beantwoord

Verbinding maken met VPN-server is gelukt!

  • 16 March 2020
  • 4 reacties
  • 966 x bekeken

Tot vandaag kon ik geen verbinding maken met de VPN van mijn werk. Tot vandaag. Want ik heb de oplossing gevonden!

Er zijn al veel topics over geopend, maar bij lang niet alle topics over dit onderwerp wordt er een oplossing gegeven. Of er ontbreekt een bevestiging dat het lukt.

Ik leg uit wat ik heb gedaan:

  1. Check je huidige ip-adres. Op windows klik je op start, typ je cmd en typ je ipconfig in het opdrachtvenster. Zoek het IPv4 adres.
  2. Ga naar je modem instellingen. Bij mij kwam ik er door mijn browser te openen en naar 192.168.1.1 te gaan. Ik kon inloggen met gebruikersnaam user en wachtwoord user, denk dat dit standaard is.
  3. Check je mac-adres. Klik op Local Network > Lan en kijk welk mac-adres bij het zojuist gevonden ip-adres hoort.
  4. Maak een ‘DHCP Binding’ aan. Scroll nog iets naar beneden bij DHCP Binding, klik Create new item en voer daar het ipadres en macadres in wat je net gevonden hebt. Nu is je macadress van je computer altijd gekoppeld aan dit ipadres.
  5. Stel een Demilitarized Zone in (DMZ). Klik op Internet > Security en klik op DMZ On. Voer hier het ipadres in dat je net gekoppeld hebt aan het macadres van je computer. Klik op Apply.

Probeer je VPN verbinding opnieuw. Gelukt? Bij mij werkte het in ieder geval.

Fijne avond!

icon

Beste antwoord door pipodeclown 16 March 2020, 23:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7

Klinkt alsof je je pc met DMZ buiten je firewall plaatst en daarmee een risico neemt.

Oh damn. Geen goede oplossing dus... 

Pipodeclown, weet je een manier om het toch voor elkaar te krijgen zonder de DMZ te gebruiken?

Zet maar snel die DMZ functie weer uit. Het enige wat je hebt gedaan is een open verbinding creëren tussen je pc en de buitenwereld. Alle poorten staan open. De beveiliging van de ZTE modem is nu volledig uit. Feest voor hackers. DMZ is o.a. bedoeld om te gebruiken wanneer je een eigen router er achter zet die de beveiliging dan overneemt.

Een VPN verbinding naar de server van jou zaak is niets anders dan gewoon een uitgaande verbinding van jouw pc via modem naar buiten toe. Hiervoor zou je feitelijk niets extra’s hoeven te doen wat betreft instellingen in de ZTE. De eerste 4 punten heb je overigens wel goed gedaan om je pc een vaste plek in het netwerk te geven. Dat vindt een VPN verbinding wel fijn. Probeer eerst maar eens of het ook zonder de DMZ werkt.

Verder kun je nog speciale software van de zaak ontvangen hebben om de toegang tot de beveiligde server te krijgen. Dit zou je dus via de netwerkbeheerder daarvan moeten kunnen regelen. Want de ene VPN is de andere niet, er zijn nogal wat verschillen daarin.