beantwoord

Internet te traag

  • 28 April 2019
  • 6 reacties
  • 619 x bekeken

Hoi Tele2,

Ik heb net een VDSL Internet bij jullie geinstalleerd.
De upload en download snelheid is iets onder mijn verwachting, ook gezien dat de modem veel hoger attainable rate laten zien dan de actuele rate. De verbinding is ook al bijna 5 dagen online zonder interrupt en die Actual Rate blijft gewoon ongewijzigd.

Actual Rate(Up/Down) 7504/42021 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 26988/78516 kbps
Noise Margin(Up/Down) 20.2/16.9 dB
Line Attenuation(Up/Down) 2.3/7.9 dB
Output Power(Up/Down) -12.4/14.4 dBm
Data Path(Up/Down) Fast/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 1/4
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms
INP(Up/Down) 48/46 symbols
Profile 17a
Showtime Start 117 h 14 min 23 s

Ik zou graag een DLM reset willen vragen voor mijn verbinding.

Alvast bedankt ,

Groetjes,
Widita
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 30 April 2019, 13:54

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hallo,

Dat kunnen we vast en zeker wel voor je regelen. Zou je mij een privé kunnen sturen met daarin de volgende gegevens.

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +5
Heel erg bedankt voor je gegevens. Ik heb gelijk de verbinding even voor je nagekeken en deze ziet er wel stabiel uit. Ik denk dat de Attainable Rate(Up/Down) 26988/78516 kbps sowieso niet gehaald gaat worden, want wanneer ik je postcode invoer dan zie ik dat er maximaal 55 Mb/s haalbaar is. Een DLM reset is voor mij niet mogelijk om te doen, omdat je signaal vanuit een KPN centrale wordt verstuurd. Ik vind hem zelf ook iets lager dan verwachting en daarom kan ik wel even een bericht doorsturen naar KPN om het te onderzoeken.

Ik hoor het graag. Groeten Anton
Hoi Anton,

Ja, ik heb inderdaad gezien dat 55 Mb/s haalbaar is, en die had ik ook gehad voordat ik naar Tele2 overstapte.
(Bij Youfone had ik inderdaad vorige week 55 Mb/s gehaald, en trouwens paar jaar geleden bij jullie ook).

Oke, zou je het benodigde bericht naar KPN kunnen doorsturen?

Alvast bedankt,

Groetjes,
Widita
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Widita,

Dan zou dat nu ook wel mogelijk moeten zijn. Ik heb een bericht doorgestuurd naar KPN. Ze gaan eerst de lijn vanuit buitenaf nakijken en doormeten. Wanneer zij constateren dat er een monteur moet worden ingepland dan krijg jij daar binnen 24 uur een SMS voor. Je kunt dan zelf de tijd inplannen met de monteur. Deze monteur moet vaak even op het ISRA-punt in de woning meten hoeveel snelheid en hoe de verbinding binnen komt.

Wanneer je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Is alles inmiddels al opgelost? Ik zie in ieder geval een mooie snelheid in het modem.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Aangezien ik niks meer heb gehoord ga ik ervan uit dat alles goed werkt. Bij deze heb ik het topic gesloten.


Groeten Anton