De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het mobiele netwerk van Tele2
Recent actief
Als ik bel, dan kan ik de persoon dermate slecht verstaan dat ik delen mis en het gesprek niet meer kan volgen. Er vallen milliseconden-stukjes weg van het gesprek en er treedt vervorming op. Heel soms valt het gesprek zelfs voor bijv. 3 of voor 6 seconden weg. Dat is helemaal absurd.Ook ik ben voor de ander niet altijd goed verstaanbaar. Ik heb er echter meer last van dan mijn gesprekspartner. Dit komt voor bij goed bereik (4 streepjes), dus daar ligt het niet aan. Ik heb een IPhone XR. Ik heb hem al opgestuurd ter reparatie, maar dat heeft niet geholpen. Toen ik in de tussentijd mijn simkaart in mijn oude telefoon (IPhone 5S) heb gestopt, bleek dat het probleem er nog steeds was. Ook met mijn simkaart in een Samsung Galaxy S10 bleef ik dezelfde problemen houden. Het zit dus niet in het toestel.Het komt voor als ik de telefoon op 4G zet, maar ook op 3G heb ik dezelfde problemen.(Ik heb een unlimited belabonnement bij Tele2, maar heb ondertussen thuis vooral gebeld met mijn vaste telef
Hi iedereen,Nou zoals ik lees ben ik niet de enige met het probleem dat unlimited data bundelboosters niet meer bijgesmst kunnen worden en je dus vastloopt meermaals per dag. Ineens is dit veranderd, ik heb niets hierover te horen gekregen en ben ook nergens mee akkoord gegaan. Tele2 heeft mijn chat afgebroken met de opmerking dat deze werkwijze helemaal niet veranderd is ten opzichte van eerder en dat ze niets konden doen hieraan. Ik lees overduidelijk bij genoeg klanten dat dit dus wel veranderd is, dat ik niet de enige ben met dit probleem, dat het dus niet een tijdelijk foutje is en dat het via de app etc. ruk werkt.Erg naar dat ze mij doen overkomen alsof ik het fout heb en iets raars vertel. Tele2 heeft mij destijds zelf geadviseerd om genoeg bij te smsen zodat ik niet tussentijds eruit werd gegooid. En ik was mega blij met die oplossing en ik was tot nu toe super tevreden. Mijn vraag is daarom: ik zit nog een jaar vast aan dit abonnement, kan tele2 dit zomaar maken? Ik ben hier
Hoi, Sinds gisteren is mijn simkaart ineens niet meer geregistreerd. Kan de klantenservice ook niet bellen omdat ik geen andere telefoon heb. Ik heb geprobeerd opnieuw op te starten en de sim opnieuw te plaatsen. Ook doet mijntele2 het niet, dus kan daar ook niks in veranderen. Hoor graag wat ik kan doen, want ik moet bereikbaar zijn. Mvg, Krae
Mijn vraag was dit. ik heb toch een onbeperkt internet abonnement waarom krijg ik deze sms dan eigenlijk vraag ik me af ik begrijp er niks van. Beste klant, Wij hebben ontdekt dat er vanuit jouw Tele2 mobilenummer onrechtmatige activiteiten plaatsvinden waaronder het dagelijks buitensporig opwaarderen van je databundel. Het buitensporig opwaarderen van je databundel is in strijd met de Algemene voorwaarde vernoemd in 6.6.1 en 6.9.3. Het geautomatiseerd opwaarderen d.m.v. een app of dergelijke is tevens niet toegestaan. De reden hiervan is het voorkomen van een zware belasting van onze achterliggende systemen, ook al gebruikt u niet alle data die u hebt opgewaardeerd. Wij hopen van harte dat je dit gedrag aanpast, anders zijn wij genoodzaakt een blokkade op de mobiele data te plaatsen. M.v.g. T-Mobile Netherlands BV / Tele2 Netherlands BV Acceptance Risk Management
Sinds ik ben omgezet naar het nieuwe netwerk heb ik wel 4G, maar regelmatig valt internet weg. Ik heb nog gewoon verbinding met 4G, alleen geen internet. Telefoon opnieuw opstarten lijkt te helpen, maar dit wil ik niet iedere dag doen en het probleem doet zich inmiddels dagelijks voor. Kan dit opgelost worden?
goedeavond, nu er de laatste tijd meer masten worden geplaats en 5g aangezet gaat worden. Word nu 4g sneller omdat er meer masten zijn?
Iedereen die wilt weten op welke EU landen Tele2 op 4G kan roamen, dit zijn ze: Zweden (Thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk . De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen. Kroatië,op het Tele2 netwerk. Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC). Finland, op het DNA netwerk. Mocht er nog een provider bijkomen wordt deze er bij gezet.
Hebben nog meer mensen last van dat 4g het niet doet? Alsin, helemaal geen internet, terwijl ik onbeperkt internet heb, en nog 1000 mb actief heb staan in mn mn bundel. Van het één op het andere moment wilde hij ineens niets meer laden. Laatste tijd heb ik dit regelmatig met Tele2... Wellicht tijd voor een overstap.
Goedemiddag, Sinds begin van de middag werkt het activeren van de Bundelbooster van ons Unlimited Data abonnement niet meer. We krijgen de volgende melding in de MijnTele2 App:'Het activeren van de Booster is mislukt' Graag iw reactie hoe ik dit kan lossen, bijv. via Prive-bericht. Dank, groet, H. Ordelman.
Zojuist had ik een gemiste oproep van een privénummer.Ik kreeg een SMS dat ik een nieuwe voicemailbericht heb.Toen ik m'n voicemail wilde afluisteren, moest ik eerst een wachtwoord instellen etc.Toen ik dat had gedaan kreeg ik te horen dat ik 0 nieuwe berichten heb. Heb geprobeerd om nog een keer m'n voicemail te bellen, weer zogenaamd 0 berichten.Ik kan dat nummer ook niet terugbellen, want het is een privénummer.Hoe kan ik dit voicemail bericht alsnog terugluisteren? Ik ben bang dat het het ziekenhuis is. (Ik krijg nu ook ineens te horen dat ik een “T-mobile voicemail” heb, heeft dat er iets mee te maken?)
Ja het is toch bijna zover, nieuwe klanten komen al op deze website terecht: https://www.tele2.nl/klanten-service/mobiel/buitenland/tarieven-dekking Hier kunnen klanten al zien waar ze 4G hebben in het buitenland net zoals T-mobile, let op dit is alleen voor klanten die al naar het nieuwe systeem gemigreerd zijn. https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/ ga je hier naar toe via de officiële wijze, krijg je een popup waar je jouw 06 nummer moet invoeren. Wordt je naar de nieuwe tarieven met 4g pagina gestuurd zit je op het nieuwe systeem en zou je in theorie 4G Roaming moeten hebben.
Hoi!Sinds het netwerk is overgezet moet ik een nieuwe voicemail instellen. Nu kom ik elke keer niet verder dan het inspreken van de boodschap. Een pincode invoeren lukt, maar vervolgens probeer ik tot drie keer toe een welkomstboodschap in te spreken waarna het voicemailmenu wordt afgesloten.Ik heb verschillende pincodes geprobeerd dus daar zou het echt niet aan kunnen liggen.Groetjes,Sanne
Sinds eergisteren heb ik geen service meer op mijn mobiel.Als ik handmatig een netwerk wil selecteren, zie ik er geen Tele2 tussen staan.Erg vreemd, aangezien Amsterdam goed gedekt is en ik al wel eerder het VoLTE icoon had van de recente update.Zou graag de klantendienst bellen, maar dat gaat lastig zonder telefoon- of internetbereik en ik heb door verhuizing ook geen andere telefoon waar ik even de simkaart in kan proberen.
Enkele dagen geleden heb ik de helpdesk gebeld omdat ik foutmeldingen krijg wanneer ik mijn nummer door probeer te schakelen. Ik ben doorgestuurd naar drie verschillende afdelingen voordat ik naar de technische dienst werd doorgeschakeld, maar omdat het bijna sluitingstijd was, zou er een notitie gemaakt worden en zou ik worden teruggebeld, maar dit is niet meer gebeurd.Ik probeer niet álle inkomende oproepen door te schakelen, maar slechts wanneer er geen gehoor is op het primaire nummer. De virtuele assistent vertelt mij dat dit geen probleem is, en geeft mij de volgende codes:Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#) De codes zijn ook hier te vinden (ook al werkt de pagina op de een of andere manier niet goed meer):https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-doorschakelen/Maar wa
Gisteren ging het nieuwe netwerk van Tele2 in. Sindsdien kan ik geen verbinding meer maken met een netwerk met mijn telefoon. Ik heb eventuele blokkades al gecheckt, alsook het uit- en aanzetten van mijn telefoon. Ik kan zowel niet bellen als niet sms'en. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? (het gaat om een Nokia 4.2)
Goedenmiddag, Aangezien ik in een gebied woon waar je binnen geen bereik hebt was ik op zoek gegaan naar een provider die wifi bellen aanbied. Eerst is mijn vrouw een aantal maanden geleden overgestapt naar tele2 en wifi bellen werkt naar behoren. Nu ben ik eind Juli overgestapt en bij mij werkt het niet. Na diverse telefoontje naar de helpdesk blijkt het waarschijnlijk te liggen aan het nieuwe netwerk, daarop werkt wifi bellen dus niet. Nu een maand later nog steeds geen oplossing, totaal geen reactie meer van tele2 wordt niet terug gebeld en ook niet op de hoogte gehouden hoe nu verder, ben nu dus niet bereikbaar en ook kan ik zelf niet bellen. Als ik ons beide sim kaartjes in 1 telefoon doe kan ik met de sim van mijn vrouw wel wifi bellen en met mijn sim kaart niet. Raymond
Beste tele 2,Sinds de overzetting op het nieuwe netwerk krijg ik het niet voor elkaar om een extra GB aan te vragen zodra mijn internet bijna op is (unlimited).Ik ben er de hele tijd op tijd bij, maar zelfs als ik nog internet heb dan doet ie het eigenlijk nooit. En als het internet op is dan is het al helemaal niet mogelijk, dit is natuurlijk heel onhandig.Toen het nog mogelijk was met de sms ging het altijd heel goed!In deze tijd van corona heb ik het internet echt heel hard nodig en kan ik niet onzeker zijn of t wel gaat werken. Het wifi in het pand waar ik woon is namelijk heel onbetrouwbaar en ik moet mijn colleges kunnen volgen.Ik zou graag willen weten of dit op deze manier zo blijft want als dat zo is moet ik ASAP overstappen naar een andere provider.
Ik heb al jarenlang een abonnement, maar heb nooit kunnen bellen. Het gaat van 'geen netwerk verbinding" naar "buiten service gebied", of hij blijft kiezen en kiezen en kiezen totdat de verbinding (die nooit tot stand kwam) verbroken wordt. Bij gods gratie heb ik eens verbinding en dan kan de ander mij niet verstaan of de lijn valt constant weg, waardoor je uit een zin met tien woorden er twee kunt horen.Dit is al jaren zo, maar voorheen werkte de sms en internet in ieder geval nog. Nu ook niet meer. Ik moet letterlijk naar buiten lopen om een enkel streepje ontvangst te krijgen en na meerdere pogingen gaat hij er doorheen. Gebeld worden en smssen ontvangen kan dus ook niet meer want hij gaat niet over omdat ik geen ontvangst heb.Volgens jullie kaart woon ik midden in het service gebied, maar helaas. Jaren geleden werd er al aan gewerkt, zo kreeg ik te horen, maar nu werkt het helemaal niet meer dus. Ik heb Cas onlangs een PM gestuurd, omdat ik geen lang bericht met alles wat niet werk
Mijn 4G is onwijs traag de afgelopen tijd. Me netwerk staat op 1 streepje. Hoe komt dit?
Heb geen service. dus kan niet bellen, en dus ook niet naar de klantenservice
Ik heb sinds vrijdag 21 augustus helemaal geen bereik /internet meer. Ik heb verder niks aan het toestel gedaan of veranderd, het lijkt uit het niks te zijn weggevallen. Ook als ik mijn simkaart in een ander toestel probeer, heb ik geen bereik. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. Er zijn geen blokkades ingesteld Ik heb geen nieuwe simkaart De telefoon herkent de simkaart wel (vraagt om pincode) Ik heb een Xiaomi Redmi Note 8 Pro, deze heb ik al een langere tijd en nooit eerder problemen mee gehad. Alle facturen zijn betaald Ik heb mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart. Ik ben naar de T-mobile winkel geweest (gezien tele2 en t-mobile fuseren, hoopte ik dat zij mij misschien konden helpen). Hier wisten ze ook niet waar het aan lag, maar gaven zij aan dat ik dit alleen kan oplossen door te bellen naar tele2. Ik heb contact gehad via de chat met de klantenservice van tele2. Hierbij werd gezegd dat ik alsnog moet bellen naar de klantenservice omdat ze mij hiermee alleen telefonis
Al jaren zonder problemen klant bij Tele2 met een sim-only abonnement. Na de update naar het nieuwe 4g netwerk afgelopen donderdag heb ik nog wel gewoon kunnen internetten en bellen uit de bundel. Gister “opeens” geen netwerk meer. Hier is geen update van de software op het toestel aan vooraf gegaan, toestel had wel netwerk voordat deze in m'n broekzak ging, toen die eruit kwam geen netwerk meer. Toestel een aantal keer opnieuw opgestart, zonder succes. Daarnaast de tips op het forum gevolgd, APN op alle mogelijke wijzen proberen in te stellen, tussendoor opnieuw opgestart, langer gewacht om te kijken of het netwerk “spontaan” zou verschijnen, APN teruggezet naar standaardinstelling, wederom zonder succes. Voor de volledigheid, ik ben op een aantal verschillende plekken geweest waar ik normaal altijd netwerk heb.Chatbot adviseerde de klantenservice te bellen, maar die is zaterdagavond en zondag niet bereikbaar.Het toestel is een OnePlus 6, draait op Android 10. Eerdere tips van forumle
Na de verbetering van 4g sinds maandag avond heb ik geen 4g internet meer. Ik kan wel bellen en smsen. Heb de simkaart al in een andere telefoon gedaan werkte het ook niet. Instellingen staan nog allemaal goed. Ik had eerst gewoon alles goed het werkte ook hardstikke goed maar na de verbetering helemaal niks meer. Ik heb dit echt nodig voor mijn opleiding. Alstublieft help want heb het zo snel mogelijk nodig
We werken voortdurend aan ons netwerk én aan onze service. Daarom zetten we je op 27 augustus over op een beter 4G-netwerk. Je krijgt ook meteen een update van MijnTele2 en je voicemail. We laten je stap voor stap weten wat er gaat gebeuren! Beter: 4G-netwerk Je gaat over op een ander 4G-netwerk. Dat is op veel manieren stukken beter: Grotere 4G-dekking in Nederland. In gebieden waar je verbinding minder was, verbetert je bereik. Dit merk je bijvoorbeeld onderweg in de trein of auto. In de EU zit je straks op 4G. Dit was vaak nog 3G. Dus als je op vakantie gaat, heb je met dit netwerk veel beter bereik. Ik kreeg vanmorgen bovenstaande email. Kloppen deze beweringen en houdt het in dat ik overgezet wordt van het Tele2 naar het T-Mobile 4G netwerk? De tele2 mast staat hier veel dichterbij dan de T-Mobile mast, dus ik vrees dat de snelheden omlaag gaan. www.tele2.nl/bijnazover
Sinds vanmiddag 20aug 2020 (de dag van de overstap naar nieuw 4g netwerk) doet mijn 4g het niet meer. Ik kan wel bellen, maar 4g kan ik niet gebruiken. Ik heb ook via mijn tele2 gecheckt of er iets geblokkeerd staat maar dat is niet het geval.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.