Lage mbps

  • 4 May 2023
  • 3 reacties
  • 146 x bekeken

Ben zojuist overgestapt van KPN 5G naar Tele2 5G. Net voor de overstap had ik op mijn iPhone bij KPN 171 mbps up en 71 mbps down, binnen gemeten. Bij Tele2 werd dat 20 mbps up en 2 mbps down, soms zelfs maar 7 en 0,8. Slechter nog dan 2G dus. Buiten werd het wat beter, 71 mbps up en 24 mbps down. Terwijl de dekkingskaart aangeeft dat 5g buiten uitstekend is en binnen goed.

Dus simkaart ook maar in een andere iPhone geprobeerd, met hetzelfde resultaat. De helpdesk concludeerde dat ik “een iets lagere snelheid had”. Tja, nog 12% up en 3% down als absolute maximum vind ik ook wel “iets lager”. Ook buiten is 42% en 34% van de KPN snelheid nou niet om over naar huis te schrijven.

Dit is absoluut niet wat ik verwachtte van “het snelste netwerk”. Jammer, nou moet ik het jaar maar uitzitten. En dat alles voor een maandelijks voordeeltje van 9,5 Euro ten opzichte van KPN.

carbear 11 maanden geleden

Jammer dat de verbinding niet zo goed is als je gewend bent.. ik heb binnen een snelheid van 240. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.  Je kunt ook even proberen om het zonder 5g te testen, misschien is 4g sneller binnenshuis? (5g uitzetten in netwerk instellingen)

Ben je nog binnen je opzeg termijn? (14 dagen na bestellen)

(Voor binnenshuis heb ik eigenlijk wifi, dat is minder snel maar dan heb ik geen daglimiet)

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Jammer dat de verbinding niet zo goed is als je gewend bent.. ik heb binnen een snelheid van 240. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.  Je kunt ook even proberen om het zonder 5g te testen, misschien is 4g sneller binnenshuis? (5g uitzetten in netwerk instellingen)

Ben je nog binnen je opzeg termijn? (14 dagen na bestellen)

(Voor binnenshuis heb ik eigenlijk wifi, dat is minder snel maar dan heb ik geen daglimiet)

Ik heb het geprobeerd met 4g, maar dat is hier even snel, of liever traag als 5g. En nee, de opzegtermijn was al verstreken voordat vandaag de daadwerkelijke overstap kwam. Opzegtermijn is nu dus 365 dagen 🙄. Ik tel al af. En dan gauw terug naar KPN als dit zo blijft. Daar heb ik nooit een probleem mee gehad, maar ik heb me nu laten verleiden door een lager maandbedrag. Dom!

Reputatie 1

Bij een voorgenomen overstap naar een andere provider is altijd aan te raden om https://antennekaart.nl/kaarten

te raadplegen. Kun je zien van welke provider de dichtsbijzijnde mast is.

Reageer