De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het mobiele netwerk van Tele2
Recent actief
Ben zojuist overgestapt van KPN 5G naar Tele2 5G. Net voor de overstap had ik op mijn iPhone bij KPN 171 mbps up en 71 mbps down, binnen gemeten. Bij Tele2 werd dat 20 mbps up en 2 mbps down, soms zelfs maar 7 en 0,8. Slechter nog dan 2G dus. Buiten werd het wat beter, 71 mbps up en 24 mbps down. Terwijl de dekkingskaart aangeeft dat 5g buiten uitstekend is en binnen goed.Dus simkaart ook maar in een andere iPhone geprobeerd, met hetzelfde resultaat. De helpdesk concludeerde dat ik “een iets lagere snelheid had”. Tja, nog 12% up en 3% down als absolute maximum vind ik ook wel “iets lager”. Ook buiten is 42% en 34% van de KPN snelheid nou niet om over naar huis te schrijven.Dit is absoluut niet wat ik verwachtte van “het snelste netwerk”. Jammer, nou moet ik het jaar maar uitzitten. En dat alles voor een maandelijks voordeeltje van 9,5 Euro ten opzichte van KPN.
Goedemiddag allemaal, in Engels: phone: Samsung Galaxy s20+os: Android 13 Could anyone from tele2.nl ServiceDesk Team or the Community could please help to tackle this SIM card issue? Currently I live abroad (EU) and when I checked from yesterday I simply can’t use my tele2 number (it keeps throwing me a "Not registered on network". My account says all green, it’s not blocked anyhow.What I did so far (with no success):--restarted the device--changed a simcard slot--checked the health using a Samsung health checklist - all goed-- manually changed the network carrier - any of 3 given works on my end Could you please either unlock it or help me to make it up&running again? mvg, Peter.
ik heb een IPcamera in het atelier, die kan ik via mijn mobiel zien en besturen ongeacht waar ik ben (dus via 4G, private Wifi of eventueel zelfs publieke wifi ), werkt prima. Sinds kort kan ik echter alleen nog de camera zien als ik met mijn mobiel via Wifi verbonden ben, via 4G krijg ik geen verbinding meer. Er is geen wijziging geweest in instellingen van mobieltjes, camera, router thuis, router atelier of zo, (mobiele data staat ook nog gewoon aan op mijn mobiel). Omdat verbinden via Wifi nog wel gewoon prima werkt, lijkt het iets met Tele2 4G netwerk te zijn. Heeft iemand een tip of idee? Simon
Good day!I just switched to tele2 last feb but unfortunately due to my studies I have to move for 5 month in UK starting last feb. I cant use my simcard here in UK. My Huidigsimnummer is [removed by moderator]. Hope you can help. Thank you!
Wanneer ik iemand wil bellen krijg ik te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Ligt het probleem dan bij diegene of bij mij?
Goeiedag tele2, Hierbij wil ik namens mees van mourik een klacht indienen wegens het razendsnel afdalen van mijn mobiele data terwijl mijn telefoon uit stond. Het ging als volgt, ik zat in een restaurant te eten wanneer ik ineens tijdens mijn toetje een melding binnen kreeg dat mijn verbruik op 80% was. Dit vond ik al raar aangezien de maand toen nog niet eens voor de helft voorbij was. 6 minuten nadat ik die melding kreeg stond er ineens een bericht met dat mijn bundel 100% op was. Ik schrok hiervan want ik kan helemaal niet zo veel mb opmaken in die tijd als ik mijn telefoon optimaal gebruik. Ik heb toen gekeken in de app en daar stond dat ik 9000mb heb verbruikt op die dag terwijl mijn gemiddelde rond de 400 per dag is. Ik heb alles nagekeken in mijn telefoon en zie dat er niks raars gebeurd is of gedownload heeft. Het aller raarste vind ik nog dat ik die berichten 6 minuten na elkaar binnen heb gekregen wat betekent dat ik meer dan 3000mb binnen die 6 minuten heb moeten opmaken wat
HelloMy simcard (calls and internet) is not working in Italy.I use Tele2 for 4 months already, so blocking for first period is not applicaple in my case.Can you remove blockage from my account, because it's quite inconvenient
Beste lezers,Binnenkort ga ik voor een stedentrip naar Polen. Ik heb een abonnement met 10 gig data. Hoe is de kwaliteit van mobiel internet in Polen? Is dat ook 4g of slechter? Of kun je beter lokaal een simkaart kopen met tijdelijke databundel? Ik lees graag! Gr.Remco
Hi, I cannot use my internet in Belgium, my roaming is active on the setting on my phone but still doesn’t work.
Zijn er meer mensen hier waar op een S21+ roaming tussen palen bij Tele2/T-Mobile niet lekker lijkt te werken? Ik heb soms minuten geen netwerk waar soms alleen de vliegtuigmodus werkt als remedie. Niet alleen op dezelfde plek maar ook onderweg met Android Auto waarbij YouTube Music er mee op houdt en er geen route meer te plannen is, hier ook alleen dezelfde remedie. Ik vermoed dat het te maken heeft met het wisselen van paal en dat daar iets mis gaat. Laatste update geïnstalleerd. Toestel herstart etc. Ik heb een vriend die hetzelfde heeft op een S22+ dus het lijkt niet alleen bij mij te gebeuren.
Hi, Ik heb een galaxy s21 ultra en ik woon in Centrum Leiden. Ik heb een 5G abbonement maar hij wilt niet verbinden met 5G. Alleen als ik het toestel opnieuw opstart verbind die met 5G voor 3 seconden en daarna gaat hij terug naar 4g+. Wat doe ik verkeerd? Mvg, EJ
I have my contract for a half year already, but can't use any service outside the Netherlands. Tried rebooting network settings, roaming settings, didn't work. Called to support and they told me that it should work, on their side it looks like I should have service in EU. My friend and I has the same issue. Both android and iOS.
Hallo allemaal,Ik ben nieuw op het forum en sinds 29 november 2022 klant bij Tele2. Ik ben overgestapt van een andere provider met nummerbehoud.Ik lees al een tijdje mee op het forum en ik lees verschillende topics over dataroaming (in de EU) die de eerste 2 maanden van je abonnement geblokkeerd is. Op jullie website staat dat internetten in het buitenland gewoon mogelijk moet zijn.Wat is nu de juiste informatie? Zit er inderdaad een blokkade op? En kan deze blokkade eraf? Ik ga binnenkort naar België en moet dan bereikbaar zijn en kunnen internetten. Als dit niet kan dan hoor ik dit graag want dan moet ik iets anders gaan regelen.Mijn telefoon staat overigens juist ingesteld, dus dataroaming aan, APN ingesteld op internet.tele2.nl en geen blokkade op dataroaming in mijn Tele 2. Ik heb het nog niet kunnen uittesten aangezien ik nog niet in het buitenland ben geweest sinds mijn overstap.Ik hoor het graag.groet, Danny
Hi!I used Tele2 sim card in the Netherlands and it worked perfectly. Now I am in Italy and I expected the sim to work here as well. But I am not able to make calls neother use Internet.I have already paid to Tele2 for 2 months in a row, so there must be no blockers. How can I fix this? Thanks
Code *61*telefoonnummer # Of **61*telefoonnummer# Melding oproep doorschakelen Oproepen doorschakelen bij geen antwoord voor Alle basisservices Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. Via menu instellingen oproepen en dan meer instellingen dan Oproepen doorschakelen vervolgens spraakoproep:Kan gegevens niet lezen Netwerk- of SIM-kaartfout. Volgens de klantenservice ligt dit aan het toestel. Nu heb ik een nieuwe simkaart besteld maar krijg bij het doorschakelen nog steeds dezelfde foutmelding. Ook als ik het plaats in een andere toestel. Tele 2 zegt dat dit een fout is bij Android. Nu heb ik vervolgens simkaart van T-Mobile in hetzelfde toestel gedaan en het doorschakelen werkt dan wel! Bij kpn Telecom heb je dezelfde probleem. Echter dan kun je via spraakgestuurd oproep het wijzigen. Bij Vodafone heb je ook dit probleem en hun zeggen dat de fout ligt bij het netwerk en kun je doorschakelen wijzigen via de klantenservice. Bij Tele 2 app kun je alleen doorschakelen via *21. Echt
Beste Tele2, Ik heb sinds vanochtend geen bereik meer op mijn telefoon. Ik heb al proberen te zoeken naar een oplossing/storing, maar kan niks vinden. Ook werkt m'n wifi ineens helemaal niet meer op mijn telefoon. Ik zoek naar netwerk en als ik dan netwerk gevonden heb klapt ie er gelijk uit(of hoe zeg je dat). Ik kan nu dus helemaal niks meer en dat is best lastig.😛Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of er iets aan de hand is in de regio en of waarom ik nu geen bereik/internet heb. Ik woon in Luyksgestel en gebruik een Sony Xperia 1.Super bedankt voor het beantwoorden!Met vriendelijke groetjes, Carmen
We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten niet kan bellen met hun mobiele telefoon. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte. UPDATE: we ontvangen het signaal dat aan-/uitzetten van de vliegtuigmodus helpt het probleem te verhelpen. 13:15 Het probleem is opgelost! Als het goed is kan iedereen weer mobiel bellen.
Sinds twee dagen kan ik niet SMS sturen. Ik krijg error 38. Weet iemand wat dat is? En hoe op te lossen.
Goede avondZojuist terug uit Duitsland en had vandaag geen netwerk.Gaat om een Iphone 12 mini welke ik afgelopen weekend heb geupdate naar iOS 16.1.1 (voorheen nooit problemen gehad dus dacht dat het daaraan kon liggen). Zijn er misschien problemen bij jullie bekend met iOS16 en roaming.Roaming op het toestel stond aan , en heb de telefoon ook meermaals volledig uitgezet en opgestart Alvast bedankt
I am just taking a vacations in Germany but ever since I crossed the border my Dutch SIM card has not been able to use any roaming at all. My subscription is from August. I have read that sometimes there is a roaming block for some reason, I wonder if somebody could help be lifting that block please. I am unable to regístrate at the app since they use verification per SMS and since I don’t got any signal I am unable yo receive it.
Ik heb al bijna 3 dagen dagen bereik in België!!!!! Geen internet, bellen, sms’en en kan zelfs niet gebeld worden?! Heel vervelend, moet gewoon bereikbaar zijn voor werk en familie natuurlijk en heb gewoon internet nodig voor navigatie. Aan die chat heb je ook niks want word maar niet door verbonden. Laat ik familie bellen naar Tele2 komen die er ook niet uit. Ik heb letterlijk alles geprobeerd wat er te proberen valt. En alle facturen zijn gewoon betaald?!???
Goedemorgen, afgelopen week was ik in New York, Amerika. Hiervoor heb ik speciaal een verre landen bundel aangeschaft. Omdat ik deze trip echt internet nodig had.Eenmaal aangekomen in NYC werkte het internet echt niet. Ik heb geen enkele keer 3G of 4G gehad, enkel een E. waardoor ik dus bijna geen data kon gebruiken en heel lang moest wachten. Ook tijdens mijn verdere trip in de USA bleef het op een E staan en kon ik de bundel dus niet gebruiken.Ik heb op dit forum gekeken om te kijken of mijn instellingen goed stond en dat was wel het geval. Waarom bieden jullie internet aan in Amerika als het daar toch niet werkt? ik heb 20 euro betaald voor niets, en daar ben ik echt niet blij om.Ik hoop op een goede compensatie.
Sinds vandaag heeft mijn simkaart geen service meer. Ook een andere simkaart geeft hetzelfde probleem. Telefoon geeft wel aan dat er een simkaart inzit, telefoonboek is ook bereikbaar...er zit geen blokkade op de simkaart, er is ook geen storing bij Tele2. Wie helpt mij...
I recently signed up for a Tele2 Sim-Only subscription in September and it was stated that I would be able to roam within the EU. In my recent trips to Copenhagen (Denmark) and Manchester (UK), I was not able to obtain any connection to the networks there and it was shown that I had no service whatsoever. I have already tried turning on data roaming and I also checked the APN to be internet.tele2.nlHow can I resolve this issue? I have another friend that uses the same Sim Only plan and he is able to get access to the networks so I am quite confused about this and would appreciate any help I can get.
Hoi,Ik heb sinds de afgelopen 2 maanden slecht tot matig bereik bij mijn huis. En met de week wordt het alleen maar slechter. Bijvoorbeeld een serie op Netflix kijken zonder dat die moet laden is al teveel gevraagd ):Door het slechte tot geen bereik kan ik ook niet bellen vanuit mijn huis. Op andere plekken in Nederland heb ik wel bereik.Als ik geen tot slecht bereik heb, dan zijn alle streepjes weg. En staat er een H of een E icoontje, wat denk ik geen goed teken is.Volgens de kaart van jullie is er geen storing en zijn er geen werkzaamheden in mijn regio.Overige info die wellicht handig is om te vermelden:Woonachtig in het buitengebied tussen Lunteren en Ede. Mijn mobiel is een Samsung A52s 5g. Sim kaart in een ander mobiel stoppen heeft niet geholpen.Zou iemand een oplossing voor mij hebben?Ik hoor het graag!Groetjes Mark
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.