De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Hallo, Een tijdje geleden heb ik mijn huidige tele2 thuis abonnement geupgraded en vandaag zou dit nieuwe abonnement geleverd worden. Vanochtend heb ik dan ook een e-mail en SMS ontvangen dat de nieuwe dienst is opgeleverd en dat ik vervolgens mijn nieuwe modem kon gaan installeren. Eenmaal de nieuwe modem aangesloten etc. bleek ik geen internet te hebben. De gangbare resetstappen heb ik uitgevoerd, maar ook zonder resultaat. Daarop hebben wij meermaals geprobeerd om de klantenservice te bereiken, maar door een storing is dat niet gelukt. Aangezien we nu in principe de hele ochtend en het begin van de middag zonder internet en TV zitten, dacht ik dat ik via het forum wellicht geholpen zou kunnen worden. Ik hoop graag iets te kunnen vernemen, zodat ik straks weer lekker kan genieten van m'n nieuwe internet en mn extra zenders. Groet, Nick
Over meerdere weken ongeveer 20.30 avonds heb ik geen internet met Tele2 server, geen DNS of "network chance detected". Duurt 30 min tot 1 uur. Ongeveer 23.30 dezelfde en duurt tot 03.00. TV werkt oke, maar het internet is "down". Wat kan dat zijn.
Ik ben al bijna 8 jaar klant bij Tele2. Ik heb altijd al slecht internet gekregen 10 a 15 procent minder dan dat ik al zou moeten krijgen. Hierbij voornamelijk via WIFI. Ik kan begrijpen dat bij WIFI internet minder kracht geeft. Helaas daalt dit 1 muur later tot 90 procent dan wat ik moet krijgen. Ik woon in een kleine huis maar heb afschuwelijke internet. Ik heb letterlijk 6 keer gebeld en elke keer half uur aan de lijn gezeten. De ene keer zeiden ze dat ik mijn internet kanaal op handmatig moest zetten ( wat al zo was) en de andere keer zei hij gewoon U MOET ZELF MAAR UITZOEKEN EN PROBEREN met uw extender. Deze extender heb ik zelf aangeschaft en dit verlaagt de 90 procent naar 60 procent krachtverlies. Ik geef het op en wil dat Tele2 dit zelf maar oplost want ik ben het zat om achter jullie afschuwelijke klantenservice te lopen. Jullie moeten nu gewoon iemand sturen die dit gaat fixen op jullie kosten. Want ik betaal al zo lang voor een afschuwelijke service.
Vanmorgen mijn modem geinstalleerd. Alles werkt. Top. Maar nu wil ik het ww van het modem instellen. Ik kan niet inloggen met de gegevens van het modem via http://192.168.1.1 Heb als eerste oplossing het modem gereset naar fabrieksinstellingen, probleem niet opgelost. Vraag 1: Username en wachtwoord bij 192.168.1.1 daar bedoeld Tele2 toch zijn networkname en wirelesskey van het modem mee? Zo ja, waarom zet je dit dan niet in je handleidingen. Maakt het weer meer logisch. Zo nee, welke gegevens heb ik dan nodig achterop het modem? Vraag 2: Als bij vraag 1 beide niet beantwoord kan worden. Is er iemand van tele2 die me verder kan helpen.
Hallo, ik heb een modem van tele2. Daaraan heb ik een wifi-versterker gekoppeld omdat we in een tijdelijke woonunit zitten ivm een verbouwing. De versterker heb ik gekoppeld aan het modem via wps. Dat werkt prima. In de gebruikshandleiding van de versterk staat dat ik hetzelfde wachtwoord in moet typen als mijn tele2 wachtwoord maar dan bij deverbind8ng waar .ext achter staat. Als ik het juiste wachtwoord intyp krijg ik de melding ""onjuist wachtwoord". Ik heb hierop mijn directe wifi verbinding met het modem verwijderd en opnieuw ingelogd, dat ging wel. Hierdoor weet ik.dus dat het wachtwoord juist is. Daarna heb ik een andere versterker, van hetzelfde merk (netgear 2700 ex geloof ik) aangesloten. Hierbij krijg ik dezelfde melding. Ik heb 3 collega's van u van de klantenservice aan de lijn gehad en alles is al een keer gereset maar nog steeds krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Kunt u mij helpen? Zonder de versterker hebben we geen wifi in de tijdelijke woonunit en dat
Hoi! Sinds vanavond doet mijn WiFi het niet meer: hij geeft uit zichzelf aan dat mijn wachtwoord (dat al 3 jaar hetzelfde is na de eerste wijziging) niet langer klopt. Herstarten van de modem (Comtrend2) werkt niet. Inloggen via de wijzigpagina (al die cijfers als url) werkt ook niet, omdat de server waarop de pagina zich bevindt niet reageert. Via chat is niemand bereikbaar, en als ik op mijn laptop via mijn persoonlijke hotspot wil inloggen wordt er een constante foutmelding over mijn mailadres gegeven. Ik weet het even niet meer:) kunnen jullie me helpen?
zijn er meer mensen die zoveel problemen hebben met de stabiliteit en de snelheid van zowel internet als tv.( de telefoon heb ik al maanden niet meer aangesloten aangezien je met bellen er steeds uit vliegt omdat je verbinding weer wegvalt) Ik ben al meerdere keren met tele 2 klantenservice in contact geweest en dan ook geholpen,door middel van resets bij tele 2 of dat men een monteur (kostenloos) langsstuurde. maar steeds hetzelfde liedje,,ongeveer twee maanden nadat alles weer goed loopt,,begint dat gesodemieter weer. op dit moment is de gemiddelde verbinding 6 a 7 mbs, zet ik mijn tv erbij aan ,,valt deze direct terug naar 1,5 mbs. ik moet eigenlijk tot 20 mb krijgen,,nu weet ik ook dat dit in de praktijk niet mogelijk is.maar dan verbaast mij,,,bij een duurder abbonement kan ik wel gegarandeerd zelfs 50 mb krijgen. Dit zegt in mijn ogen dat tele 2 makkelijk die 20 mb KAN leveren bij mijn abonnement, maar er gewoonweg voor kiest om dit NIET te doen,tenzij ik meer betaal. Ik
Hoi Tele2, Ik heb net een VDSL Internet bij jullie geinstalleerd. De upload en download snelheid is iets onder mijn verwachting, ook gezien dat de modem veel hoger attainable rate laten zien dan de actuele rate. De verbinding is ook al bijna 5 dagen online zonder interrupt en die Actual Rate blijft gewoon ongewijzigd. Actual Rate(Up/Down) 7504/42021 kbps Attainable Rate(Up/Down) 26988/78516 kbps Noise Margin(Up/Down) 20.2/16.9 dB Line Attenuation(Up/Down) 2.3/7.9 dB Output Power(Up/Down) -12.4/14.4 dBm Data Path(Up/Down) Fast/Interleaved Interleave Depth(Up/Down) 1/4 Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms INP(Up/Down) 48/46 symbols Profile 17a Showtime Start 117 h 14 min 23 s Ik zou graag een DLM reset willen vragen voor mijn verbinding. Alvast bedankt , Groetjes, Widita
Ik heb inmiddels alle mogelijke kabeltjes aangesloten en in geen van de gevallen gaat het DSL lampje branden. Ik kreeg bericht van Tele2 dat ik een dag eerder dan gepland m’n internet kon installeren, op m’n nieuwe adres, maar blijkbaar niet? Of doe ik iets fout?
Mijn apparaat van de interactieve tv start niet op. het beeld blijft hangen op bezig met opstarten. heb al verschillende dingen geprobeerd: herstarten. ook modem al opnieuw opgestart. het probleem blijft. ik hoor het graag.
DSL LAMPJE KNIPPERT We hebben al 5 dagen geen internet en tv. Nooit problemen gehad en opeens was er geen verbinding. Contact gehad met tele 2 helpdesk en vanochtend is er een monteur geweest. Nieuwe modem gekregen, want we hadden een oude. Volgens de monteur zou de lijn goed werken dus zou het aan de modem kunnen liggen. Maar na de modem aangesloten te hebben knippert het dsl lampje nog steeds. Wie kan ons helpen??? We komen er niet uit en niemand van tele 2 lijkt het antwoord te weten. Intussen blijven we met dit probleem zitten.
Mijn internet lampje staat ineens in het rood, heb hem nu al een paar keer gereset maar helaas. Er schijnt ook geen storing te zijn in De gemeente Utrecht. Iemand nog een andere oplossing. Ik moet namelijk nog werken.
Hi, I'm going to cancel my subscription and leave the Netherlands soon, then I got the confirmation email from customer service in English which mentioned "Modem Je hebt nog een modem voor internet van ons. Deze hoef je straks niet terug te sturen" Via Google translating, I got the result " You still have a modem for internet from us. You will not have to return this later" it seems I don't need to return Modem at all? Can customer service reconfirm that I didn't misunderstand the content of the email? Because it looks strange for me because the Modem is used for 1 year only but Tele2 just asking me to throw away this equipment.... Thanks Yoshi
beste klant service, sinds 6 uur vanavond, werkt de modem niet meer. power lampje blijft rood en reset helpt niet. Ik woon in Zaandijk. Wat zou ik doen? Groet
Is het mogelijk om een nieuwe afstandsbediening te ontvangen? Batterijen zijn gloeiend heet geworden, dus denk dat de afstandsbediening stuk is. Hoor graag. Groet,
Mijn opnames lukken niet, Bij een opname krijg je eerst 5 minuten van de film ervoor en op het einde kom je steeds die 5 minuten tekort..... groet Ron
Als ik de tv app wil installeren krijg ik de melding dat het apparaat al geregistreerd is. Ik kan dan op help drukken maar krijg dan geen informatie. Hoe krijg ik deze app werkend?
Als sinds gisteren 16.45uur geen internet in Capelle aan den Ijssel. Modem paar keer opnieuw aangezet en kabels gecontroleerd maar bood geen soelaas. Tegen de tijd dat ik de klantenservice wilde bellen was deze natuurlijk al weg. Op allestoringen.nl zie ik in ieder geval dat met mij nog meer mensen zijn in diverse omliggende steden die hier ook last van hebben. Na een avond zonder tv, internet en met een boek op de bank maar vroeg naar bed. Je zou verwachten dat de td van tele2 dan toch druk op zoek is naar een oplossing en dat de storingen worden gemonitoord en dat het ook op de website van tele2 staat dat er een storing is in de bovenstaande plekken, maar nee.. Nu in de ochtend nog steeds geen internet! 😕 Tele2 kom eens in actie! En een compensatie voor niet genoten diensten *pro rata restitutie van abonnement* zou ik ook op prijs stellen.
Gisterenochtend omstreeks 11:00 met de Tele2 Klantenservice gebeld. Ons modem ontvangt geen signaal. Dus geen internet en geen tv. Bleek dat er in de centrale iets geupdate moest worden en dat dat enkele uren tot een etmaal kan duren. Nu heb ik nog altijd last van deze storing en zou ik wel eens een update van Tele2 willen ontvangen. Tele2 is onbereikbaar doordat het vandaag, Hemelvaartsdag, een vrije dag is. Ook op zon- en feestdagen zal er toch wel een storingsdienst actief zijn?
Hi, Since my network hub is far from my living room, to avoid 15m long cable..I started to use a wireless repeater which works perfectly with my devices except the decoder. I connect decoder to wireless repeater with a lan cable, of course Is there a way to make it work with a wireless repeater? Appreciate the help. PS: Decoder works just fine when I connect the decoder with cable to the main modem.
Heb sinds gisteravond geen internet meer. Alle kabels los gehaald en opnieuw erin gedaan en niets helpt. En sinds gisteravond brand het internetlampje rond.
Sinds gisteravond geen internet in vlaardingen
ik zal hier ook nog een keer mijn verhaal doen in de hoop dat er dan wel geholpen wordt.... Wij hebben thuis twee koperkabels binnenkomen. het signaal kwam altijd eerst binnen in de woonkamer, maar vanwege een verbouwing moet het signaal nu via de kabel in de meterkast gaan komen. aan beide kabels zit al een isra doos (met die 4 gaten).
Ben reuze benieuwd wanneer de beloftes van start gaan? Vooral belofte nummer vier is buitengewoon veelbelovend.https://www.tele2.nl/beloftes/ Is er iemand hier op het forum of iemand van Tele2 die meer weet?
Hallo, Eindelijk zou ik gister mijn wifi en tv pakket kunnen installeren. Maar helaas krijg ik geen internet verbinding. Ik heb een ptt aansluiting voor in mijn woning. Hier netjes op aangesloten maar geen resultaat. Het groene lampje zoals aangegeven in de handleiding brand wel.. Zou iemand mij kunnen helpen? In de bijlage foto van aansluiting (zonder kapje) En foto van modem. Alvast bedankt! Groet, Daan
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.