beantwoord

decoder start willekeurig opnieuw op

  • 3 July 2021
  • 1 reactie
  • 397 x bekeken

Goedmiddag,

 

De decoder van mijn televisie start op willekeurige momenten opnieuw op. 

Soms doet de decorer het een paar uur maar start daarna opnieuw op, soms continue, meerdere keren achter elkaar. Er is geen slecht beeld of storing, de modem start gewoon ineens uit het niets opnieuw op.

Het probleem ligt niet aan de tv of de verbinding met de tv gezien er wel beeld blijft op de tv (tele2 logo bij opnieuw opstarten & “bezig met opstarten”)

Ik heb de volgende zaken geprobeerd:

  • Decoder opnieuw opgestart door stroom eraf te halen (meerdere malen)
  • Decoder ge-reset naar fabrieksinstellingen
  • Decoder via en lange netwerk kabel rechtstreeks op de modem aangesloten (om problemen met netwerk kabels uit te sluiten)
  • Modem opnieuw opgestart (probleem ligt hier niet, modem functioneert naar behoren ook als tv niet werkt)

De decoder is ca. 10 jaar oud en  van het type Amino A132.

 

Graag jullie reactie.

 

mvg Thijs

icon

Beste antwoord door Floor109 4 July 2021, 19:08

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Dit kan een probleem met de voeding zijn, Tele2 heeft in het verleden voedingen geleverd van het merk sunfone die na een tijdje al erg snel kwaliteitsproblemen gaven, als het goed is staat op het voedingsblok of op de stekker zelf een sticker met een merknaam, als dit moso of huntskey is, dan is het goed. Maar als het eentje van sunfone is, dan dient die direct vervangen te worden. Hiervoor is een belletje naar de klantenservice nodig, maar als je aangeeft dat je een sunfone adapter hebt dan zullen ze direct een nieuwe opsturen.

 

Kijk ook even of de voeding een output heeft van 5V en 3 ampère, de 3.5A voeding is niet van toepassing, die is voor het amino 550 model.

Voorbeeld adapters:

 

Ook zou je even kunnen testen of de decoder uitvalt als je de stroomkabel ronddraait, dat is de ronde aansluiting helemaal rechts. Als dit ervoor zorgt dat hij uitvalt, is de voeding poort in de decoder namelijk defect, en dient deze vervangen te worden.

 

In beide gevallen, bel de klantenservice in ieder geval even op, een 10 jaar oude decoder vind ik persoonlijk het vervangen al waard.