beantwoord

Internet werkt niet

  • 5 March 2020
  • 6 reacties
  • 343 x bekeken

Beste Tele2, goedemiddag. Na de Tele2 bevestigingsmail (oplevering Tele2 dienst / 5 feb 2020) heb ik mijn dsl kabel met r11 plug van de modem van de vorige provider afgelopen week aangesloten op de Tele2 modem. Internet / modem van vorige provider werkte uitstekend. Ook geen aanpassingen in telefoonaansluiting o.i.d. Na opstarten Tele2 modem brand dsl lampje aan voorkant heel even (<1sec), maar gaat daarna uit en gaat niet meer branden. Na een minuut of 3 gaat en blijft (rode) powerlamp knipperen. Resetten / opnieuw opstarten (volgens meegeleverde omschrijving) heeft geen effect. Kunnen jullie helpen om internet op te starten? Ik hoor graag als aanvullende info nodig is. Dank / mvg Piet

 

icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 6 March 2020, 09:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5

De diensten zijn volledig opgeleverd. Als de diensten inderdaad niet werken kan je het beste met de klantenservice bellen die kunnen dit namelijk nakijken en indien nodig een monteur aansturen.

Beste Tele2, goedemiddag. Na de Tele2 bevestigingsmail (oplevering Tele2 dienst / 5 feb 2020) heb ik mijn dsl kabel met r11 plug van de modem van de vorige provider afgelopen week aangesloten op de Tele2 modem. Internet / modem van vorige provider werkte uitstekend. Ook geen aanpassingen in telefoonaansluiting o.i.d. Na opstarten Tele2 modem brand dsl lampje aan voorkant heel even (<1sec), maar gaat daarna uit en gaat niet meer branden. Na een minuut of 3 gaat en blijft (rode) powerlamp knipperen. Resetten / opnieuw opstarten (volgens meegeleverde omschrijving) heeft geen effect. Kunnen jullie helpen om internet op te starten? Ik hoor graag als aanvullende info nodig is. Dank / mvg Piet

 


Bedankt Jasper, was gisteren erg druk bij klantenservice (vandaar vraag via Forum). Dan pak ik de route via klantenservice weer op. Fijne dag verder.

Reputatie 5

Bedankt voor je begrip ik hoop dat het allemaal snel correct werkt :)

Bedankt voor je begrip ik hoop dat het allemaal snel correct werkt :)


Heeft even geduurd, maar na de tussenkomst van de KPN monteur (in de wijkcentrale was iets niet (goed) gegaan bij het overzetten), het opnieuw configureren van het modem, de inkijkjes in de modem, vele resets was het de monteur die gisteren bij mij thuis het probleem heeft opgelost. Bleek (volgens monteur) de wifi range extender van mijn vorige provider te zijn die de modem heeft overruled. Internet en tv doen het weer en alles netjes met klantenservice afgehandeld. Heerlijk om weer tv te kijken en van het internet gebruik te kunnen maken ;). Vervelend dat het is gebeurt maar Tele2 was altijd goed bereikbaar en heeft stapsgewijs goed geholpen. De vragen van het belscript van de technische helpdesk kunnen misschien worden aangevuld met het vragen naar een range extender (maar dit even terzijde). Alvast fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +12

Range extender van de oude provider.. Tja, wie verzint dit :)  Een oude magnetron kan ook soms teveel straling geven waardoor wifi niet goed werkt, en zo blijven er helaas heel veel zaken die invloed hebben. Maar gelukkig heb jij de service gekregen die je nodig had en kun je lekker aan de gang.

Reputatie 7
Badge +8

En de DECT telefoon niet te vergeten! Ben ik maanden mee zoet geweest om dat te vinden.