beantwoord

TV App verbinding valt vaak weg

  • 13 July 2021
  • 1 reactie
  • 84 x bekeken

De laatste tijd, 1,5 week, merk ik dat de verbinding steeds weg valt van de TV App. Ik zie dat steeds het percentage rond de 10 staan en dit loopt af en toe verder op zodat ik weer kan kijken. Helaas gebeurt het vaker dat het beeld stil blijft staan en het percentage op 10%.

Ik heb een samsung 21 ultra, maak gebruik van zowel 2.4g als 5g verbinding. Verbinding is goed, bijna maximaal.

Het wordt nu wel irritant, zeker nadat jullie aangegeven hebben om een betere verbinding te hebben met T- mobile.

App is ook meerdere keren opnieuw geinstalleerd geweest.

Groeten, 

Nico

icon

Beste antwoord door Floor109 14 July 2021, 20:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Nico,

Ik ben bang dat dit toch echt te maken heeft met de kwaliteit van de wifi verbinding. Gebruik je uitsluitend de wifi via het Tele2 modem? Of gebruik je ook een externe router/wifi versterker?

Zoja zou je eens kunnen proberen of het probleem ook speelt als die externe router/wifi versterker is losgekoppeld van het modem. Dit kan elkaar nog wel eens in de weg zitten.

Verder kan het ook nooit kwaad om een ander wifi kanaal te proberen, ondanks dat je misschien alle streepjes hebt, kan het alsnog soms weggedrukt worden door de wifi van de buren, omdat jullie dan op hetzelfde wifi-kanaal zitten. Hoe je dat kunt instellen vind je hier: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-kanaal-veranderen

 

De verbinding van de TV app staat los van T-mobile trouwens, dit gaat puur via de Tele2 wifi. Hierin is niks veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden.

Omdat de beeldkwaliteit van de TV app volledig via de wifi gaat, kan Tele2's technische dienst hier geen ondersteuning op bieden, aangezien het geen bekabelde verbinding is. Een draadloze verbinding is te afhankelijk van externe factoren.

Tevens is er momenteel geen storing bekend met de TV app.