Goedemiddag,
Afgelopen donderdag gebeld met de melding dat m'n internet traag is de laatste tijd. Zelf een speedtest gedaan en kom dan tot 10Down/0,8Up. (Heb een 20Mbps abonnement). Vooral die snelheid voor uploaden is een probleem bij vergaderingen de laatste dagen. Dacht dat ik in het verleden wel eens speedtest had gedaan en dacht toen tot 3,5Down te komen. Maar goed geen bewijs daarvoor. Dit is allemaal nog met het oude zwarte modem wat ik al een jaar of 10 heb.
Dame aan de lijn kon zelf de speedtest niet uitvoeren. Ze kwam niet in mijn modem. Dus volgens haar lag het aan het modem. Zou een nieuwe toegestuurd krijgen.
Die zaterdag ontvangen en aangesloten. Werkte. Speedtest gedaan. Zowel met als zonder kabel. Dit leverde dezelfde snelheden op helaas. Dus het lag niet aan het modem.
Zaterdagavond viel het internet helemaal uit. Nieuwe modem stond heel druk te knipperen en ik had wel wifi maar geen internet. Zondagmorgen was dat nog steeds het geval. Uiteindelijk het modem een harde reset gegeven en 10 min gewacht. DSL lampje blijft knipperen maar er komt maar geen internet.
Uiteindelijk de DSL lijn maar weer in het oude modem geprikt en na een tijdje maakt die gewoon verbinding met het internet en heb ik gewoon weer WIFI en internet dus.
Nu heb ik dus twee problemen.
- Trage uploadsnelheid.
- Een niet werkend nieuw modem.
Wat moet ik hiermee? Kan iemand bij Tele2 me helpen? Jammer dat dit forum de enige manier lijkt om een storing te melden zo in het weekend. Want komt dit nu bij de juiste persoon terecht? Of kan ik net zo goed wachten tot maandagmorgen en gaan bellen?