Tot vandaag kon ik geen verbinding maken met de VPN van mijn werk. Tot vandaag. Want ik heb de oplossing gevonden!
Er zijn al veel topics over geopend, maar bij lang niet alle topics over dit onderwerp wordt er een oplossing gegeven. Of er ontbreekt een bevestiging dat het lukt.
Ik leg uit wat ik heb gedaan:
- Check je huidige ip-adres. Op windows klik je op start, typ je cmd en typ je ipconfig in het opdrachtvenster. Zoek het IPv4 adres.
- Ga naar je modem instellingen. Bij mij kwam ik er door mijn browser te openen en naar 192.168.1.1 te gaan. Ik kon inloggen met gebruikersnaam user en wachtwoord user, denk dat dit standaard is.
- Check je mac-adres. Klik op Local Network > Lan en kijk welk mac-adres bij het zojuist gevonden ip-adres hoort.
- Maak een ‘DHCP Binding’ aan. Scroll nog iets naar beneden bij DHCP Binding, klik Create new item en voer daar het ipadres en macadres in wat je net gevonden hebt. Nu is je macadress van je computer altijd gekoppeld aan dit ipadres.
- Stel een Demilitarized Zone in (DMZ). Klik op Internet > Security en klik op DMZ On. Voer hier het ipadres in dat je net gekoppeld hebt aan het macadres van je computer. Klik op Apply.
Probeer je VPN verbinding opnieuw. Gelukt? Bij mij werkte het in ieder geval.
Fijne avond!