieve TV box het interet langzamer maakt maar zelfs nu dat we die een aantal maanden niet hebben gebruikt hebben we nogsteeds issues met onze internet verbinding. Screenshot router:Screenshot is genomen om 3:07AM Wij hebben inmiddels ook al meerdere routers en kabels getest (allemaal van Tele2) zonde enige verandering, en we lopen al best lang met deze issues. Al
De laatste tijd, 1,5 week, merk ik dat de verbinding steeds weg valt van de TV App. Ik zie dat steeds het percentage rond de 10 staan en dit loopt af en toe verder op zodat ik weer kan kijken. Helaas gebeurt het vaker dat het beeld stil blijft staan en het percentage op 10%.Ik heb een samsung 21 ultra, maak gebruik van zowel 2.4g als 5g verbinding. Verbinding is goed, bijna maximaal.Het wordt nu wel irritant, zeker nadat jullie aangegeven hebben om een betere verbinding te hebben met T- mobile.App is ook meerdere keren opnieuw geinstalleerd geweest.Groeten, Nico
Vandaag deze mail gekregen van "Tele 2” Tele2 <j-migas@inmail.sk> Belangrijk bericht van Tele 2 Geachte klant,Er is ongebruikelijke activiteit gedetecteerd in uw e-mailaccount, klik op de pijl hieronder en log in om uw e-mailaccount actief te houden, om te voorkomen dat u geen berichten kunt verzenden.Klik >>>Bedankt voor je medewerking.Tele2-beheerderNiet op verder geklikt en afzender geblokkeerdZijn er meer mensen die deze berichten krijgen?
Klantnr ..Hallo. Onze tvbox blijft maar op "bezig met opstarten" staan.Meerdere keren tvbox en modem van de stroom gehaald maar dat gaf geen oplossing. Svp graag oplossen.Internet werkt wel Groet Herman
Mijn moeder belt via het aloude analoge lijntje van de PTT (nu KPN) met Tele2 als provider (Dus niet via internet!!) Hoe kan zij een nummer blokkeren? ×
De helpdesk van Tele2 is vriendelijk, snel en behulpvaardig. Helaas kan dat niet worden gezegd van Guidion, een externe partij die monteurs moet leveren voor onderhoud! M'n glasvezelaansluiting is kapot (het knettert zelfs in dat kastje!), dus via Tele2 snel geholpen aan een automatische afspraak met Guidion. Ik hoopte op dezelfde avond nog, of anders de volgende dag…. 19 juli, dus 11 dagen later !? Mijn vrouw en ik werken veel thuis, kinderen hebben internet nodig… Twee keer met Guidion gebeld (gisteravond en vanochtend). Vriendelijke mensen, maar die net niet hardop zeggen dat ze niet gaan helpen. Met Tele2 gebeld, nu val ik onder spoed… krijg ik een afspraak voor woensdag, dus over 6 dagen… Dit zijn toch totaal onacceptabele wachttijden? Dat zou iedereen na een jaar thuis werken toch moeten begrijpen. Tele2, graag actie! En uitzien naar een volwaardig onderhoudsbedrijf!
Hi,sinds kort blijft de decoder hangen op het scherm ‘bezig met opstarten’. Aangezien ik niet heel technisch ben en al eerder problemen heb gehad met het kastje, weet ik niet meer zo goed wat te doen. Wat mijn dochter allemaal al heeft gedaan om dingen uit te sluiten:harde en zachte reset met het tv kastje harde en zachte reset van het modem internet kabel vervangen draden nagelopen en eventueel vervangen die vervangen konden worden wifi snelheid nagelopen, die doet het prima, blijft volgensmij rond de 60 zittenWelke stappen kunnen er nog ondernomen worden? Want ik word er een beetje moedeloos van. Wellicht een storing of een nieuw kastje? Groetjes
Kan mijn topic van gisteren niet meer vinden, dus hier even opnieuw. Ik heb sinds anderhalf jaar een nieuwe router, althans.. niet nieuw, want zo zag ‘ie er niet uit, maar waarschijnlijk ‘refurbished’. Er is niets gebeurd met de router en hij staat standaard op dezelfde plek. Toch geeft m’n telefoon aan dat de router slechts zwak beveiligd is en de WiFi valt de laatste tijd weer heel veel weg. Filmpje kijken in bed (woon in klein appartement, dus WiFi zou het prima moeten doen in de slaapkamer) is bijna geen doen; loopt steeds vast. Echt heel vervelend. Kan het tijd zijn voor een nieuwe (echt nieuwe) router?
Ik wou een eigen DNS server opstellen met dnsmasq op mijn Debian gebaseerde Linux distro omdat ik een lokale domeinnaam wil hosten op mijn lokale netwerk, maar wanneer ik naar de default gateway 192.168.1.1 ging om de DNS te configureren, zach ik helaas onder de Local Network tab in de side-menu en onder Local Network>LAN>DHCP Server helemaal niks dat met DNS te maken had. Er is geen DNS item in de side-menu van de Local Network tab, en er zijn geen instellingen die ik kan veranderen voor DNS onder Local Network>LAN>DHCP Server. Heeft de H369A ZTE router geen instelling om de DNS te configureren, of is er wel een oplossing om dat te doen? Alvast bedankt.
Goedmiddag, De decoder van mijn televisie start op willekeurige momenten opnieuw op. Soms doet de decorer het een paar uur maar start daarna opnieuw op, soms continue, meerdere keren achter elkaar. Er is geen slecht beeld of storing, de modem start gewoon ineens uit het niets opnieuw op.Het probleem ligt niet aan de tv of de verbinding met de tv gezien er wel beeld blijft op de tv (tele2 logo bij opnieuw opstarten & “bezig met opstarten”)Ik heb de volgende zaken geprobeerd:Decoder opnieuw opgestart door stroom eraf te halen (meerdere malen) Decoder ge-reset naar fabrieksinstellingen Decoder via en lange netwerk kabel rechtstreeks op de modem aangesloten (om problemen met netwerk kabels uit te sluiten) Modem opnieuw opgestart (probleem ligt hier niet, modem functioneert naar behoren ook als tv niet werkt)De decoder is ca. 10 jaar oud en van het type Amino A132. Graag jullie reactie. mvg Thijs
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een HDD of SDD op de USB poort van de Amino Aria 610X.Afstandsbediening heeft wel een opname/afspeel doorspoel functie.Alleen heb nu geen abonnement voor opnemen, wel terugkijken, pauzeren en herinnering instellen Doel is dan op te kunnen nemen en later dan ook afspelen via deze poort naar de televisie:Is dit mogelijk? Zo ja, kan er dan via een soort van tv gids een opname in de toekomst geprogrammeerd worden? Kan direct opnemen dan ook? Kan een HDD en SDD beide en wat is de maximale opslag capaciteit?Waarom deze vraag? Dit omdat dit wel mogelijk was bij de concurent (Ziggo), maar gelukkig al een tijdje bij Tele2 als klant.Ook kan ik natuurlijk een abonnement met de recorder nemen, maar neem maar heel soms iets van televisie op. Alvast dank.Groet, Job
Het laatste half jaar erger ik me behoorlijk aan de wifi kwaliteit hier.Heb zonet even gegoogled en het blijkt dat mijn modem nogal een fossiel is met maar 1 kanaal.Af en toe stel ik mijn werktelefoon (iphone) maar als wifi-hotspot in, zodat ik in ieder geval met een fatsoenlijke snelheid kan internetten.Graag ontvang ik daarom een goed werkende, nieuwe modem.
Hallo,Sinds kort is de wifi verbinding op de 3e verdieping erg slecht en valt constant weg.Ik heb de router meerdere keren herstart en reeds verschillende kanalen geprobeerd.Is dit wellicht een probleem met de router?
Dag Tele2,Sinds vrijdag 26 juni. 2021 heeft Euronews geen geluid meer. Modem opgestart en ontvanger stekker uitgetrokken helpt niet sinds het opnieuw opstarten is er ook geen beeld meer dus geen beeld en geluid alle lampjes op het modem normaal.Kunnen jullie kijken of in het Tele2 systeem alles goed werkt. Alle andere zenders niks aan de hand. Vorig weekend ellende met CNN nu met Euronews. Vriendelijke groet,Zonder Tele2 is het weekend stil. 🙄
Sinds 17 juni krijg ik geen mail meer binnen van @zonnet.nl...krijg melding POP3.versatel.nl werkt niet ?
Sinds maandag 14-06-2021 kunnen klanten die bij ons een mailadres hebben geen mails meer versturen richting een @tele2.nl mailadres.Zelf heb ik alles gecontroleerd betreffende de instellingen binnen de eigen omgeving maar dit lijkt allemaal goed te staan. Op andere form-topics lees ik dat het mogelijk komt door een black-list.Een voorbeeld mailadres waarvan wordt verstuurd is info@suderse.nl die verstuurd vanaf 37.97.231.178. Kunnen wijzelf nog iets proberen of ligt de bal bij jullie, Tele2?
Dag Tele2,Sinds vrijdag 18 juni. 2021 heeft CNN geen geluid meer. Modem opgestart en ontvanger stekker uitgetrokken helpt niet alle lampjes op het modem normaal.Kunnen jullie kijken of in het Tele2 systeem alles goed werkt. Alle andere zenders niks aan de hand
Ik wil graag het email adres/ account verwijderen van versatel. Hoe doe ik dit?Ik gebruik hem niet meer en ben ook geen klant meer bij tele 2. Krijg nu alleen nog spam toegestuurd naar mijn huidige mailadres
Goedemiddag, Afgelopen donderdag gebeld met de melding dat m'n internet traag is de laatste tijd. Zelf een speedtest gedaan en kom dan tot 10Down/0,8Up. (Heb een 20Mbps abonnement). Vooral die snelheid voor uploaden is een probleem bij vergaderingen de laatste dagen. Dacht dat ik in het verleden wel eens speedtest had gedaan en dacht toen tot 3,5Down te komen. Maar goed geen bewijs daarvoor. Dit is allemaal nog met het oude zwarte modem wat ik al een jaar of 10 heb.Dame aan de lijn kon zelf de speedtest niet uitvoeren. Ze kwam niet in mijn modem. Dus volgens haar lag het aan het modem. Zou een nieuwe toegestuurd krijgen.Die zaterdag ontvangen en aangesloten. Werkte. Speedtest gedaan. Zowel met als zonder kabel. Dit leverde dezelfde snelheden op helaas. Dus het lag niet aan het modem.Zaterdagavond viel het internet helemaal uit. Nieuwe modem stond heel druk te knipperen en ik had wel wifi maar geen internet. Zondagmorgen was dat nog steeds het geval. Uiteindelijk het modem een harde res
Goedemorgen,Ik heb een nieuwe decoder toegestuurd gekregen ter vervanging van de oude. Ik heb ze afgelopen weekend omgewisseld en kreeg de melding "maximum aantal decoders aangesloten".Ik begrijp uit andere topics dat de oude in de Tele2 systemen ontkoppeld moet worden. Kunnen jullie dat regelen?Alvast dank
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.