De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over wifi
Recent actief
Hoi, ik heb geen wifi/internet. Ik heb van alles al geprobeerd zoals de modem te resetten. Als ik inlog op mijn tele2 staat er ‘omdat je geen klant meer bent kan je niet inloggen’. Gek want ik betaal gewoon de facturen. Kan iemand mij laten weten of er een storing is????
Hoi, Ons internet werkt niet. De wifi-verbinding met apparaten is mogelijk, maar deze hebben als het ware geen wifi-snelheid. Op de modem branden de DSL lampjes niet, en is de powerknop rood. Al meerdere keren gereset, ook de factory reset. “Wireless” en “Tv” branden. Maar werken niet
Ik heb een wifi-verbinding, maar de laatste tijd merk ik dat de internetsnelheid soms daalt. Ik heb de internetverbinding gecontroleerd, die is in orde. Dan begrijp ik niet wat er aan de hand kan zijn? Kan iemand mij alstublieft helpen om het probleem op te lossen? Elke vorm van hulp zou zeer op prijs worden gesteld.
Sinds enige tijd valt het WiFi signaal zomaar weg en dit is op 2 totaal verschillende adressen het geval.Zo gaat je databundel van je mobiel wel erg snel..... Als je dan contact opneemt met de klantenservice, krijg je uiteindelijk als antwoord dat je maar moet overstappen naar t-mobile. (Tele2 is overgenomen door t-mobile)Misschien is het tijd voor andere modems op onze adressen?
Gisterennacht begon de storing in Nijmegen, geen tv,internet,WiFi.Bellen,wachten,wachten en toen werd er mij verteld dat de storing gisteren verholpen zou zijn,niet dus,ik kan nog steeds niets.Is de storing nog steeds niet verholpen en waarom is Tele2 in dit soort situaties niet bereikbaar?
Sinds twee weken heb ik een hele slechte verbinding, voornamelijk via wifi, die met regelmaat ook wel eens volledig wegvalt.vandaag is in een uur tijd wifi volledig weggevallen en via een kabel is de verbinding erg slecht.ik heb mn router al een keer volledig gereset, al enkele keren van het stroom gehaald en opnieuw opgestart en ook al verschillende wifi kanalen geprobeerd maar de snelheid en verbinding blijft slecht.het WPS lampje op mn router knippert soms ook rood terwijl dat voorheen niet zo was. Wat kan ik nu nog doen om de verbinding te verbeteren en de snelheid te krijgen zoals het voorheen was??
Hi Folks,Heb een raar probleem waarvan ik in het forum vergelijkbare issues vind, maar geen oplossing welke bij mijn situatie eea oplost.Daar wij in huis al enkele maanden een instabiel internet situatie hebben, besloot ik afgelopen week om het Tele2 comtrend 2 modem volledig te resetten naar de Tele2 aflever instellingen.Nadat het modem opnieuw opgestart was heb ik via een bekabelde verbinding 192.168.1.1 ingegeven en een standaard scherm te zien gekregen waarop ik alleen het SSID en wachtwoord kon aanpassen wat ik uiteindelijk alleen voor het wachtwoord gedaan heb.Hoewel het in eerste instantie leek alsof het netwerk en bijbehorend internet verbinding goed werkten, viel al snel de internet verbinding weg voor iedereen. Dus op de laptops en telefoons.Hierbij betreft het een Windows omgeving, Linux, IOS en Android. Hij lijkt dus niet bv een Windows issue te zijn.Reboten van het modem levert geen verbetering op. Alle devices zien de betreffende SSID en kunnen uiteindelijk wel verbinding
Beste, Het lijkt op een DNS probleem. Meerdere malen per week van internet via wifi uit voor een half uur. Het modem van Tele2 Was drie keer niks dus ASUS ertussen gezet jaren geleden. Werkt uitstekend Signaal sterkte uitstekend. Via LAN uitstekend verbinding met internet, Het ligt niet aan het wifi, ik denk dat DNS server aan de Tele2 kant niet lekker loopt.
Sinds een tijdje valt het internet steeds vaker weg. Dit gebeurd zowel bij wifi als op de computer met netwerkkabel. Er blijft wel verbinding met het modem, maar die ontvangt dan geen internet signaal.In de modem status staat er dan bij DSL “disconnected” en “no carrier”. Modem resetten heeft geen zin, het blijft gebeuren.Het is nog een vrij nieuwe modem (H369A).Iemand een idee wat te doen?
Hoi! Sinds gisteren doet de WiFi het niet meer (dus nu zo'n 24 uur ondertussen). Het verbindt niet automatisch. Als ik de WiFi aanklik verbindt het wel. Er staan dan ook 3 streepjes en de signaalsterkte is 'uitstekend'. Maar er staat ook 'geen dataverbinding'. Dit is het geval bij 2.4g en 5g.Het is een ZTE modum. Ik gebruik alleen de WiFi en heb geen vaste kabel om te kijken of internet op die manier wel werkt. Ik heb het volgende geprobeerd:1. Meerdere merken en soorten apparaten geprobeerd (Apple, Samsung, laptops, telefoons) 2. Aan uit knop gebruiken (aantal minuten uitgezet).3. Stekker eruit (tot aan half uur uit laten staan). 4. Router gereset. 5. Elk wlan kanaal uitgeprobeerd. Ik weet niet zo goed wat ik nog kan proberen, heeft iemand een suggestie?
Sinds een paar maanden heb ik hele trage downloadsnelheden met 4Mbps als piek. Met name voor mijn hobby moet ik soms bestanden downloaden wat kan oplopen tot 200gb en dat is niet te doen met 4Mbps. Vandaag een medewerker van de klantenservice gesproken en die vertelde mij dat een speedtest uitkwam op 40Mbps van de downloadsnelheid en dat geeft hij ook zelf aan bij mij als ik meerdere speedtests uitvoer. Ook zelf al de router gereset etc etc.. Iemand enig idee waaraan het kan liggen? Vind het maar apart dat hij 40Mbps aangeeft maar dat ik maximaal maar de 4Mbps aantik op z'n piek
Beste community, Na vandaag een kleine 45 minuten met de technische support desk van tele2 te bellen doe ik toch hier maar een poging. We (support en ik) komen er nog niet uit. Deze vraag is wel hoog technisch dus ben heel benieuwd naar jullie ideeën/antwoorden. Klein beetje historieIk heb zelf een aantal lampen gemaakt m.b.v. de ESP8266. Zo’n 5 stuks in totaal. Deze lampen doen het al een jaar of 4 gewoon goed. Nooit iets mee mis. Ze zijn zo gemaakt dat als ze geen wifi vinden (geen access point wat eerder was ingesteld) bij het opstarten dat ze in een config mode gaan om te configureren, ze zijn dan een eigen access point. Als ze wel wifi vinden (een geconfigureerd access point in de lamp) blijven ze knipperen tot ze verbinding hebben. VandaagAfgelopen 2 weken was ik weg.Vandaag kom ik terug en willen mijn lampen niet meer aan.Op zich al raar, had wel gewoon wifi op mijn telefoon en andere apparaten. De lampen waren uit en hadden allemaal een accesspoint opgezet. Dit is de eerste c
Wel WiFi, geen internet:ZTE Tele2 ZXHN H369A.Lampje power =okLampje Wi-Fi =okLampje internet =offStekker uit 1min. stekker in =no goodReboot =no goodReset to factory =no goodFoutcode =Reason No respons - No carrier
Kan mijn topic van gisteren niet meer vinden, dus hier even opnieuw. Ik heb sinds anderhalf jaar een nieuwe router, althans.. niet nieuw, want zo zag ‘ie er niet uit, maar waarschijnlijk ‘refurbished’. Er is niets gebeurd met de router en hij staat standaard op dezelfde plek. Toch geeft m’n telefoon aan dat de router slechts zwak beveiligd is en de WiFi valt de laatste tijd weer heel veel weg. Filmpje kijken in bed (woon in klein appartement, dus WiFi zou het prima moeten doen in de slaapkamer) is bijna geen doen; loopt steeds vast. Echt heel vervelend. Kan het tijd zijn voor een nieuwe (echt nieuwe) router?
Het laatste half jaar erger ik me behoorlijk aan de wifi kwaliteit hier.Heb zonet even gegoogled en het blijkt dat mijn modem nogal een fossiel is met maar 1 kanaal.Af en toe stel ik mijn werktelefoon (iphone) maar als wifi-hotspot in, zodat ik in ieder geval met een fatsoenlijke snelheid kan internetten.Graag ontvang ik daarom een goed werkende, nieuwe modem.
Hallo,Sinds kort is de wifi verbinding op de 3e verdieping erg slecht en valt constant weg.Ik heb de router meerdere keren herstart en reeds verschillende kanalen geprobeerd.Is dit wellicht een probleem met de router?
Dit probleem al eerder gehad, tot uiteindelijk de hele router ermee kapte: WiFi valt vaak weg, zowel op laptop als mobiele telefoons. Echt heel vervelend. Anderhalf jaar geleden een tweedehands (refurbished) router ontvangen als vervanger van de router die het destijds niet meer deed. Maar deze functioneert dus ook niet goed. Er is niets geks gebeurd; router is niet verplaatst, ik zit niet te ver van de router af, etc. etc. Stekker eruit en erin ook al 20 keer geprobeerd. Frustraties, ik wil gewoon normaal werkende WiFi op mijn telefoon!
Graag zou ik door Tele2 willen laten onderzoeken waarom er op Heymanslaan (aangepast door moderator) Groningen al maanden zeer slecht wifi-bereik is. Alvast dank voor een snelle reactie! Michiel55
Hoi, Ik maak gebruik van Tele2 Internet en TV en gebruik hiervoor het prachtige modem TG789bvn. Echter heb ik bij dit kastje een aantal problemen ervaren. Een aantal concrete WiFi problemen:whatsapp video call werkt nooit over WiFi. verbinding valt weg bij connecten met het WiFi punt, verbinding hersteld bij schakelen naar 4G. Na een aantal aantal minuten PS4 gamen verbreekt verbinding met de gaming server. Over kabel gaat dit wel goed.Ook wat minder concrete zaken zoals matige WiFi dekking in mijn 50m2 appartement, haperende verbinding via WiFi tijdens zoomcalls (over de ethernet prima). Hiervoor heb ik wel eens contact opgenomen met de klantenservice van Tele2, de technische dienst heeft een lijnmeting gedaan (alles OK), een nieuwe (zelfde type) van het modem mogen ontvangen (probleem niet opgelost). Herkent iemand deze problemen en zijn hier oplossingen voor? Bij het laastste gesprek gaf de Tele2 medewerker aan dat het mij natuurlijk vrij staat zelf een WiFi router aan te schaffen e
Goedemiddag,Graag wil ik even mijn verhaal kwijt. Misschien dat iemand zich hierin herkent of op deze manier hoop ik mensen te waarschuwen en alert te zijn. Ik heb dit meegemaakt met Marktplaats. Ik ben de verkoper en verkocht iets op Marktplaats. Ene (deed zich voor als) Lynn Burgers en stuurde of ik haar een appje wilde sturen om zo makkelijker te communiceren. Ik deed dit en stuurde een appje. Ook haar profielfoto was samen met man en twee kinderen.(om het nog geloofwaardiger te maken) Toen stuurde ze mij dat ze vaker is opgelicht en stuurde een link of ik dit wilde invullen en daarna zou ze het bedrag overmaken. (Een link via Marktplaats/indentificeren) Heel naïef... Maar ik heb dit gedaan. De link geopend en ik moest ter controle mijn wifi invullen, en mijn pasnummer van mijn bankpas. (Achteraf gezien kan je jezelf wel een bord voor je kop slaan) Hoe kun je zo dom zijn? Te goed van vertrouwen op dat moment. Na het invullen van de gegevens kreeg ik een melding via Marktplaats dat d
hallo! zowel mijn laptop als mijn telefoon kunnen wel verbinding maken met het netwerk, maar krijgen beide de melding dat er geen internetverbinding is. De modem resetten en aan/uit zetten werkt niet. Help!
Hoi! Kan iemand mij een (type) wifi extender aanraden? Ik heb een ZTE Tele2 ZXHN H369A router.De wifi werkt goed maar reikt niet tot alle kamers in ons huis. Dank alvast! Groet, Zoë
Wij hebben intelligente verwarmingsknoppen geïnstalleerd welke gebruik maken van de wifi, nu valt steeds de verbinding weg op de knoppen welke wat verder weg zijn. Nu hebben wij een oude zwarte modem zonder antennes of iets, dus vraag mij of of deze nog wel up to date is of hoe kan ik anders het bereik iets verder krijgen ( zo`n 6 meter )
Beste Tele2,Ik ondervind de laatste 2 uur problemen met mij WiFi. (De hele ochtend zonder problemen kunnen werken)Ik heb volledige verbinding, maar ik kan geen website openen, zowel niet op mijn laptop als op mijn mobiel. Dit betekent nu dus ook dat ik niet kan inloggen bij mijn werk!!!!!Ik heb inmiddels al 2x de stekker eruitgetrokken, maar dat heeft niets geholpen.Een poging om het wifikanaal te veranderen lukte uiteindelijk ook nog wel, maar ook dat heeft niets opgeleverd.Wat kan het probleem zijn en belangrijker hoe los ik dit op zodat ik weer kan werken?Dit is erg frustrerend! Mvg,Patrick Janssen
Goedenavond, In navolging van: stel ik deze vraag, omdat er voor mij geen duidelijk oplossing helaas staat. Wie kan helpen? Iphone 6S, sinds enkele dagen laatste update IOS14 uitgevoerd. Daarna geen wifi meer mogelijk op mijn thuisnetwerk van Tele2. Alle logische stappen al doorlopen die ik kan vinden op internet. De telefoon kan wél met andere (niet tele2) netwerken verbinding maken. Andersom is het zo dat alle andere apparaten bij mij thuis het gewoon zijn blijven doen.De telefonische klantenservice heeft mij proberen te helpen door de modem te resetten en te kijken of mac-beveiliging aanstaat. Maar ook zij krijgen het niet voor elkaar… De melding die ik op mijn telefoon krijg is soms alleen: “Geen verbinding met netwerk Tele2-FE mogelijk” en soms iets uitgebreider namelijk “Geen verbinding mogelijk met netwerk ‘Tele2 xx’. Als je netwerkbeveiliging wordt beheerd via een wifi-adres (ook wel MAC-adres genoemd), moet je mogelijk je prive wifi-adres uitschakelen of je netwerkinstellinge
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.