Skip to main content
beantwoord

wifi doet het niet

  • 13 april 2021
  • 6 reacties
  • 468 x bekeken

hallo!

 

zowel mijn laptop als mijn telefoon kunnen wel verbinding maken met het netwerk, maar krijgen beide de melding dat er geen internetverbinding is. 
De modem resetten en aan/uit zetten werkt niet. Help!

Beste antwoord door annejantje

Bedankt voor de reacties! Er komt een monteur langs

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

WhTurner
Goldmember
  • Superuser
  • 5501 reacties
  • 13 april 2021

Welke lampjes branden er op het modem? Ze horen groen te branden of te knipperen.


Forum|alt.badge.img+2
  • Oud Moderator
  • 870 reacties
  • 15 april 2021

Welkom op de Community! Laten we snel kijken naar een oplossing voor jouw internetverbinding.

Goed dat je al een aantal stappen zelf hebt geprobeerd om het op te lossen! Je moet natuurlijk zo snel mogelijk weer online zijn, dus ik ga je hiermee helpen. Als eerste wil ik je vragen om je modem uit te zetten en de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht 30 seconden, je modem zal weer opnieuw verbinding maken. Helpt dat niet? Op onze Community staan enkele hulpmiddelen om jouw vaste internet weer werkend te krigjen. Kijk hier voor de uitleg: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/info-what-to-do-mijn-vaste-internet-doet-het-niet-80725

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!  

Laat je ons weten of het heeft geholpen? De Community staat voor je klaar!


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
  • 15 april 2021

Dankjewel voor de reacties

WhTurner schreef:

Welke lampjes branden er op het modem? Ze horen groen te branden of te knipperen.

ik heb een  comtrend modem, de lampjes “power” en “WLAN” branden groen en “DSL” knippert groen.

Cas van Tele2 schreef:

Welkom op de Community! Laten we snel kijken naar een oplossing voor jouw internetverbinding.

Goed dat je al een aantal stappen zelf hebt geprobeerd om het op te lossen! Je moet natuurlijk zo snel mogelijk weer online zijn, dus ik ga je hiermee helpen. Als eerste wil ik je vragen om je modem uit te zetten en de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht 30 seconden, je modem zal weer opnieuw verbinding maken. Helpt dat niet? Op onze Community staan enkele hulpmiddelen om jouw vaste internet weer werkend te krigjen. Kijk hier voor de uitleg: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/info-what-to-do-mijn-vaste-internet-doet-het-niet-80725

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!  

Laat je ons weten of het heeft geholpen? De Community staat voor je klaar!

 

 

De stekker er uit halen voor dertig seconden heeft niet geholpen, de andere tips ook niet.

Het ligt niet aan dikke muren, want ik zit momenteel naast mijn modem en hij doet het nog niet.

Alle kabels zitten goed voor zover ik kan zien.


WhTurner
Goldmember
  • Superuser
  • 5501 reacties
  • 15 april 2021

DSL hoort continue te branden en Internet knippert als er bytes over de lijn gaan. Als de modem goed is, zit het probleem in de verbinding naar buiten of verder naar de telefooncentrale.

 


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 15 april 2021

Om te testen of je modem wel internet verkeer kan genereren zou je even je laptop met een netwerkkabel kunnen verbinden in plaats van WiFi.


  • Auteur
  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2021

Bedankt voor de reacties! Er komt een monteur langs