Sinds vanmiddag 20aug 2020 (de dag van de overstap naar nieuw 4g netwerk) doet mijn 4g het niet meer. Ik kan wel bellen, maar 4g kan ik niet gebruiken. Ik heb ook via mijn tele2 gecheckt of er iets geblokkeerd staat maar dat is niet het geval.
Dan heb je waarschijnlijk een niet gecertificeerd toestel en moet je handmatig de APN aanpassen. Zie dit topic.
Hoi
Hoi Rox,
voor mij geldt hetzelfde. Ik kan en niet bellen, sms’en of gebruik maken van mobiel internet.
Heb gister met enkele van je collega’s alles doorlopen, opnieuw ingesteld, compleet gereset en zowel met oude als nieuwe sim. Heb ook de tips uit eerdere threads opgevolgd. Tot op heden ook geen resultaat en dus geen bereik. Sim doet het overigens wel in een IPhone bijvoorbeeld.
Overigens was je collega van de klantenservice nog niet op de hoogte van uitrol Android 10..
Ik hoop op snelle actie van Tele2NL/ T-Mobile.
Hoi Rox,
voor mij geldt hetzelfde. Ik kan en niet bellen, sms’en of gebruik maken van mobiel internet.
Heb gister met enkele van je collega’s alles doorlopen, opnieuw ingesteld, compleet gereset en zowel met oude als nieuwe sim. Heb ook de tips uit eerdere threads opgevolgd. Tot op heden ook geen resultaat en dus geen bereik. Sim doet het overigens wel in een IPhone bijvoorbeeld.
Overigens was je collega van de klantenservice nog niet op de hoogte van uitrol Android 10..
Ik hoop op snelle actie van Tele2NL/ T-Mobile.
Als het in een Iphone wel werkt dan ligt het niet aan de simkaart maar aan je instellingen. Als je hier op het forum kan vertellen wat voor toestel je gebruikt en een screenshot kan plaatsen van de instellingen in je telefoon (die waar de APN staat) dan zijn er veel gebruikers die je wellicht kunnen helpen.
Hoi Pipo,
Dankjewel, zou super zijn als er hier weer nieuwe ideeën en suggesties, of de oplossing aangedragen wordt :)
Heb een Sony Xperia 1, en heb de extra APN van T-Mobile dus al toegevoegd (topic 'van Eric' doorlopen).
Het ligt ook niet aan de sim, maar aan compatibel zijn van netwerk met software update (heb ik me laten vertellen).
Bijgaand de screenshots van Tele2 APN, gister opnieuw ingesteld mbv klantenservice Tele2 en T-Mobile APN, ingesteld nav topic genoemd door Eric.
Thanks en groet,
Lilian
Klopt het dat je zowel van de Tele2 als de T-Mobile instellingen screenshots hebt geplaatst?
Er staat me inderdaad bij dat
Ha Pipo,
Heb je m’n hele berichtje gelezen? Dan zie je waarom ik beide heb geüpload en geïnstalleerd.. :)
met hartelijke groet,
Lilian
En als je de toestelhulp van T-Mobile volgt? Ik zie daar wat verschillen in de instellingen. https://www.t-mobile.nl/toestelhulp?pagina=device/sony/xperia-1/topic/internet/handmatig-instellen/1
Hoi Pipo,
thanks, ook dit bood helaas geen soelaas… wel weer een extra APN naam (inmiddels 3 )
En noot: het zijn instellingen voor Sony Xperia 1 voor Android 9, inmiddels is Android 10 uitgerold. Instellingen voor Mobiel internet/ netwerk voor Sony Xperia 1 Android 10, Tele2/ T-mobile zijn er nog niet…?
Hartelijke groet,
Lilian
Tele2 heeft in dit topic een mogelijke oplossing aangedragen https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geen-netwerk-alle-tips-of-forum-al-geprobeerd-80614
Ha Pipo,
dank voor al je effort, helaas…. de nieuwe Sim had ik al en telefoon accepteert geen APN met MNC 16.
Ik wacht nog steeds op een berichtje van de technische dienst, klantenservice heeft het inmiddels als “opgelost” verklaard…
En anders dus maar naar onafhankelijke telefoonwinkel, maar dan heeft Tele2 de oplossing dus niet geleverd.
Thanks en groet
Ps. Wellicht helpt het als Tele2 met toestelhulp voor Android 10 komt, dan is in elk geval dat up-to-date :)
Thanks, Pipo #persoonlijkeheld
Ok, dus het toestel accepteerd wel de APN naam maar niet in combinatie met de MCC/MNC.
Het zou kunnen dat in de ROM van het toestel de APN’s van alle providers al zijn voorgeprogrammeerd. De Sony is een gecertificeerd merk. Dan is er blijkbaar een blokkade dat internet.tele2.nl niet aan MNC 16 mag worden gekoppeld. 16 = T-Mobile en 02 = Tele2.
In mijn ervaring is het toevoegen van MCC/MNC niet nodig om een dataverbinding op te zetten. Laat die getallen dus eens weg. Gewoon alleen internet.tele2.nl invoeren.en kiezen als actieve APN.
Of anders “smartsites.t-mobile” invoeren in plaats van “internet.tele2.nl”? Dan zou je voor de MNC wellicht wel 16 kunnen invoeren.
Hoi Pipo en Eric (en ik hóóp inmiddels toch ook echt iemand van Tele2 zelf! > ik moet mijn rekening eens drie weken niet betalen, kijken wat er dan gebeurt… dan is er vast ineens heel veel actie..)
Sorry guys, dat was even de frustratie, want inmiddels is Sony natuurlijk wel met een nieuwe Android update gekomen, maar heb ik nog steeds geen ‘bereik’ of mobiel Internet. En staat het bij Tele2 in het systeem als zijnde ‘opgelost’.
Ook de tip, zonder getallen, werkte helaas niet.
Nog ideeën over??
Hartelijke groet,
Lilian
Ps. En mocht Tele2 meelezen, dan is het fijn als de toestelhulpen worden aangepast naar Android 10 (uitgerold sinds januari.. dus mag inmiddels wel)
LilianD, jij zit al drie weken zonder telefoon?
Vier weken zonder bereik op eigen telefoon. Heb inmiddels wel een leen/ noodtelefoon..
Verschrikkelijk.
Ik ben nog niet overgezet op het nieuwe systeem, maar denk dat ik dan de telefoon maar uit moet zetten s'nachts zodat dat niet kan gebeuren.
We moesten eigenlijk een enquête houden bij hoeveel mensen het wel en niet gelukt is.
Vanaf het moment dat ze begonnen in Nederland met mobiele telefonie al abonnee, daarvoor al met een speciaal nummer om goedkoop naar huis te kunnen bellen vanuit het buitenland in een telefooncel.
Altijd tevreden geweest ondanks soms moeilijke bereikbaarheid in het buitenland.
Maar als je dat inruilt voor een algehele uitval!
Bij mij verliep de migratie probleemloos.
Heb je “smartsites.t-mobile” ook geprobeerd?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.