hallo!
zowel mijn laptop als mijn telefoon kunnen wel verbinding maken met het netwerk, maar krijgen beide de melding dat er geen internetverbinding is.
De modem resetten en aan/uit zetten werkt niet. Help!
hallo!
zowel mijn laptop als mijn telefoon kunnen wel verbinding maken met het netwerk, maar krijgen beide de melding dat er geen internetverbinding is.
De modem resetten en aan/uit zetten werkt niet. Help!
Welke lampjes branden er op het modem? Ze horen groen te branden of te knipperen.
Welkom op de Community! Laten we snel kijken naar een oplossing voor jouw internetverbinding.
Goed dat je al een aantal stappen zelf hebt geprobeerd om het op te lossen! Je moet natuurlijk zo snel mogelijk weer online zijn, dus ik ga je hiermee helpen. Als eerste wil ik je vragen om je modem uit te zetten en de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht 30 seconden, je modem zal weer opnieuw verbinding maken. Helpt dat niet? Op onze Community staan enkele hulpmiddelen om jouw vaste internet weer werkend te krigjen. Kijk hier voor de uitleg: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/info-what-to-do-mijn-vaste-internet-doet-het-niet-80725.
De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!
Laat je ons weten of het heeft geholpen? De Community staat voor je klaar!
Dankjewel voor de reacties
Welke lampjes branden er op het modem? Ze horen groen te branden of te knipperen.
ik heb een comtrend modem, de lampjes “power” en “WLAN” branden groen en “DSL” knippert groen.
Welkom op de Community! Laten we snel kijken naar een oplossing voor jouw internetverbinding.
Goed dat je al een aantal stappen zelf hebt geprobeerd om het op te lossen! Je moet natuurlijk zo snel mogelijk weer online zijn, dus ik ga je hiermee helpen. Als eerste wil ik je vragen om je modem uit te zetten en de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht 30 seconden, je modem zal weer opnieuw verbinding maken. Helpt dat niet? Op onze Community staan enkele hulpmiddelen om jouw vaste internet weer werkend te krigjen. Kijk hier voor de uitleg: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/info-what-to-do-mijn-vaste-internet-doet-het-niet-80725.
De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!
Laat je ons weten of het heeft geholpen? De Community staat voor je klaar!
De stekker er uit halen voor dertig seconden heeft niet geholpen, de andere tips ook niet.
Het ligt niet aan dikke muren, want ik zit momenteel naast mijn modem en hij doet het nog niet.
Alle kabels zitten goed voor zover ik kan zien.
DSL hoort continue te branden en Internet knippert als er bytes over de lijn gaan. Als de modem goed is, zit het probleem in de verbinding naar buiten of verder naar de telefooncentrale.
Om te testen of je modem wel internet verkeer kan genereren zou je even je laptop met een netwerkkabel kunnen verbinden in plaats van WiFi.
Bedankt voor de reacties! Er komt een monteur langs
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.