Kan niet bellen, geen 4G bereik

  • 18 September 2020
  • 41 reacties
  • 1370 x bekeken

Ik heb al jarenlang een abonnement, maar heb nooit kunnen bellen. Het gaat van 'geen netwerk verbinding" naar "buiten service gebied", of hij blijft kiezen en kiezen en kiezen totdat de verbinding (die nooit tot stand kwam) verbroken wordt. Bij gods gratie heb ik eens verbinding en dan kan de ander mij niet verstaan of de lijn valt constant weg, waardoor je uit een zin met tien woorden er twee kunt horen.

Dit is al jaren zo, maar voorheen werkte de sms en internet in ieder geval nog. Nu ook niet meer. Ik moet letterlijk naar buiten lopen om een enkel streepje ontvangst te krijgen en na meerdere pogingen gaat hij er doorheen. Gebeld worden en smssen ontvangen kan dus ook niet meer want hij gaat niet over omdat ik geen ontvangst heb.

Volgens jullie kaart woon ik midden in het service gebied, maar helaas. Jaren geleden werd er al aan gewerkt, zo kreeg ik te horen, maar nu werkt het helemaal niet meer dus.

 

Ik heb Cas onlangs een PM gestuurd, omdat ik geen lang bericht met alles wat niet werkt op het forum wil achterlaten, maar heb geen reactie mogen ontvangen.  https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=260078


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De link die jij stuurt is alleen door jou in te zien. Het zijn jouw prive berichten.

Dit is een klantenforum, moderators houden de topics in de gaten maar zijn ook niet elke dag aanwezig. Directe klantenservice is alleen telefonisch.

En de moderatoren reageren niet op ongevraagde privéberichten

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Diavata,

Welkom op de Community. Als je de informatie die jij in jouw privébericht hebt gestuurd in jouw topic verwerkt dan kan de Community jou helpen! :thumbsup:

Bedankt voor de reacties! Ik kan helaas niet bellen omdat ik geen bereik heb (in de jaren dat ik een abonnement heb, heb ik nooit vanuit huis kunnen bellen)

Ik stuurde een privé berichtje omdat ik niet wilde klagen op het forum, maar had dus niet in de gaten dat het versturen van een PM niet mag. Excuses hiervoor!

Ik heb een reactie ontvangen als ook het verzoek mijn berichtje hier te posten. Dit is wat ik schreef (minus mijn privé gegevens, maar die zijn nog beschikbaar in de PM)

 

Hi Cas,

Ik hoop dat het goed is dat ik je dit berichtje via PM stuur. Wil niet klagen op het forum, maar dit is echt van de zotte. Ik heb al jarenlang een abonnement, maar heb nooit kunnen bellen. Het gaat van 'geen netwerk verbinding" naar "buiten service gebied", of hij blijft kiezen en kiezen en kiezen totdat de verbinding (die nooit tot stand kwam) verbroken wordt. Bij gods gratie heb ik eens verbinding en dan kan de ander mij niet verstaan of de lijn valt constant weg, waardoor je uit een zin met tien woorden er twee kunt horen.

Dit is al jaren zo, maar voorheen werkte de sms en internet in ieder geval nog. Nu ook niet meer. Ik moet letterlijk naar buiten lopen om een enkel streepje ontvangst te krijgen en na meerdere pogingen gaat hij er doorheen. Gebeld worden en smssen ontvangen kan dus ook niet meer want hij gaat niet over omdat ik geen ontvangst heb.

Volgens jullie kaart woon ik midden in het service gebied, maar helaas. Jaren geleden werd er al aan gewerkt, zo kreeg ik te horen, maar nu werkt het helemaal niet meer dus.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Diavata,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw bericht en de duidelijke uitleg. Een goed werkende verbinding is natuurlijk wel zo handig, zeker in deze tijd. Ik ga dus meteen met je meekijken! 

Als je binnenshuis geen goede verbinding hebt kan dat aan een paar dingen liggen. Een goede isolatie of dikke muren, die van bijvoorbeeld beton gemaakt zijn, kunnen de verbinding verstoren. Het signaal kan niet goed door deze muren heen dringen waardoor het signaal minder sterk is. 

Gelukkig hebben we daar een oplossing voor: wifi bellen. Met wifi bellen maak je gebruik van de wifi verbinding om te bellen. Dit helpt enorm wanneer je bijvoorbeeld binnenshuis geen goed bereik hebt. Chill toch? In dit topic leggen we je alles uit over Wifi bellen! 

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent! Laat je ons weten of het helpt? Mocht je meer vragen hebben vul dan alvast jouw Community account aan met jouw gegevens. Dan kan ik meteen het systeem induiken mocht dat nodig zijn. Ik sta voor je klaar! :smile:

Beste Cas,

Hartelijk bedankt voor de reactie!

Helaas woon ik in een kippenhok met isolatie van karton (als de buurman aan de overkant van de straat buiten zit en niest vlieg ik tegen het plafond), dus dat kan het niet zijn. Wifi is voor mij geen optie. Hier heb ik geen mogelijkheden voor in dit oude huis.


Een bijkomend probleem is dat ik met gezondheidsklachten kamp en er al veel narigheid is ontstaan doordat ik niet kan bellen of smssen en zelf ook niet bereikbaar ben. Mensen kunnen mij niet bellen of smssen want het komt niet aan. Telefoon gaat niet over, logboek laat ook niets zien en hetzelfde geldt voor sms (dit werkte tot een paar dagen geleden overigens wel altijd). De telefoon werkt overal prima, maar als ik dringend (en dan bedoel ik ook echt dringend) een arts nodig heb ben ik helaas niet in staat om eerst 500 meter verderop te gaan bellen. Dan ben ik blij dat ik nog kan liggen.

Ik zal kijken of ik het genoemde Community account kan aanvullen.

Bedankt nogmaals voor je tijd!!
Diana

 

Reputatie 7

Ervaar je dezelfde problemen buitenshuis? En in andere plaatsen? Tele2 klanten maken tegenwoordig ook gebruik van het T-Mobile netwerk dus het is vreemd dat je dit met beide netwerken ervaart. Als je hier je postcode (geen andere gegevens) plaatst, dan kunnen we op een kaart opzoeken hoeveel antennes er bij jou in de buurt staan en waar die staan.

Heb je al eens een ander toestel geprobeerd? En een andere simkaart geprobeerd? (Je kunt een nieuwe simkaart aanvragen)

Bedankt voor je reactie Pipo!

Ik probeer eerst altijd door het huis lopend een signaal te krijgen, soms lukt het, meestal niet en als het al lukt, dan is het zo weer weg en komt er die “geen netwerk”, “buiten service gebied” melding of hij blijft eindeloos kiezen totdat de verbinding (die nooit tot stand kwam) verbroken wordt. Wanneer ik de mobiel meeneem (doe ik zelden) kan ik overal gewoon bellen en smssen. Overigens kon ik voorheen ook altijd smssen en internetten wanneer de “buiten service gebied” melding er was.

Ik heb ongeveer een jaar of twee geleden een andere simkaart ontvangen, maar dit werkte niet.

Ander toestel niet, maar zoals gezegd… hij werkt overal, alleen hier niet en ik was nog vergeten te vermelden dat een buurtbewoner, twee duren verderop zijn mobiel heeft weggedaan omdat hij ook geen bereik had. Hij had Tmobile.


Mijn postcode is 5694AJ

Nu de sms ook niet meer werkt heb ik als bijkomend probleem dat ik ook nergens meer kan inloggen. DigiD, bankrekening, etc. Ze hebben allemaal een sms verificatie en dat werkt niet meer.

 

Bedankt nogmaals!!

Reputatie 7
Badge +8

Kun je hier iets mee? 

Reputatie 7
Badge +8

 

Bedankt voor de reactie Theo, maar ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zien? Het lijkt een overzicht in de omgeving van Putten?

Reputatie 7
Badge +8

Op antennekaart.nl moet je jouw woning kunnen vinden. Dan zie je waar de dichtstbijzijnde antenne staat. 

 

Ik heb pas de app cellmapper gevonden.

Daar komt op de kaart een lijntje naar de gebruikte antenne. 

De getallen erbij zeggen mij (nog) niet veel.

Ik leer nog altijd! 

Hopelijk verbetert alles zodra tele2 geheel geïmplementeerd is binnen T-Mobile. 

Er zijn helaas veel problemen mee! 

Ik heb gelukkig wel goede ontvangst binnen Nederland. Hopelijk blijft dat zo. 

Buitenland is wel waardeloos. 

Veel succes ermee! 

Bedankt voor de toelichting Theo!
Ik heb inmiddels op de website gezocht en er staan 3 antennes van Tmobile in de directe omgeving. Bij alle 3 staat

1

3   3

8

 

Precies onder de dichtsbijzijnde antenne is er ook nog eentje van Tele2

Hier staat

7

20

Deze twee antennes staan ongeveer 800 meter verderop (ik heb hiervoor Google Maps gebruikt, die geeft een weergave van afstand aan tussen de twee locaties). De andere antennes staat ongeveer 1.2 km verderop

 

 

Dankjewel voor de toelichting Pipo! Ik hoop dat @Cas van Tele2 hier iets mee kan en me kan helpen zodat ik binnenkort normaal kan bellen, smssen en internetten (ik betaal 27 euro per maand en heb de afgelopen jaren nog nooit kunnen bellen op een paar keer na, maar zoals gezegd… de sms en internet werkte in ieder geval tot vorige week altijd)

 

ETA ik heb inmiddels door de ‘related topics’ geklikt en wat ik een paar keer terug zie komen is dat het aan/uitzetten soms helpt. Dat is ook bij mij zo. Ik MOET de telefoon uitzetten om van de ‘geen netwerk’ en ‘buiten service gebied’ melding af te komen. Na het opnieuw opstarten ben ik terug bij het eindeloos kiezen, kiezen, kiezen waarbij hij in 24 op de 25 gevallen wegvalt en de verbinding niet tot stand komt. De ene keer dat het wel lukt, kan de ander me niet verstaan (omdat de helft van wat ik zeg wegvalt/niet te horen is - mevrouw, bent u er nog? Mevrouw, ik kan u niet verstaan… hallo? tuut, tuut, tuut, verbinding verbroken) of het lijkt alsof ik met windkracht vijf buiten sta te bellen. Alleen keiharde ruis dus waardoor ik niet verstaanbaar ben of de verbinding wordt na een paar seconden alweer verbroken dus)

@Cas van Tele2 Ik snap dat er een weekend tussen zat, maar ik hoop dat er vandaag naar gekeken worden en het wordt opgelost! Ik ben vandaag 50 geworden en ben voor niemand bereikbaar.

Ik maak elke maand op de 21e mijn salaris over van mijn zakelijke rekening naar mijn privé rekening, maar dat werkt nu niet meer, omdat het enkel met sms verificatie kan. Dat werkt dus niet meer. Ik kan ook geen overschrijvingsformulieren aanvragen, want dat kan enkel per telefoon en momenteel krijg ik ook buiten geen streepje (bereik) meer. Ik ben net naar de huisarts gefietst voor het maken van een afspraak, maar dat kan enkel per telefoon of via internet. Maar het laatste werkt met DigiD en vereist dus een sms code. Dit lukt dus ook niet.

Morgen moet ik bellen met het ziekenhuis voor de uitslag van enkele testen en dat gaat hem dus ook niet worden. Er vervelend, ik betaal elke maand netjes bijna 28 euro, al jarenlang.

Reputatie 7
Badge +8

Wat vervelend allemaal! 

 

Maar toch gefeliciteerd! 

🌹🍰

Dankjewel Theo!!

@Cas van Tele2  Wordt hier nog naar gekeken? Ik had vorige week desgevraagd mijn profiel verder aangevuld, maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Dit komt net binnen, dus ik kan nu ook niet meer bij mijn kaart / inkomsten waarover ik als ZZPer belasting moet betalen. De boekhouder moet mijn gegevens (waar ik niet meer bij kan) in oktober hebben.

 
 
Skrill is upgrading the Skrill Prepaid Mastercard® (Card) with additional security features for your online purchases – 3D Secure (3DS). This means you might be asked to confirm online Card payments through a one-time password (OTP) sent to your mobile phone.

To receive the OTPs, please make sure the mobile phone number linked to your account is up-to-date and verified.
Reputatie 7

Het is niet bedoeld als oplossing maar als betalingen heel dringend zijn, dan zou je je nummer tijdelijk kunnen doorschakelen naar een prepaid nummer zodat daar de sms berichten op binnenkomen.

Ik kan je reacties heel erg waarderen @pipodeclown ! Dankjewel!
Omdat ze helemaal niet binnenkomen (en net als telefoongesprekken van mensen die me gebeld hebben - het logboek laat ze niet zien) denk ik niet dat doorschakelen werkt, maar het is natuurlijk het proberen waard. Zal kijken of ik morgen een prepaid kan lenen van iemand.

DANKJEWEL nogmaals!!!

 

Reputatie 7
Badge +12

Helaas werkt doorschakelen alleen voor gesprekken, niet voor sms. Maar soms ondersteunen die 2 way authentificatie services ook spraak.

ING, Skrill en Payoneer niet helaas. Dus dan heeft het geen nut te proberen een prepaid te bemachtigen. Bedankt voor de reactie Eric!

Reputatie 7

Dan wordt het misschien even buitenshuis bankieren waar je wel dekking hebt. Of een prepaid met internet bundel om als hotspot gebruiken met VoWiFi op je eigen telefoon.

Dat gaat helaas niet werken (ik kan nergens anders terecht, niet direct iets om op een forum te zetten dus ik wil hier niet over in detail treden, maar ik heb geen familie of wat dan ook. De enige optie zou een openbare computer in de bibliotheek zijn, en dat zie ik niet zitten voor bankzaken)

Het tweede gaat ook niet lukken, daar ik mijn telefoonnummer niet kan aanpassen zonder eerst in te loggen met een sms verificatie.

Maar nogmaals Pipo… ik waardeer je inzet en het meedenken echt heel erg! Dankjewel!

Voor de volledigheid… Cas heeft me een privé bericht gestuurd vanochtend en er is een ticket aangemaakt voor me. Het ligt nu bij de technische dienst.

Reputatie 7

Dat gaat helaas niet werken (ik kan nergens anders terecht, niet direct iets om op een forum te zetten dus ik wil hier niet over in detail treden, maar ik heb geen familie of wat dan ook. De enige optie zou een openbare computer in de bibliotheek zijn, en dat zie ik niet zitten voor bankzaken)

Het tweede gaat ook niet lukken, daar ik mijn telefoonnummer niet kan aanpassen zonder eerst in te loggen met een sms verificatie.

Maar nogmaals Pipo… ik waardeer je inzet en het meedenken echt heel erg! Dankjewel!

Voor de volledigheid… Cas heeft me een privé bericht gestuurd vanochtend en er is een ticket aangemaakt voor me. Het ligt nu bij de technische dienst.

Ah, top dat Cas het heeft opgepakt. Met mijn tijdelijke oplossing bedoelde ik overigens een prepaid met databundel gebruiken als hotspot. Je kunt dan je telefoon met Tele2 nummer met de prepaid verbinden alsof je met een ‘normaal’ WiFi netwerk verbinding maakt. Je zou dan VoWiFi kunnen aanzetten op je Tele2 telefoon om de sms te kunnen ontvangen. Enige voorwaarde is wel dat sms wel door VoWiFi wordt afgeleverd. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen!