Dat lijkt inderdaad op een phishing poging aangezien de afzender en link van geen kant kloppen.
Als je de mail nog hebt kun je deze als attachment doorsturen naar de fraudehelpdesk. Dit kun je doen door de instructies hier op te volgen;
https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/
Zij ondernemen dan actie door bijvoorbeeld de phishing site offline te halen of door waarschuwingen te verspreiden. De fraudehelpdesk is oorspronkelijk opgezet in opdracht van het ministerie van justitie en maakt met zijn activiteiten en dienstverlening deel uit van Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin). je kunt hier altijd elke vorm van phishing melden, ik heb er zelf goede ervaringen mee. (Herhaalde binnenkomende phishing mails die snel na melding stoppen bijv.)
Zo gauw een tele2 medewerker langs dit topic komt heb je kans dat deze ook nog actie onderneemt, maar bij de fraudehelpdesk kun je dus sowieso altijd terecht voor het doen van een melding en zo helpen met het bestrijden van phishing.
Zodra @Cas van Tele2 dit leest kan hij het inderdaad doorzetten intern naar de juiste afdeling
Hey Wim, goed dat je dit mailtje hier neerzet om je mede-klanten hierover te informeren!
En goed dat je nergens op hebt geklikt en de afzender direct hebt geblokkeerd. Zou je dit mailtje door kunnen sturen naar phishing@t-mobile.nl? Dan zullen mijn collega’s dit e-mailadres controleren op Fraudehelpdesk.nl met als doel de site off-line te halen, zoals Shilka ook aangeeft. Thanks voor de hulp @Shilka!
Ik stuur je graag een link mee naar meer informatie over wat we samen tegen phishing (kunnen) doen: https://www.t-mobile.nl/phishing
ik heb de mail doorgestuurd naar phishing@t-mobile.nl en naar de fraudehelpdesk.nl
Bedankt voor de hulp