unlimited 1gb aanvullen niet mogelijk

  • 19 October 2020
  • 45 reacties
  • 2510 x bekeken

Reputatie 2

Beste tele 2,

Sinds de overzetting op het nieuwe netwerk krijg ik het niet voor elkaar om een extra GB aan te vragen zodra mijn internet bijna op is (unlimited).

Ik ben er de hele tijd op tijd bij, maar zelfs als ik nog internet heb dan doet ie het eigenlijk nooit. En als het internet op is dan is het al helemaal niet mogelijk, dit is natuurlijk heel onhandig.

Toen het nog mogelijk was met de sms ging het altijd heel goed!

In deze tijd van corona heb ik het internet echt heel hard nodig en kan ik niet onzeker zijn of t wel gaat werken. Het wifi in het pand waar ik woon is namelijk heel onbetrouwbaar en ik moet mijn colleges kunnen volgen.

Ik zou graag willen weten of dit op deze manier zo blijft want als dat zo is moet ik ASAP overstappen naar een andere provider. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

45 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het nieuwe netwerk ondersteund niet de SMS functie. Nadat de bundel op is stopt het internet maar behoud je wel toegang tot de Tele2 (nieuwe) APP waarmee je weer een 1Gb bundel bij kunt bestellen.

Het unlimited kent een FUP van 5gb per dag. Als je een toepassing hebt die meer en continue data nodig heeft, dan is dit niet het juiste product voor je. Denk dan eens aan een verbetering van de wifi door het gebruik van b.v. een Mesh Netwerk.

 

Reputatie 2

Ik gebruik de unlimited data van tele 2 al langer dan 2 jaar en het heeft tot nu toe geweldig gewerkt voor mijn leefsituatie. Maar sinds deze week kan ik dus die smsjes niet meer sturen en moet die extra GB via de app. Maar die werkt niet altijd. Zelfs al heb ik minder dan 500 MB dan geeft ie vaak alsnog niet de mogelijkheid om 1gb extra te krijgen. Als de app goed zou werken dan zou er niks aan de hand zijn, maar dat doet ie bij mij dus niet.

Helaas werkt de nieuwe app zoals hij bedoeld is. Na het overzetten kun je niet meer smsen voor de extra GB, en via de app kun je alleen de eerste keer als je 5GB bijna op is van te voren een booster van 1GB aanvragen, als die booster op is kun je elke volgende booster pas aanvragen als je helemaal zonder internet zit. Je bent zeker niet de enige die dit vervelend vindt, en persoonlijk vind ik het jammer dat men voor deze wijziging gekozen heeft, en er dan ook nog eens voor kiest om  de klanten hier niet vóór het overzetten duidelijk over te informeren.

 

Er is dus dan ook al aardig wat discussie over zie bijvoorbeeld hier https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/nog-1gb-aanvragen-niet-mogelijk-sinds-netwerk-verandering-80851

of hier https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/unlimited-data-in-nieuwe-tele2-app-werkt-waardeloos-80947

 

Beter dan dit wordt het dus voorlopig niet. Ik zou zeggen, laat vooral je stem horen, misschien kan het tele2 / t-mobile nog aanzetten tot wat verandering!

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie,

Wat jammer dat het nu op deze manier werkt. Dat had ik inderdaad graag van te voren willen weten! Want het moment dat ik zonder internet zit dan doet de app het bij mij niet meer en kan ik dus niet die extra GB aanvragen! Dat lijkt me toch gek.. 

Ik denk inderdaad dat meerdere mensen hier wel last van zouden kunnen hebben, dus ik zal m'n stem laten horen!

Bedankt!

 

De app zou overigens wel moeten blijven werken op dat moment, maar de praktijk blijkt weerbarstiger. Laten we hopen dat tele2/t-mobile inziet hoe knullig dit is, en dat je mensen, zeker in deze corona tijd niet zonder internet kunt zetten, en dat met een ‘unlimited’ abonnement…

Ik heb gelezen dat je als de nood heel hoog is nog via de telefonische klantenservice iets kunt regelen om je extra GB er bij te krijgen als de app niet aan de praat te krijgen is, maar of het praktisch is om daar eerst weer een uur in de wacht te gaan hangen tot je iemand aan de lijn krijgt, dan is je college ook al weer voorbij...

Reputatie 2

Ja, er staat ook in de app dat je het gewoon kunt blijven aanvragen, maar de praktijk laat iets anders zien. 

Haha ik zie het al voor me, een uur in de wachtrij voor een snelle extra 1gb :')

Ik ben benieuwd of ze hier serieus naar gaan kijken, zou heel graag bij tele 2 blijven en niet het gedoe ondergaan van het switchen van provider, huis nu ik en vele anderen het internet zo hard nodig heb

Reputatie 7
Badge +12

Bij de andere providers werkt het net zo, alleen betaal je daar wat meer. Als je unlimited, maar ook ononderbroken data wilt is een vaste verbinding de enigste echte goede oplossing.

Reputatie 1

@Lisebouwsema - als bij mij de app niet werkt, kan het helpen om:

  • nog 1gb te smsen naar 1280 (dit werkt schijnbaar binnenkort ook niet meer)
  • de telefoon op vliegtuigstand te zetten, en na 30 seconden weer terug te schakelen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk

Alsnog gruwelijk irritant wel..!

Het unlimited kent een FUP van 5gb per dag. Als je een toepassing hebt die meer en continue data nodig heeft, dan is dit niet het juiste product voor je. 

 

 

Volgens Tele2 zelf is unlimited data anders hét product voor de toepassingen zoals Lisebouwsema die gebruikt; “Streamen tot je een ons weegt”. En dat is toch precies wat ze wil doen, streamen van haar colleges?

 

Bij de andere providers werkt het net zo, alleen betaal je daar wat meer. Als je unlimited, maar ook ononderbroken data wilt is een vaste verbinding de enigste echte goede oplossing.

 

Net zo? Is het daar ook zo dat je niet meer met een sms meer kunt aanvragen, en moet wachten tot je internet er helemaal uit ligt vóórdat je een GB kunt toevoegen? 

Ik dacht dat je bij bijv KPN gewoon vóór het volledig verbruiken van je GB's kon bijbestellen, en dat als je al te laat bent je internetsnelheid gewoon wordt afgeknepen totdat je weer een GB hebt toegevoegd, maar dat je wel gewoon je internet houdt, waardoor er geen sprake is van een onderbreking, en zeker niet een één waardoor je niet meer kunt aanvragen. Zeker, het is 2.50 per maand duurder, maar ja, dat is goedkoper dan honderden euro's voor een mesh netwerk neertellen terwijl je al een unlimited abonnement hebt lijkt me?

 

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik zie een hoop klanten die prima tevreden waren met hun tele2 unlimited bundel (en terecht!) veranderen in ontevreden klanten. Ik begrijp niet waarom er veranderd wordt naar een systeem waarbij je je internet helemaal kwijtraakt. En dan ook nog zonder van te voren informeren. Sterker nog, nog steeds wordt er hierover niets verteld bij de toelichting op unlimited. En de klanten allemaal maar voor jan met de korte achternaam contact zoeken met de helpdesk omdat ze denken dat het een bug is.

Ik ben een zeer tevreden tele2 vast internet en vaste telefoon klant, (mail moeten we het maar niet over hebben) maar hier kan ik met goed fatsoen het echt alleen maar de klanten eens zijn die het onprettig vinden om bij een unlimited abonnement helemaal zonder internet te komen zitten. En dan doet de enige overgebleven optie om direct te kunnen boosten het ook nog niet eens in dit geval.

 

 

Zo irritant dit! Ik herken het volledig en het is met name irritant tijdens het kijken van colleges, maar het maakt het maken van tentamens letterlijk onmogelijk. Alsof we tijdens online (en gefilmde!) tentamens ongezien even een extra GB zouden kunnen activeren :expressionless:  

Reputatie 7
Badge +12

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Jammer dit, ik zit nog een tijdje aan mijn abonnement vast en heb juist voor dit abonnement gekozen zodat ik geen wifi netwerk af zou hoeven te sluiten. 

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!

Reputatie 7

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Jammer dit, ik zit nog een tijdje aan mijn abonnement vast en heb juist voor dit abonnement gekozen zodat ik geen wifi netwerk af zou hoeven te sluiten. 

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

Het is inderdaad geen volwaardig alternatief voor een vaste internet verbinding. Ik denk dat er veel vaste abonnementen zouden worden opgezegd als dat wel het geval zou zijn.

Reputatie 7

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!

Wat klopt er niet aan de advertentie?

Stront irritant, maar gelukkig kan ik gewoon maandelijks overstappen. Als KPN inderdaad beter werkt, betaal ik graag iets meer daarvoor. Vooral nu tijdens Corona moet ik zoveel via tel doen en dit is gewoon frustrerend. Je wordt zo onderbroken en wanneer ik opwaardeer via app moet ik steeds mijn netwerk resetten anders werkt het niet. :( gelukkig niet elke dag dit probleem, maar toch...

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!

Wat klopt er niet aan de advertentie?

Er staat “streamen tot je een ons weegt” terwijl er na het overzetten zou moeten staan; “compleet ongeschikt voor streaming diensten”.

Volgens mij ben je intelligent genoeg om te zien wat er niet aan klopt. Want het systeem wat na overzetten in werking treed mag dan wel onjuist gebruik ontmoedigen, het heeft technisch gezien precies dezelfde negatieve effecten op juist en correct gebruik van een smartphone, waar continu genoeg voorbeelden van gegeven worden, maar waar jullie gewoon overheen praten.

Is dit nog klant helpt klant, of klant die zoveel mogelijk het ongelijk van klanten probeert te bewijzen?

Als je de klant echt zou willen helpen, zou je er voor moeten strijden dat tele2 er weer voor zorgt dat je binnen de laatste 500 mb kunt blijven boosten, inclusief sms. 

En als dat niet kan zou je als iemand die echt klanten zou willen helpen er voor moeten gaan strijden dat alle unlimited bundel klanten kosteloos hun contract kunnen openbreken vanwege deze verslechtering zodat ze over kunnen stappen.

Dat is wat een klant helpt klant zou moeten doen.

 

 

Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.

Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!

Wat klopt er niet aan de advertentie?


goh 

moet ik er nog op in gaan?

of kom je weer met de fub op de proppen?

 

“Streamen tot je een ons weegt”

“Overal altijd” unlimited 

maar dat is niet zo hè 

het is 5gb en dan een melding en dan nog een melding en dan een app openen klikken op je databundel, een aanvuller aanvragen en bevestigen en dit herhalen tot je een ons weegt mocht je een dag hebben dat je meer internet verbruikt.

Alleen dat verkoopt natuurlijk niet zo lekker 

 

Reputatie 7

Even wat rechtzetten: Ik onderken dat er sprake is van een gewijzigde situatie en dat impact heeft op hoe de bundels werden gebruikt. Of dat gevolgen moet hebben voor de contractverplichting, dat laat ik aan Tele2. Het is in feite een andere uitvoering van de bestaande voorwaarden met aanvullers. Lijkt me een juridische kwestie.

Wat ik echter tegenspreek is dat er gedaan wordt alsof de aanvullers een verrassing zijn of het compleet onwerkbaar maken. Je mag heel veel streamen, bijvoorbeeld YouTube is geen probleem, even aanvullen en weer door. Dat de bundels door velen gebruikt worden als vervanging van vast internet is nooit de bedoeling geweest. Als je de hele dag thuis werkt of voor school bezig bent, dan is vast internet het beste product. Met mobiel internet kan je prima onderweg af en toe op je laptop. Maar als je eerst 4K gaat video streamen en daarna ononderbroken uren video chats wil voeren, dan voldoet dat niet helemaal de voorwaarde “normaal gebruik in een mobiele telefoon”. De vraag is of contract vrijheid gaat helpen aangezien het voor zover ik weet bij alle providers hetzelfde werkt.

Er wordt niet verrast gedaan over de aanvullers, er wordt verrast gedaan over het feit dat je deze nu pas kunt aanvragen als je helemaal zonder internet zit, in plaats van als je binnen je laatste 500MB zit en nog internet hebt. Dat je niet tig aanvullers tegelijkertijd aan zou moeten kunnen vragen daar kan volgens mij het gros mee leven. Maar juist dat het pas kan als het helemaal op is is het probleem. Omdat dan je internet steeds onderbroken wordt. En als dan óók nog eens de app regelmatig niet goed werkt die als enige optie over is om te boosten, dan heb je gewoon een gebrekkig product, daar is geen ontkennen aan.

Nogmaals het zijn niet de aanvullers die het onwerkbaar maken, het feit dat je die aanvullers pas aan kunt spreken als je - helemaal zonder internet zit-  maakt het onwerkbaar. Als je kunt aanvullen in de laatste 500MB is het nog te doen voor mensen, zoals velen ook aangeven. ook al houdt dit ook niet over met de hedendaagse toepassingen. De nieuwste telefoons die ook tele2 nu aanbied in samenhang met unlimited hebben allemaal 4K capabilities, dan is bij een volledig legitiem streampje of video upload die GB binnen een paar minuten op natuurlijk, ook bij volledig legitiem en ‘normaal’ smartphone gebruik dat niet als misbruik betiteld kan worden.

Ook de mensen die de telefoon wel volledig legitiem gebruiken hebben hier last van, die kun je niet continu op de grote hoop van misbruikers gooien.  En mensen die wel misbruik plegen volgens de contractuele verplichtingen die spreken jullie daar natuurlijk volledig terecht op aan en kun je ook als klant geen hulp bieden, dat begrijp ik volledig.

Reputatie 7

We zien het in meerdere topics, ook hier

Dat hedendaagse toepassingen en gebruikers meer willen dan de netwerken toelaten, dat is heel begrijpelijk maar helaas nog niet de huidige stand der techniek. Ik zeg niet dat iedereen het abonnement misbruikt, ik schreef letterlijk “velen”.

Maar goed, ik val in herhaling. Mijn vorige post vat het samen. Ik heb niets meer toe te voegen aan het onderwerp.

Kortgezegd; wat je zegt is het netwerk kan een unlimited bundel eigenlijk niet aan bij de huidige toepassingen, ook niet bij normaal gebruik? Zou tele2 dan unlimited wel aan moeten bieden?

Dus je legt zelf uit dat veel streamen iets is wat het netwerk niet aan kan, en als iemand vraagt wat er verkeerd is aan een advertentie die zegt “streamen tot je een ons weegt” dan kun je niet bedenken wat er mis mee is? Ik begin me echt af te vragen wat tele2 doet om je zo te fêteren dat je niet ziet wat niet rijmt aan de tegenstelling tussen die 2 uitspraken.

Beste Tele2,

Als ik dit allemaal lees , blijkt dat ik niet alleen sta in deze.

Als er geen verbeteringen komen ( App ,sms,..) dan zal het aantal klanten die nu gebruik maakt van Tele2 unlimited de komende 24 maanden dalen.

Misschien ben ik wel een van de eerste die overstapt naar een alternatieve aanbieder, want mijn contract eindigt binnen 4 maanden en dus ga ik weer marktonderzoek doen.

Als ik wat leuks tegenkom, dan zal ik het hier posten.

Wild guess: Robin Mobile?

Reputatie 7

Beste Tele2,

Als ik dit allemaal lees , blijkt dat ik niet alleen sta in deze.

Als er geen verbeteringen komen ( App ,sms,..) dan zal het aantal klanten die nu gebruik maakt van Tele2 unlimited de komende 24 maanden dalen.

Misschien ben ik wel een van de eerste die overstapt naar een alternatieve aanbieder, want mijn contract eindigt binnen 4 maanden en dus ga ik weer marktonderzoek doen.

Als ik wat leuks tegenkom, dan zal ik het hier posten.

Wild guess: Robin Mobile?

Bestaat niet meer, dat is nu Budget mobiel. Zij werken ook met aanvullers en leveren een veel lagere internet snelheid (theoretisch maximum van 5 Mbps). Een ieder kiest wat het beste bij het verbruik past, maar vergelijk zorgvuldig.