beantwoord

Davolink DV-201AMR, wifi valt vaak weg en is traag

  • 29 June 2021
  • 3 reacties
  • 137 x bekeken

Het laatste half jaar erger ik me behoorlijk aan de wifi kwaliteit hier.

Heb zonet even gegoogled en het blijkt dat mijn modem nogal een fossiel is met maar 1 kanaal.

Af en toe stel ik mijn werktelefoon (iphone) maar als wifi-hotspot in, zodat ik in ieder geval met een fatsoenlijke snelheid kan internetten.
Graag ontvang ik daarom een goed werkende, nieuwe modem.

icon

Beste antwoord door abejan 30 June 2021, 13:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Als je maar een kanaal hebt is de modem kapot.

Hij moet instelbaar zijn van 1 tot 13 of auto.

Of bedoel je alleen Band 2,4 Ghz?

Dit klopt wel, 5 Ghz zit er niet op.

Ik heb een ZTE modem met beide banden.

De 5 Ghz is niet zo geschikt oor de verdere afstanden en WiFi door muren en plafonds.

Bij mij wordt de 5 Ghz vooral gebruikt in dezelfde ruimte bij het streamen naar de tv.

Als je wel je kanalen kunt omschakelen kun je eens proberen met een app als wifi optimizer of je een ander kanaal kunt proberen omdat je buren een bepaald kanaal gebruiken.

Als dit niet gaat is hij echt kapot.

Houd DECT telefoons uit de buurt van je modem! Dit was bij mij een vervelende storingbron! 

In het lijstje wat ik krijg bij "Start scan” worden wel 13 kanalen weergegeven, maar altijd is slechts het eerste kanaal beschikbaar. Bij de rest staat standaard “No active access point found”.

Dit in tegenstelling tot de uitleg van Tele2 bij “Hoe verander ik van Wifi kanaal?” voor Davolink modems.

Heb zonet de klantenservice gebeld.   Er wordt een nieuwe modem naar mij gestuurd omdat dit type Davolink wel erg verouderd is.

Deze oude modem mag ik dan bij het apparatuur afval zetten :relaxed: