Een wifi mesh systeem werkt toch net wat anders dan een modem, het is puur een suggestie, ik weet natuurlijk niet wat er verder aan de hand is met jouw verbinding. Ik begrijp uit je verhaal dat je eerder gebeld hebt en dat de klantenservice geen instabiliteit opgemeten heeft op jouw inkomende verbinding, dan wijzen bij mij alle pijlen naar de wifi verbinding.
Ik kan in ieder geval het modem niet voor je vervangen, want ik begrijp dat je daarop doelt. Dat zou je toch echt met de klantenservice moeten uitvechten..
En het is zeker niet waar dat Tele2 haar klanten aan het pushen is om naar T-Mobile te gaan. Sorry als je dat zo ervaart, ik weet uiteraard ook niet wat mijn ex-collega’s tegen je hebben gezegd.
Ook de laatste stelling ben ik het niet mee eens, wat uit ervaring een probleem is bij veel Tele2 klanten is dat hun omgeving (buren en omliggende netwerken) vooruit gaan en wel wifi versterkers/mesh netwerken of eigen routers gaan gebruiken, oftewel hun signaal krachtiger maken. Waardoor jouw verbinding meer verstoord wordt.
Veel klanten zeggen: ja bij mij is er niets veranderd; dat klopt, maar misschien bij de buren wel, zoals ik eerder ook aangaf is wifi afhankelijk van meerdere factoren.
Geen enkele andere provider kan met alleen een standaardmodem een perfect wifi signaal garanderen, bij andere providers bieden ze als “wifi service” ook een versterker/mesh systeem.