Kan mijn topic van gisteren niet meer vinden, dus hier even opnieuw. Ik heb sinds anderhalf jaar een nieuwe router, althans.. niet nieuw, want zo zag ‘ie er niet uit, maar waarschijnlijk ‘refurbished’.
Er is niets gebeurd met de router en hij staat standaard op dezelfde plek. Toch geeft m’n telefoon aan dat de router slechts zwak beveiligd is en de WiFi valt de laatste tijd weer heel veel weg. Filmpje kijken in bed (woon in klein appartement, dus WiFi zou het prima moeten doen in de slaapkamer) is bijna geen doen; loopt steeds vast. Echt heel vervelend. Kan het tijd zijn voor een nieuwe (echt nieuwe) router?
WiFi is traag of valt weg
Beste antwoord door eric
Kan mijn topic van gisteren niet meer vinden, dus hier even opnieuw. Ik heb sinds anderhalf jaar een nieuwe router, althans.. niet nieuw, want zo zag ‘ie er niet uit, maar waarschijnlijk ‘refurbished’.
Modems blijven eigendom van Tele2 en worden na testen opnieuw ingezet als een klant zijn diensten beeindigd.
Toch geeft m’n telefoon aan dat de router slechts zwak beveiligd is en de WiFi valt de laatste tijd weer heel veel weg.
Dit zijn twee zaken. Het melden dat de router slecht beveiligd is , is wel eens langsgekomen en dat wordt alelen door Apple telefoons getoont. Er is echter geen verandering die hiervoor gepland is, de beveiliging is prima op orde.
Het wegvallen van wifi is een veel meer voorkomend probleem. Zeker in appartementen zijn alle buren om je heen per saldo stoorzenders! Als men met allerlei boosters in andere appartementen het wifi signaal opkrikt kan dat dus bij jou voor verstoring zorgen. Hier vind je wat tips en truuks.
Mocht je echt goede wifi in je huis nodig hebben kun je altijd wifi plus erbij nemen. Dan staat de wifi zender b.v. in de slaapkamer.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.