De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Beste Tele2-medewerker, Ik heb steeds vaker problemen met mijn internetverbinding. Moet het modem regelmatig resetten om weer een verbinding te krijgen. Momenteel is het modem op het lokale WIFI-netwerk (draadloos netwerk) onbereikbaar. Wellicht dat het modem toe is aan vervanging? Ik heb het modem (Davolink DV 2020) al van het begin in gebruik. Ik zie graag je reactie tegemoet. Mvg
Hallo. Mijn internet valt met zeer grote regelmaat uit. Dit is iets wat de laatste maand/ anderhalve maand bijna dagelijks gebeurd. Daarmee valt ook het tv signaal uit. Er brand bij geen internet signaal helemaal geen lampje. En dat komt terug soms binnen 1 minuut. Soms pas na 5 minuten. Ook brand er regelmatig een rood lampje bij mijn internet op de modem. Ik kan dan wel tv kijken maar heb geen internet. Ik heb niets veranderd aan de binneninstallatie. Kunnen jullie mij helpen wat dit eventueel kan zijn of het zelfs oplossen. Mvg Richard
Hoi! Sorry, I need help in english! So I got my modem for home internet and I got sms that I can install it. I have the type 2 plug, so when I switch on the modem, the power button remains orange and after 1 minute it twinkles red and then it just remains red all the time! DSL lights doesn’t show nothing. (Tv light twinkles green) What could be the problem and how should I fix that? Thanks for any help!
Goedemiddag! Bij het installeren van de router en zoeken naar een toegangspunt kwam ik er achter dat de toegangspoort voor het internet zit op een vrij onhandige plek. De locatie is namelijk in de meterkast, deze zit twee verdiepingen lager dan de woning zelf. Bijkomend effect is dus dat ik geen wifi heb, dit bereikt namelijk niet de woning. Na even rondgevraagd te hebben lijkt het er op dat ik de draden heb lopen om een ISRA aansluiting te maken (zie foto 1). Foto 2 is mijn huidige toegangspoort. Klopt dit? Heb ik die al? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn internet aansluiting verplaatsen naar de woning?
sinds ik een nieuwe modem van tele2 heb komt het regelmatig voor dat ik geen toegang heb tot meerdere websites en ps4 netwerk, na een tijdje komt het meestal wel weer goed maar wil wel weten hoe dit mogelijk is.
Sinds begin februari loop ik al tegen dit probleem aan. Overdag is zowel de vast internet als wifi prima maar tussen 21 en 23u is het download onder de 5 Mbs (overdag 29Mbs). Het heeft mij al een paar uur gekost vanwege het bellen met Tele2. Alle standaard procedures worden doorlopen etc etc. Maakt allemaal niet uit qua verbetering. Vervolgens wordt er later door iemand anders nog een check gedaan met dezelfde vragen en uiteindelijk is er overdag een Tele 2 monteur gestuurd die niks gevonden heeft. Al bijna een maand geleden heb ik te horen gekregen dat het door een speciale afdeling wordt opgepakt(KPN?). Als ik nu met Tele2 bel krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn. Heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Zeer vervelend en langdurig dit. Het is nu 1,5 week geleden dat ik tevergeefs gebeld heb met de vraag om nieuwe informatie. Ik weet niet of het al bij de KPN is neergelegd. Eerst werd gezegd een paar werkdagen.......
Ik heb sinds kort internet van Tele2. Ik heb de router ontvangen en ik heb internet als ik de router aansluit in de meterkast. De telefoonaansluiting in de woonkamer werkt niet. Vanuit het kastje van de KPN in de meterkast is een aansluiting mogelijk op lijn 1. Als ik de router aansluit op lijn 1 heb ik internet. Als ik de kabel aansluit op de splitter naar de woonkamer werkt het niet. Mijn vraag is of de '''splitter'' in de meterkast wel goed is aangesloten. Klopt de bedrading?
Ik kreeg gisteren een SMS en email dat mijn internet verbinding actief zou zijn, maar na deze aangesloten te hebben op het ISRA punt (zie bijlagen) kon ik nog steeds geen verbinding maken. Ik heb ook het wand contact punt in de huiskamer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Volgens de status pagina van de router 192.168.1.1 is de reden dat ik geen verbinding krijg dat er geen carrier is maar dit staat er ook als er geen kabel is aangesloten.
Geen internet dsl lamp brand niet div keren gereset. Pas verhuisd eerste 2 dagen werkte internet goed. Lamp van internet brand ook niet. 30 sec gereset
Sinds gisteren is mijn NAT van open naar strict gegaan. Ik heb alles zorgvuldig nagegaan via MediaAcces en alles klopt.... Alle poorten geopend manueel instructies gevolgd van tele2 maar niks helpt. Voorheen stond gewoon het UPnP aan en dat was volgdoende. Kan iemand mij vertellen waar het mis gaat?
Ik heb in mijn router " MediaAccess " een port open gezet om met vrienden een game server te starten. Alleen niemand kan joinen en als ik de port status check via " https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ " dan staat er bij dat de port nog altijd op closed staat. Maar als ik kijk in mijn router staat hij duidelijk in de lijst, Ook heb ik bij mijn firewall de porten TCP en UDP " 27015, 27016, 27017, 27018 " toegevoegt. maar nog blijft de status op closed, en kan niemand de game server joinen.
Goedemiddag, In de afgelopen maanden heb ik veel problemen met mijn internetverbinding en het lijkt steeds erger te worden, op dit moment valt mijn internet een keer of 2 tot 5 per dag uit. Een modem herstart (vaak meerdere) is dan nodig om het internet weer aan de praat te krijgen. Mijn vermoeden is dat het modem (deels) de oorzaak is van de problemen, want zodra het internet uitvalt is het modem ook op het locale netwerk niet meer te bereiken. Na een herstart komt het modem op het lokale netwerk weer online en met wat geluk wordt de internetverbinding dan weer hersteld, maar steeds vaker zijn meerdere herstarts (of meer tijd?) nodig om weer internet te krijgen. Symptomen: - regelmatige uitval van de internetverbinding, ongeveer 2 tot 5 keer per dag, herstart nodig - bij uitval is het modem op het lokale netwerk onbereikbaar - na uitval moet ik meestal inloggen op het modem en meerdere malen op "Connect" drukken om de verbinding te herstellen, maar ook dit werkt niet altijd
Hello, Yesterday I received a message that I can connect the router. I used the second type of modem connection, but I still do not have an internet connection. I check all my house and I don't find any other way to plug the cable. Kind regards Wiktor
Gisteren rond een uur of 5 sms gekregen dat de modem er eerder is dan verwacht en dat ik hem mag installeren, dat op de juiste manier gedaan te hebben volgens de instructie boekje (type 2) heb ik 24 uur verder nog steeds geen internet, heb al gereset en alles maar nog steeds geen resultaat. Lampjes van internet en stroom branden wel groen. Ook verbonden met wifi maar werkt niet.
Ik kreeg 2 weken geleden een mail dat Tele2 het jammer vond dat ik wegging met een eindafrekening van de resterende abonnementskosten. Nu heb ik mijn abonnement nooit stopt gezet dus heb ik meteen telefonisch contact op genomen met de klantenservice. Deze jongen zei dat mijn abonnement helemaal niet werd afgesloten en dat er niets aan de hand was. Ik heb meerdermaals aangegeven dat ik die mail had ontvangen en mij er toch echt zorgen over maakte. Hij zei nogmaals dat het niet het geval was en dat de mail foutief was verzonden. Voor het ongemak had hij zelfs korting op mijn huidige abonnementskosten afgesloten met mij. Nu, 2 weken later. Zit ik zonder internet. Hoezo, "er is niets aan de hand, mail is foutief verzonden". Op mijn tele2.nl zie ik nog steeds mijn huidige abonnement lopen. Betaling gaat via automatisch incasso en elke rekening is betaald. Ik heb nooit opgezegd, maar zit nu wel zonder internet en een eindafrekening... Het is ook altijd wat als ik de klantenservice van Te
Hello, I received a package from Tele2 to connect my internet. However I can't figure out where my telephone connection in the house is and how to connect the Tele2 modem to it. Please see the img attached for the cables connections which I found in my house. The house is from year 1975. I would really appreciate your help as I need internet as soon as possible.
hi, ik heb recent problemen met mijn internet en wel dat deze zich elke avond rond 23:40 of 01:40 doet resetten. dit duurt maar een seconde ofzo maar is lang genoeg om mijn verbinding op xbox te verbreken. ik moet dan meestal mijn xbox resetten om weer toegang te krijgen tot party chat. het grappige is dat dit altijd rond dezelfde tijd is. iemand een idee wat dit is want het is irritant als een een groep zit te spelen en jij 5 minuten nodig hebt om weer " online" te zijn groetjes Eddie
Hello Tele2 people 🙂, Every day the internet goes off exactly after 24:00 like if it's programmed. It's been months I have experienced this, but didn't report it. Thanks for the help 🙂
Ik heb veel problemen met de router en het connecten met de Xbox. Ondanks dat ik de upnp op ja heb gezet blijft de NAT van de Xbox op strikt staan. Wat moet in aanpassen in de verbinding om de NAT te kunnen aanpassen. Tot op heden geen oplossing gevonden binnen Tele2. Ik heb een router van het type Technicolor bvn
Hi everyone, I'm in the process of moving into a new apartment in Den Haag and I'm having trouble identifying where I connect my modem. The previous owner had Ziggo, so presumably used the coaxial connection - but as far as I know I can't do this for tele2? I've attached photos showing each point I can think might be for the connection - there's nothing in the apartment that looks like any of the four connection types in the manual so any help would be appreciated! Claire
Hello, since more or less a week the speed of my internet connection is just terrible. I can barely view normal pages. I tried to restart the router several times already, but nothing changes. Apparently, the data flows in an intermittent way. I wonder if there is a problem going on or if this is going to be the level of service from now on, because it's been more than a few days already.
Hi everyone. I came home after 8pm and I don't have internet connection through my router. I can connect to the router but it does not provide internet and the customer service is off after 8pm so I hope somebody can help me out. Thank you in advance
Is er een storing in Rotterdam? Ik heb geen internet en tv. Het DSL lampje op de modem blijft uit.
Beste tele 2, Sinds vandaag is mijn internet geactiveerd maar kan de modem geen internet vinden. Ik weet dat ik hem helemaal juist aangesloten heb en dus zal het probleem liggen aan de DSL aansluiting. Wat kan ik het beste doen? Ik weet zelf niet wat ik kan doen aan de telefoon stekker aan de muur als het daar aan zou liggen Met vriendelijke groet, Leo
Me internet thuis doet het niet er brand een rood lampje bij internet net al me modum gereset. Maar nog steeds geen internet
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.