De Tele2 community stopt op dit domein
Vind hier alles over je vaste internetverbinding
Recent actief
sinds een paar dagen krijg ik niet meer de naam van mijn router in beeld wanneer ik de wifi aanzet en waarmee al mijn apparaten automatisch verbinding maakten, Nu staat er ipv routernaam mijn tele 2 in het scherm van overzicht routers in de buurt. Wanneer ik daarop klik krijg ik de mogelijkheid om id en wachtwoord in te voeren maar dat lukt niet.
goedemorgen gisteren zou 23/03 internet zijn en niets. er is geen groen DSL-pictogram of internet. wat te doen
Hi I have question, Next week I will change leave place (new adress) but i want stay with tele2 becouse i am satisfied. I check on website and tele2 is possible a new adress. So what i have to do now? Sorry but i dont know where i can open this question.
Internet connection is not working. Already reseted the modem multiple times. It’s been almost 1 hour now..
Hello people, I decided that ill stay with Tele2 and called customer service , they told me that I am currently paying the plan that provides 50megas but I am testing it and getting only 3. Some said that it was because of the traffic but is this slow expeceted? or how can I fix this because I really need it :) thanks in advance and have a good day!
Hallo sinds vanmorgen werkt mijn internet niet en brand adsl lamp rood. Kabels, harde reset, 10 minuten wachten alles gedaan en zelfde resultaat. Omgeving Eindhoven wie weet meer?
Tot vandaag kon ik geen verbinding maken met de VPN van mijn werk. Tot vandaag. Want ik heb de oplossing gevonden! Er zijn al veel topics over geopend, maar bij lang niet alle topics over dit onderwerp wordt er een oplossing gegeven. Of er ontbreekt een bevestiging dat het lukt. Ik leg uit wat ik heb gedaan: Check je huidige ip-adres. Op windows klik je op start, typ je cmd en typ je ipconfig in het opdrachtvenster. Zoek het IPv4 adres. Ga naar je modem instellingen. Bij mij kwam ik er door mijn browser te openen en naar 192.168.1.1 te gaan. Ik kon inloggen met gebruikersnaam user en wachtwoord user, denk dat dit standaard is. Check je mac-adres. Klik op Local Network > Lan en kijk welk mac-adres bij het zojuist gevonden ip-adres hoort. Maak een ‘DHCP Binding’ aan. Scroll nog iets naar beneden bij DHCP Binding, klik Create new item en voer daar het ipadres en macadres in wat je net gevonden hebt. Nu is je macadress van je computer altijd gekoppeld aan dit ipadres. Stel een Demilitar
Beste Tele2, goedemiddag. Na de Tele2 bevestigingsmail (oplevering Tele2 dienst / 5 feb 2020) heb ik mijn dsl kabel met r11 plug van de modem van de vorige provider afgelopen week aangesloten op de Tele2 modem. Internet / modem van vorige provider werkte uitstekend. Ook geen aanpassingen in telefoonaansluiting o.i.d. Na opstarten Tele2 modem brand dsl lampje aan voorkant heel even (<1sec), maar gaat daarna uit en gaat niet meer branden. Na een minuut of 3 gaat en blijft (rode) powerlamp knipperen. Resetten / opnieuw opstarten (volgens meegeleverde omschrijving) heeft geen effect. Kunnen jullie helpen om internet op te starten? Ik hoor graag als aanvullende info nodig is. Dank / mvg Piet
Goedemorgen, Ik heb zeker anderhalf uur gebeld met de klantenservice en momenteel word ik er helemaal gek van. Sinds vrijdag 21 februari had ik twee dagen geen internet toen kwam het weer een dagje terug en sinds die zaterdag helemaal niet meer. Het DSL lampje op de modem knipperde. Ik had een modem geleend van een vriend van mij en die deed het (DSL lampje bleef branden) Het heeft ongeveer twee dagen gewerkt tot vandaag en ligt het internet ook met die modem eruit. Wat is er aan de hand? Ik wil gewoon normaal werkend internet thuis. Telefonisch worden er geen oplossingen geboden er wordt enkel aangegeven dat de ticket door is gezet naar d technische dienst en dan hoor ik een paar dagen niets meer.
Hallo mensen, ik heb een vraag. Ik heb momenteel een mobiel abonnement bij Tele2, prima tevreden mee. Maar ik woon in een zelfstandige woonruimte met eigen voordeur en huisnummer. Alleen het is een oude opgesplitste woning, en hierbij is er internet van kpn wat is gedeeld nu met 3 andere bewoners. En met 30mbits is dit veel te traag wanneer ik Netflix of voetbal wil streamen. Mijn vraag is ook of ik via Tele2 mijn eigen internet kan hebben? Ik heb wel wat gelezen over een isra punt met twee ader paren? Dat zie ik hier niet staan. Wie kan mij helpen? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=✓&address=9714cb+14+a&commit=Zoek
Goede middag, mijn zonnet wachtwoord werkt niet meer, kunnen jullie mij Helpen?
Hallo. Ik heb net mijn maand rekening via de mail gekregen en daar staat 2x internet basis op en daar heb ik niet om gevraagd! Kreeg wel (alweer) een nieuwe modum. Hoe zit dit? Mvg Vincent Hams
Dear Tele2 - Support Team, I am reaching out to you because the Internet access at our place is hardly working at the moment. As we took over the contract from the previous tenants, it seems that our router is already six years old and might be the source of the problem. The router is an Davolink DV-2020. In general, the Internet speed, if it is working properly, is sufficient, but currently it takes several seconds and sometimes minutes to open simple webpages which makes the Internet almost useless. Is there any chance to swap the router with a newer one? Thank you in advance and best regards!
Sinds enige tijd hebben wij het probleem dat de internet verbinding wegvalt.. Dit gebeurt met regelmaat enige keren achter elkaar en over het algemeen in de avond / over het algemeen geen probleem overdag… Wij hebben een nieuw type (wit) modem --en voorheen geen problemen, maar de laatste tijd echter steeds meer frequent… post code gebied is *gegevens verwijderd door moderator*. Ik zou graag willen dat Tele2 hier naar kijkt daar dit nu ergelijk begint te worden… en het lijkt of er ‘s-avonds een capaciteits probleem aan het ontstaan is.
Wij ervaren de laatste weken erg onstabiel internet. Dit heb ik gemonitord. Het eene moment 12 mb/s het andere nog niet eens 1 mb/s. Dit is bekabeld. De Wi-Fi is nog slechter.... Ik heb alle kabels gecheckt en voldoen aan de eisen. Bijna dagelijks modem gereset. Het is hopeloos aan het worden. M.v.g. Ronald
Internet snelheid is niet goed. Ik heb meer dan één klacht. Helaas is er geen antwoord.
De vraag is al eerder gesteld, maar zo te zien 3 jaar geleden, misschien is er iets veranderd. Momenteel kan ik via een optische kabel verbonden met de tv-ontvanger en mijn receiver, radio luisteren. Alleen de ontvanger en mijn receiver hoeven aan. Via de afstandsbediening kan ik van zenders wisselen (even weten welke zender onder welk nummer zit, dan hoeft voor wisselen de tv ook niet meer aan). Kan dat ook bij tele2?, ik denk aan het pakket internet en tv tot 20mb.
We zijn al jaren klant van Tele 2 met nog steeds het aller eerste modem. En een aansluiting van 20 Mb/s en ja ik weet dat niet de volledige snelheid bereik zal worden. En nooit problemen mee gehad. Maar de laatste tijd is de internet snelheid wel erg laag het varieert tussen de 5 en 10 Mb/s. Terwijl hier niets is verander of verplaats van de kabels of het modem. Ligt dat probleem aan het modem of hoe komt dat? Ik weet wel bij de buren was dat probleem ook die hadden gebeld en daar hadden ze op afstand de snelheid tot weer naar 15 Mb/s kunnen zetten. Als dat bij ons ook zo is waarom wordt de Snelheid teug gesteld? Wordt dat gedaan dat gehoopt wordt dat de klanten ander pakketten moeten afsluiten?
Ik heb sinds 31-1-2020 mijn 3-1 abonnement bij Tele2 verlengd. Daarbij is de enige verandering dat Internet Basis (max. 60 Mbps) is veranderd naar Internet Extra (max. 100 Mbps). Ik meet sinds 31/1 nog altijd de oude snelheid. Wat gaat hier niet goed? Overigens: hoewel ik 2 separate e-mails heb waarin staat dat dit nieuwe abonnement op 31/1/2020 zou ingaan, stond eerst in de accountomgeving (“mijn tele2") dat dit abonnement per 11/02 zou ingaan. Dat bericht is evenwel verdwenen. Overigens: met mijn oude abonnement haalde ik steevast max. 30 Mbps (3.7 Mb/s), terwijl ik wel voor meer betaalde. Daar kwam ik ook vrij laat achter, maar dat terzijde.
Goedemorgen, Mijn internet light abonnement zou op 31 januari ingaan. Eind vorige week heb ik de modem gekregen, en op zaterdag 25 januari kreeg ik een mail dat mijn verbinding eerder opgeleverd wordt en ik mijn modem kan installeren. Heb vanaf zondagavond tot vanochtend 5 keer geprobeerd mijn modem te installeren (heb de instructies gevolgd en de kabels goed aangesloten), maar tot op heden gaat het DSL lampje niet aan. Alleen TV knippert, en af en toe WIFI. Moet ik alsnog tot 31 januari wachten? Of is er mogelijk wat anders aan de hand? Alvast bedankt voor de reactie!
onderwerp: verbinding valt weg. De internetverbinding via wifi valt regelmatig uit. Ik krijg meldingen als “DNS-server werkt niet”, kunnen geen verbinding maken met server”” . Inmiddels al een ander wifi-kanaal gekozen. Probleem is niet over. Wat kan ik nog doen?
Ik heb nu zo.n traag internet dat je er haast niets mee kan , is wel goed geweest zodat ik vermoed dat er sprake is van een storing maar waarom dan niet vermeld bij storingen ?
Hai. Sinds dinsdag mijn installatie pakket voor internet binnen. Aangesloten via type 2 aansluiting. Ik zou deze direct kunnen gebruiken. Helaas doet internet het niet. Alleen rood powerlampje en groen tv lampje knippert. Is mijn aansluiting al actief? Zo ja, wat kan er gedaan worden om mijn internet te laten werken? Gr, MB
Vraagje! Ik probeerde portforwarding via jullie handleiding. Toen ik inlogde op ons IP adres zag ik dat Internet_over_ADSL op ‘disconnected’ staat. Als ik deze probeer te connecten krijg ik de melding: “Connection could not be established. Concentrator not reachable.” Kunnen jullie mij helpen om dit opgelost te krijgen zodat ik postforwarding alsnog kan uitvoeren?
Internet viel ineens uit, rood adsl lampje. De chat is “te druk” dus er is geen medewerker die me kan helpen, telefonisch sta ik al 30 min in de wacht (op mijn eigen belkosten) en inloggen op Mijn Tele 2 doet het ook niet “Sorry er is iets fout gegaan”. En een privebericht sturen naar de moderator van het forum krijg ik ook geen antwoord op… Is er nog een andere mogelijkheid om hulp te krijgen of kan ik beter maar het abonnement meteen opzeggen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.