beantwoord

Slecht WiFi bereik op derde verdieping

  • 27 June 2021
  • 5 reacties
  • 121 x bekeken

Hallo,

Sinds kort is de wifi verbinding op de 3e verdieping erg slecht en valt constant weg.

Ik heb de router meerdere keren herstart en reeds verschillende kanalen geprobeerd.

Is dit wellicht een probleem met de router?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 27 June 2021, 23:30

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7

Lange afstand is altijd lastig, dan kan je beter een WiFi extender of een mesh netwerk nemen.

Lange afstand is altijd lastig, dan kan je beter een WiFi extender of een mesh netwerk nemen.

Goedemorgen. Het heeft anders altijd prima gewerkt. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @miaboskma,

Welkom op de Community!  Geen zorgen, samen gaan we jouw wifi netwerk optimaliseren.

Eerst geef ik je wat uitleg. De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!   


Het kan zijn dat jouw wifi altijd goed werkte maar dat er nu een andere stoorzender is, waardoor je minder bereik hebt. 3 etages overbruggen is best wat voor ons modem. De tip van Pipo is een goede, je kan kijken naar een mesh netwerk of een Wifi extender. Kijk bijvoorbeeld op de website van Tweakers voor informatie over en vergelijkingen van externe routers. 


Ik hoor graag of jouw verbinding beter is als je dichter bij het modem zit. De Community staat voor je klaar!

@Cas van Tele2 Het heeft zeker 4 jaar prima gewerkt, nu opeens niet meer. Dat moet toch een oorzaak hebben?

Reputatie 7

Meet eens met het gratis computer programma inssider of je buren niet inmiddels jouw signaal wegdrukken.