beantwoord

Thuis abonnement zou vanochtend geactiveerd zijn, maar doet het nog steeds niet


Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mijn huidige tele2 thuis abonnement geupgraded en vandaag zou dit nieuwe abonnement geleverd worden. Vanochtend heb ik dan ook een e-mail en SMS ontvangen dat de nieuwe dienst is opgeleverd en dat ik vervolgens mijn nieuwe modem kon gaan installeren.

Eenmaal de nieuwe modem aangesloten etc. bleek ik geen internet te hebben. De gangbare resetstappen heb ik uitgevoerd, maar ook zonder resultaat. Daarop hebben wij meermaals geprobeerd om de klantenservice te bereiken, maar door een storing is dat niet gelukt. Aangezien we nu in principe de hele ochtend en het begin van de middag zonder internet en TV zitten, dacht ik dat ik via het forum wellicht geholpen zou kunnen worden.

Ik hoop graag iets te kunnen vernemen, zodat ik straks weer lekker kan genieten van m'n nieuwe internet en mn extra zenders.

Groet,

Nick
icon

Beste antwoord door NickNV 14 May 2019, 13:55

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

De SMS wordt wel eens te snel verzonden dus misschien gaat het nog werken.
Je kan proberen de oude modem terug te plaatsen om te zien of de oude verbinding nog aanwezig is.
WhTurner bedankt voor je bericht.

Mijn nieuwe modem heb ik pas geïnstalleerd op het moment dat ik geen internet meer door mijn oude modem kreeg. Ik denk daarom niet dat het zal baten om de oude modem weer aan te sluiten.
Even een update voor wie zich erin interesseert. Contact gehad met de klantenservice. Het abonnement was nog niet overgezet naar het nieuwe modem. Dit wordt opgepakt en ik krijg hier vanzelf een bericht van. Mooie oplossing!

Wat ik dus achteraf vergeten ben te vragen aan de telefoon gaat over het terugsturen van de oude apparatuur. Moet binnen 2 weken gebeuren staat er, anders worden er kosten in rekening gebracht. M'n oude modem moet ik nu wel blijven gebruiken totdat het probleem is opgelost, het is toch niet zo dat ik over een week dus ineens wel 99,- moet betalen?

Iemand ervaring mee die een geruststelling met mij kan delen?
Reputatie 7
Badge +8
Twee weken vanaf dat je het modem niet meer nodig hebt natuurlijk. Heb je al een retourdoos ontvangen?
Ja, nieuwe modem vorige week vrijdag ontvangen en de retourdoos volgens mij 2 dagen geleden uit de brievenbus gehaald.

Bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +8
Als er na enkele dagen nog niets gebeurd is, vraag je nog eens na. Zeker geen schip verzinken voordat het nieuwe werkt.
Reputatie 5
Je nieuwe modem zou ook moeten werken, de configuratie is namelijk hetzelfde. Als het niet werkt is het mogelijk een probleem met de configuratie of heb je een modem die mogelijk kapot is.
Jasper, dank je wel voor je reactie!

Volgens mij is mij dat inderdaad telefonisch ook medegedeeld, misschien heb ik dat tijdens mijn laatste reactie enigszins verkeerd geïnterpreteerd.

Er was in ieder geval een signaal aangemaakt door de klantenservice medewerker en ik zou er, waarschijnlijk in de loop van deze week, over gebeld worden.
Reputatie 5
Op het klantnummer die in je gegevens staat is de laatste wijziging al actief.
Dat zou goed kunnen kloppen. Mijn nieuwe abonnement is wel geleverd en ik kan ook internetten en tv kijken via mijn oude modem. Dat is afgelopen vrijdag gelukt net voordat ik voor de tweede keer contact had met de klantenservice.

Telefonisch is ook aangegeven dat ik dat voor nu dus ook kan gebruiken en dat er gekeken zou worden naar een oplossing voor het nieuwe modem, zodat ik die straks kan gebruiken en de oude kan terugsturen.

Verder is mij niet verteld dat ik het nieuwe modem terug moet sturen. Maar als dit achteraf toch wel het geval is, dan hoor ik dat natuurlijk graag! Voordat ik straks wel achter het net vis.
Vandaag is de KPN monteur langs geweest die Tele2 heeft gestuurd. Alle problemen zijn opgelost!
Reputatie 5
Fijn te horen dat de diensten weer werken.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper