Eric,
Goed lezen is een kunst, WiFi bellen werkt niet op het nieuwe netwerk, heb het met meerdere toestellen geprobeerd die door jullie worden ondersteund Zie mijn post hierboven. Heb 6 weken lang 3 keer per week gebeld om een deskundige aan de lijn te krijgen, dat is dus niet gelukt. Mijn nummer is daarom vrij gegeven en ben van provider veranderd.
Mvg Raymond
Mijn S9 werkt prima met Vowifi op het T-mobile netwerk. Er moet dus iets bijzonders voor jouw aansluiting zijn.
Zal wel iets intern zijn bij Tele2/T-Mobile wat fout gaat, niet bij de klant.
Iets fout bij de klant, dat lijkt erop dat in de nacht als je overgezet wordt er iets verkeerd door tele2 veranderd wordt in de handy of de simkaart.
Dan zit de fout inderdaad bij de klant maar is gebeurd door een fout bij het overzetten.
Weet iemand wat er gebeurd?
Wordt alleen de sim aangepast of veranderen er instellingen in de telefoon die misschien mis gaan.
Wij weten natuurlijk niet hoevaak het wel goed gaat.
Maar er komen wel veel klachten binnen. Waar het wel goed gaat horen we natuurlijk niet, die klagen niet.!
Ik zou volgende week met twee telefoons overgezet worden.
Hopelijk gaat het goed. Bijna die gedachte, zal ik s'nachts de telefoon maar uit laten, dan werkt hij morgen tenminste zeker nog.
Spannend.
Als je de telefoon uitzet kan de simkaart niet bereikt worden en slaagt de overzetting zo ie zo niet en wordt je nummer geherplanned. Alleen de simkaart wordt geüpdate, niet jouw apps. Daarom moet je ook de nieuwe Tele2 app downloaden na de omzetting.
Maar er worden toch wel instellingen veranderd. Die instellingen die normaal worden gezet nadat er een nieuwe simkaart is geplaatst, of je via sms kunt ophalen.
Maar er worden toch wel instellingen veranderd. Die instellingen die normaal worden gezet nadat er een nieuwe simkaart is geplaatst, of je via sms kunt ophalen.
Die hangen samen met de simkaart.
Vannacht is mijn vrouw overgezet op het nieuwe netwerk, je raad het al WiFi bellen is niet meer beschikbaar. Hopeloos dit. Ook haar sim in meerdere telefoons geprobeerd die volgens jullie worden ondersteund bij geen enkel toestel is het beschikbaar. Ook zij gaat nu overstappen. Jammer maar door de lakse houding van jullie technische dienst zullen veel mensen gaan overstappen.
@Ray1970 Laten we even wat stapjes uitvogelen. Bij het nieuwe netwerk (T-Mobile) werkt Vowifi net wat anders dan bij Tele2. Om te beginnen, welk toestel gebruikt zij? En wat heb je geprobeerd om vast te stellen dat Vowifi niet werkt?
Ik doe ook graag mee met het uitvogelen. Ik gebruik Samsung S7, waar ik voorheen geen problemen had met bellen via Wi-Fi.
De issue nu is dat de instelling "bellen via Wi-Fi" verdwenen is uit de lijst. Er is dus geen optie om het aan te klikken, omdat het verdwenen is.
Nieuwe Sim. Geprobeerd met een Samsung S8, iPhone Xs, Huawei p30 pro. Heb 6 weken elke week 3 keer gebeld met de helpdesk De technische dienst weet het niet en daarom is mijn nummer na 6 weken weer vrijgegeven en ben ik overgestapt naar Simyo. Volgens jullie ligt het aan Huawei maar en er wordt dus niet gelezen of geluisterd. Bij een Samsung of iPhone werkt het ook niet. De optie WiFi bellen is er gewoon niet, zie ook mijn screens hier hierboven. Er zit gewoon iets goed fout bij jullie. Heb meerdere malen gevraagd om direct contact met de it afdeling omdat ik hier veel dingen kan testen incl meerdere merken telefoons die volgens jullie worden ondersteund. Dit lakse optreden heeft er voor gezorgd dat ik reeds weg ben en mijn vrouw morgen ook.
Ik denk velen met ons, want bellen via Wi-Fi wordt vermoed ik vooral gebruikt door klanten die thuis geen verbinding hebben tussen het mobiele netwerk en hun telefoon.
Ik vind het zeer vervelend dat ik telefonisch totaal onbereikbaar ben sinds een paar dagen en dat het dan door tele2 wordt afgedaan als een probleem dat te maken heeft met een te oud toestel. Ik zou niet blij worden als ik nu een nieuwe telefoon aanschaf en er dan achter kom dat ik nog steeds niet kan bellen via Wi-Fi.
Ik doe ook graag mee met het uitvogelen. Ik gebruik Samsung S7, waar ik voorheen geen problemen had met bellen via Wi-Fi.
De issue nu is dat de instelling "bellen via Wi-Fi" verdwenen is uit de lijst. Er is dus geen optie om het aan te klikken, omdat het verdwenen is.
De S7 wordt niet meer geupdate door door Samsung. In de tijd dat Vowifi werd gecertificeerd was T-Mobile er nog niet mee bezig. Vandaar dat dit toestel inderdaad niet op het nieuwe netwerk Vowifi ondersteund. Als je jouw simkaart in een toestel gebruikt wat de fabrikant wel heeft gecertificeerd voor het nieuwe netwerk zal e.e.a. wel moeten werken.
De lijst van gecertificeerde toestellen voor 4G en Vowifi bellen vind je hier. Onder “Welke toestellen zijn geschikt voor bellen via 4G en wifi?”
@Ray1970 Laten we even wat stapjes uitvogelen. Bij het nieuwe netwerk (T-Mobile) werkt Vowifi net wat anders dan bij Tele2. Om te beginnen, welk toestel gebruikt zij? En wat heb je geprobeerd om vast te stellen dat Vowifi niet werkt?
Nieuwe Sim. Geprobeerd met een Samsung S8, iPhone Xs, Huawei p30 pro. Heb 6 weken elke week 3 keer gebeld met de helpdesk De technische dienst weet het niet en daarom is mijn nummer na 6 weken weer vrijgegeven en ben ik overgestapt naar Simyo. Volgens jullie ligt het aan Huawei maar en er wordt dus niet gelezen of geluisterd. Bij een Samsung of iPhone werkt het ook niet. De optie WiFi bellen is er gewoon niet, zie ook mijn screens hier hierboven. Er zit gewoon iets goed fout bij jullie. Heb meerdere malen gevraagd om direct contact met de it afdeling omdat ik hier veel dingen kan testen incl meerdere merken telefoons die volgens jullie worden ondersteund. Dit lakse optreden heeft er voor gezorgd dat ik reeds weg ben en mijn vrouw morgen ook.
Heb binnen absoluut geen bereik en ben dus afhankelijk van VoWiFi,
Het is wel heel apart dat zoveel mensen ineens een toestel hebben wat niet meer zou voldoen voor Wi-Fi bellen, terwijl er daarvoor nooit probleem waren. En al die mensen hebben echt niet allemaal een Samsung s7. Als ik die reacties van Raymond lees dan ben ik er niet zo zeker van dat dit aan mijn toestel ligt. Hij beschrijft immers exact hetzelfde probleem en heeft meerdere toestellen uitgeprobeerd met zijn sim kaart.
Als mijn toestel het probleem is dan is dat meteen een aanleiding om over te stappen naar Vodafone, aangezien ik met Tele2 geen bereik heb in mijn huis.
Zoals je in het overzicht van t-mobile kunt zien. Op hun netwerk heeft de S7 geen ondersteuning voor vowifi. Samsung brengt geen software updates voor dat model (uit 2016) meer uit, dus gaat het niet meer komen. Je kunt een simonly altijd verlengen voor een abonnement met een toestel erbij mocht je toch aan een nieuw toestel toe zijn.
Hallo @Ray1970,
Bedankt voor jouw update en uitleg! Ik vind het jammer om te horen dat de technische dienst het probleem niet heeft kunnen oplossen. Het lijkt erop dat bij het overzetten naar het nieuwe netwerk bij sommige toestellen de VoWifi niet meer ondesteund wordt. Dit is natuurlijk een kwalijke zaak maar ik weet zeker dat de technische dienst er alles aan doet om dit op te lossen. Mijn excuses daarvoor!
Nu geef je aan dat dezelfde problemen zich voordoen bij het nummer van jouw vrouw! Geef je mij de kans om dit door te zetten binnen het team vanspecialisten. Welk toestel heeft jouw vrouw en kan je het 06-nummer in jouw Community account toevoegen? Dan kan ik de technische dienst inlichten over dit probleem.
Ik hoor graag van je!
Hallo @Ray1970,
Bedankt voor jouw update en uitleg! Ik vind het jammer om te horen dat de technische dienst het probleem niet heeft kunnen oplossen. Het lijkt erop dat bij het overzetten naar het nieuwe netwerk bij sommige toestellen de VoWifi niet meer ondesteund wordt. Dit is natuurlijk een kwalijke zaak maar ik weet zeker dat de technische dienst er alles aan doet om dit op te lossen. Mijn excuses daarvoor!
Nu geef je aan dat dezelfde problemen zich voordoen bij het nummer van jouw vrouw! Geef je mij de kans om dit door te zetten binnen het team vanspecialisten. Welk toestel heeft jouw vrouw en kan je het 06-nummer in jouw Community account toevoegen? Dan kan ik de technische dienst inlichten over dit probleem.
Ik hoor graag van je!
Goedenavond,
Ik was NIET over gezet maar gelijk klant op het nieuwe netwerk.
Mijn vrouw had al langer tele2 en was zeer tevreden en is van de week overgezet, en heeft sindsdien geen Wifi bellen meer. Ook mijn vrouw heeft een Huawei p30 pro. Ook haar sim heb ik geprobeerd in een samsung S8 en een Iphone XS op beide ook geen wifi bellen.
Bij veel telefoons waaronder de Huawei komt de optie pas beschikbaar als de SIM geschikt is Bij de samsung s8 en Iphone is de optie altijd aanwezig. Echter ik kan dan toch niet bellen “krijg dan de melding geen mobiel net werk beschikbaar”. Dus op alle 3 de telefoons is wifi bellen niet beschikbaar. Mijn vrouw is vandaag ook reeds over gestapt op een andere provider omdat wifi bellen noodzakelijk is omdat ik binnen absoluut geen bereik heb. Heb ook geen zin meer om op een oplossing te wachten omdat ze als sinds 3 -Augustus bezig zijn, Mijn tickets (zijn een stuk of staan nog steeds open bij jullie.
mvg
raymond
Ik ben ook Volte en wifi bellen kwijt sinds ik gisteren ben overgezet naar het nieuwe netwerk.
De menupunten hiervoor zijn in de instellingen verdwenen.
Werkte voorheen wel op tele2.
P30 lite.
Morgen zal ik even een eigen draadje maken.
Update!
Ik heb na veel zoeken oa bij de moeder van tele2, het T-Mobile forum een workaround gevonden!
De app wifi calling van Widget7 laat je weer via wifi bellen!
Dan kom je op de door T-mobile verborgen menuopties.
Dit werkt in ieder geval op mijn Huawei p30 lite.
Hey @theocoppes,
Heel erg bedankt voor jouw update en het delen hiervan! Heel waardevol. Thanks!