beantwoord

Dataroaming geblokkeerd voor buitenland?

  • 21 December 2022
  • 3 reacties
  • 184 x bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en sinds 29 november 2022 klant bij Tele2. Ik ben overgestapt van een andere provider met nummerbehoud.

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ik lees verschillende topics over dataroaming (in de EU) die de eerste 2 maanden van je abonnement geblokkeerd is. Op jullie website staat dat internetten in het buitenland gewoon mogelijk moet zijn.

Wat is nu de juiste informatie? Zit er inderdaad een blokkade op? En kan deze blokkade eraf? Ik ga binnenkort naar België en moet dan bereikbaar zijn en kunnen internetten. Als dit niet kan dan hoor ik dit graag want dan moet ik iets anders gaan regelen.

Mijn telefoon staat overigens juist ingesteld, dus dataroaming aan, APN ingesteld op internet.tele2.nl en geen blokkade op dataroaming in mijn Tele 2. Ik heb het nog niet kunnen uittesten aangezien ik nog niet in het buitenland ben geweest sinds mijn overstap.

Ik hoor het graag.

groet, Danny

 

icon

Beste antwoord door ItsNaud 22 December 2022, 09:43

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 5

Goedemorgen Danny,

Een dataroaming blokkade is er alleen als je na de credit check alleen een Sim Only mocht aanschaffen of een bestelling hebt gedaan met een identiteitsbewijs uit een niet-EU land. Kortom, dataroaming zou het in alle andere gevallen gewoon moeten doen, mits je telefoon juist is ingesteld.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Danny, wat @ItsNaud klopt volledig! Ik heb direct voor je gekeken en er staat op jouw account geen blokkade voor roaming. Je kunt straks in België zorgeloos internetten via een van deze netwerken: Orange, Proximus of Telenet Base. Mocht er toch iets niet helemaal goed gaan, laat het ons dan weten. We staan voor je klaar!

Groetjes,

Marciano

Dank voor jullie reacties!!

Reageer